• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Chtěl bych vidět v opravdu reálných podmínkách, jak s Ioniqem ujede 1 000 km za 12 hodin.

    Brno-Makarská s tím rozhodně za 12 hodin nedáš.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no s jakym vidis v tej tabulke, to je real-world test kedy s tym Bjorn ide tych tisic km a po ceste dobija, pre referenciu tam ma ten plugin hybrid ako "fosilne" auto

    v tom videu to aj vysvetluje ze niektore auta je lepsie dobijat napr. iba na 70-80% lebo dovtedy sa nabijaju rychlejsie nez cakat na dobitie do 90% kedy uz klesa dobijaci vykon
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jde o to s jakým. Něco co má udávaný dojezd 300 km, takže to reálně ujede 250 km, a nabíjet potřebuješ preventivně po 200 km, a co neumí rychlodobíjení, to pojede den.

    Dokola omílaný e-Niro nebo Enyaq iV mají dojezd 500 km, takže reálně ujedou 450 kilometrů a nabíjet budeš po 400, což znamená, že to dáš na dvě zastávky, což už se dá zvládnout. Navíc ta druhá může bejt krátká, pokud budeš mít kde nabít na hotelu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ma tam nalinkovanu dost dobru tabulku, 1000 km challenge a casy kolko to trva s akym autom, takze brno-makarska 1000 km by s EV nebolo zas tak dlhsie nez s fosilom pokial budu po ceste rychle nabijacky

    TB tests - Tabulky Google
    https://docs.google.com/...adsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=15442336

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: On je takovej malinkej, drobnej, nepatrnej rozdíl mezi připojením aux-in do rádia a opravováním věci, ve který je obvykle cca 400V baterie a tečou tam proudy, který tě usmažej když se na to blbě podíváš.

    Mimochodem, právě jsem se dočetl, že třeba na Audi e-tron musí systém "deenergizovat" silnoproudej technik, než se na tom autě začne dělat třeba karosářská práce jako je sváření.

    A silnoproudej elektrotechnik je něco úplně jinýho než automechanik, naprosto jiná a nesouvisející kvalifikace.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ten polestar 2 je uz ozaj dotiahnuty aj po stranke nabijania, este keby sa podarilo zrazit cenu

    Polestar 2, Model 3, I-Pace and e-Soul charging compared
    https://www.youtube.com/watch?v=Vw90K6_bFjg
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: nikam, se ti na to vykasle a s Ev tě posle do háje. Zatím jich je pořád málo. Ti starší to v pohodě doklepou do důchodu. Potřebuješ úplně novou generaci.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    DZODZO: třeba do důchodu ;) nikdo nechce makat na cizím když mu táhne na 70 a nemusí ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: hl, ked take technicke jelito ako ja zvladlo zapojit si do auta na radio aux-in modul na mp3 z telefonu, tak mechanik co sa v autach stoura kazdy den by to urcite musel zvladnut tiez (a rychlejsie nez za cely den ako to trvalo mne)

    inak co sa tyka toho "odchadzania" elektrikarov, co ked ten mechanik je sam majitelom toho autoservisu, kam by odchadzal?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Když by to sem někdo chtěl dovážet, tak se to sem určitě dostane, přinejhorším přes individuální schválení jako ty malý pasráče co je má ReVolt.

    Problém bude spíš v tom, že:
    – má to v tý lepší verzi dojezd 170 km, nejspíš podle nějakejch čínskejch norem, což znamená, že to v reálu bude fungovat asi jako Citroen C-Zero
    – bude to udělaný přesně tak, jak by člověk čekal od čínskýho auta za v přepočtu kilo.
    – S dovozem, clem, DPH a přihlášením to bude stát 200 tisíc.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To je podobná myšlenka jako že když existuje kniha "domácí lékař", nepotřebujeme doktory.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Elektrifikaci ICEV na klíč? To už pak není servis, ale úpravce, protože předělá celý auto. A "originální díly" u toho nejspíš nepoužije, protože to by z toho zůstalo ICEV.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jakou certifikaci od výrobce auta, prosímtě?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Je jedno jestli to budou mít v osnovách nebo se to naučí sami nebo se rekvalifikují nebo whatever. Prostě potřebuješ lidi co to uměj. A to znamená, že se to musej naučit a to se nestan hned.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Wuling's Hong Guang MINI EV Surpasses 50,000 Orders Within Weeks
    https://insideevs.com/news/440136/wuling-hong-guang-mini-ev-50000-orders/

    Tohle by mi stačilo, škoda, že fo EU to nejspíš nikdy nedostane homologaci...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Záleží, jestli tam výrobce nezabuduje sebedestrukční mechanismy s detekcí modifikace (Apple-style), nezaleje to nějakým lepidlem (Apple-style), nebo Tě neodřízne od služeb (Tesla-style)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    DZODZO: Zamky ti vymeni i dneska kazdej, jde o to pohonny ustroji nebo vetsi bouracky. Do toho se ti pak nikdo s pajkovackou a mozkem stourat jen tak nebude..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Pokial by existovali schemy zapojenia, tak by to snad zvladol aj niekto s pajkovackou, zrovna nejake elektricke zamky alebo motory by sa nemuseli vymienat cele, tam snad staci vymenit nejaky prdly odpor alebo kondik ne? Tie elektromobily by mali byt sustainable aj v tomto ohlade, ze kvoli malej poruche nebudem vymienat cely diel, tak ako u spotrebnej elektroniky
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    COMODOR_FALKON: Nic jako "originalni" licence na dily neexistuje - za patnact let co jsem delal v oboru jsem narazil na jedinou vec, co se nedala koupit od zastoupeni - strukturalni veci k Ferrari, kde si delaj ksefty pro svoje klempirny, protoze si to muzou dovolit. Pro normalni znacku je nerealny, ze by ti nechteli prodat dily.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    DZODZO: Budou muset.. Ale bojim se, ze jakmile se nekdo nauci elektriku, tak ze servisu utece pri prvni prilezitosti do "normalni" firmy hlidat za stejny prachy rozvadec.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    LOPIK: to je naprosto nereálné... elektrikářů je už takhle dost málo a automechaniků, kteří poznají něco víc, než co jim nahlásí OBD, je ještě míň a jejich počty stále klesají.
    To by se musel stát nějaký zázrak aby na učňáky začali chodit lidi, co nemaj v hlavě nasráno... ten jede/dva v ročníku, kteří tam chodí, protože je to baví jsou sice fajn a jsem za ně rád (protože jeden takový k nám teď nastupuje), ale dva lidi ročně na okres fakt nemají šanci vytrhnout nedostatek kvalifikovaných lidí v jakémkoli řemesle, hlavně když teď hromada řemeslníků odchází do důchodu.

    DZODZO: někteří jo, ale 3/4 zaměstnanců ve velkých servisech jsou techničtí negramoti, které musí neustále někdo hlídat a kontrolovat. a tyhle 3/4 mají tak velkou fluktuaci, že je na EV nepřeškolíš aby to bylo použitelný a tobě jako zaměstnavateli se to vyplatilo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam