• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Když by to sem někdo chtěl dovážet, tak se to sem určitě dostane, přinejhorším přes individuální schválení jako ty malý pasráče co je má ReVolt.

    Problém bude spíš v tom, že:
    – má to v tý lepší verzi dojezd 170 km, nejspíš podle nějakejch čínskejch norem, což znamená, že to v reálu bude fungovat asi jako Citroen C-Zero
    – bude to udělaný přesně tak, jak by člověk čekal od čínskýho auta za v přepočtu kilo.
    – S dovozem, clem, DPH a přihlášením to bude stát 200 tisíc.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To je podobná myšlenka jako že když existuje kniha "domácí lékař", nepotřebujeme doktory.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Elektrifikaci ICEV na klíč? To už pak není servis, ale úpravce, protože předělá celý auto. A "originální díly" u toho nejspíš nepoužije, protože to by z toho zůstalo ICEV.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jakou certifikaci od výrobce auta, prosímtě?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Je jedno jestli to budou mít v osnovách nebo se to naučí sami nebo se rekvalifikují nebo whatever. Prostě potřebuješ lidi co to uměj. A to znamená, že se to musej naučit a to se nestan hned.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Wuling's Hong Guang MINI EV Surpasses 50,000 Orders Within Weeks
    https://insideevs.com/news/440136/wuling-hong-guang-mini-ev-50000-orders/

    Tohle by mi stačilo, škoda, že fo EU to nejspíš nikdy nedostane homologaci...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Záleží, jestli tam výrobce nezabuduje sebedestrukční mechanismy s detekcí modifikace (Apple-style), nezaleje to nějakým lepidlem (Apple-style), nebo Tě neodřízne od služeb (Tesla-style)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    DZODZO: Zamky ti vymeni i dneska kazdej, jde o to pohonny ustroji nebo vetsi bouracky. Do toho se ti pak nikdo s pajkovackou a mozkem stourat jen tak nebude..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Pokial by existovali schemy zapojenia, tak by to snad zvladol aj niekto s pajkovackou, zrovna nejake elektricke zamky alebo motory by sa nemuseli vymienat cele, tam snad staci vymenit nejaky prdly odpor alebo kondik ne? Tie elektromobily by mali byt sustainable aj v tomto ohlade, ze kvoli malej poruche nebudem vymienat cely diel, tak ako u spotrebnej elektroniky
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    COMODOR_FALKON: Nic jako "originalni" licence na dily neexistuje - za patnact let co jsem delal v oboru jsem narazil na jedinou vec, co se nedala koupit od zastoupeni - strukturalni veci k Ferrari, kde si delaj ksefty pro svoje klempirny, protoze si to muzou dovolit. Pro normalni znacku je nerealny, ze by ti nechteli prodat dily.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    DZODZO: Budou muset.. Ale bojim se, ze jakmile se nekdo nauci elektriku, tak ze servisu utece pri prvni prilezitosti do "normalni" firmy hlidat za stejny prachy rozvadec.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    LOPIK: to je naprosto nereálné... elektrikářů je už takhle dost málo a automechaniků, kteří poznají něco víc, než co jim nahlásí OBD, je ještě míň a jejich počty stále klesají.
    To by se musel stát nějaký zázrak aby na učňáky začali chodit lidi, co nemaj v hlavě nasráno... ten jede/dva v ročníku, kteří tam chodí, protože je to baví jsou sice fajn a jsem za ně rád (protože jeden takový k nám teď nastupuje), ale dva lidi ročně na okres fakt nemají šanci vytrhnout nedostatek kvalifikovaných lidí v jakémkoli řemesle, hlavně když teď hromada řemeslníků odchází do důchodu.

    DZODZO: někteří jo, ale 3/4 zaměstnanců ve velkých servisech jsou techničtí negramoti, které musí neustále někdo hlídat a kontrolovat. a tyhle 3/4 mají tak velkou fluktuaci, že je na EV nepřeškolíš aby to bylo použitelný a tobě jako zaměstnavateli se to vyplatilo.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LOPIK: Jsou i "neautorizáky" kde si můžeš už pár let objednat elektrifikaci ICEV na klíč...
    ...akorát nemají licenci a tím ani originální díly, přičemž alternativ zpravidla moc není.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    A co stavajuci mechosi, ti nemaju ambicie zvysit svoju kvalifikaciu? Clovek sa uci cely zivot
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TEAPACK: TEAPACK: Vychavat generaci v tomhle pripade znamena, ze budes muset najit elektrikare, ktery ti pujdou delat automechaniky. A to neni tak jednoduchy - vsechno kolem auticek je extremne neatraktivni obor pro kohokoliv, kdo ma kvalifikaci delat neco jinyho.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    COMODOR_FALKON: O tohle fakt nejde - v neatorizaku se ti v tom nikdo nebude stourat, protoze nechce usmazit sebe nebo to auto a to ani v takovym, kde ti jinak klidne vymeni na Ferrari, co zvedaj s paletakem, protoze to je na hever moc nizky, prevodovku.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: tím "vychovat generaci" myslíš upravit školní osnovy, aby se na učňácích začali dozvídat, že kromě dvoutaktu a čtyřtaktu, taky může být hybrid a čisté EV? na to si IMHO počkáš tak 15 let.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LOPIK: Nejen to... Hlavně musí mít certifikaci od výrobce auta, že od sebe rozezná šroub a hřebík a je možné mu poskytnout časově limitovanou exclusivitu na náhradní díly...
    Pochopitelně hodně drahou certifikaci...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LOPIK: No právě. A hlavně to musí reálně umět. Vychovat novou generaci mechaniků na elektrický auta nebude hned.

    Stejně jako nebude hned to, aby se dodavatelský řetězce přeorientovaly na výrobu pro elektrický auta.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    BOBASH: U servisu "logistika" znamena to, ze ti nestaci manik s racnou, nebo autoelektrikar, ale navic musi mit jeste vyhlasku na elektriku. Tohle bude problem na dlouhy leta..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam