COWBOY: Ano, hypoteticky můžeš se starším elektrombilem, který má dojezd 160 km dle NEDC, ujet i 160 kilometrů. Ale bude to vyžadovat, aby ses spokojil s cca stejnou jízdní dynamikou jako má auto v testovací proceduře, což zhruba odpovídá jízdě 20 km/h pod rychlostní limit a akceleraci plně naložený Avie.
Jak už jsem tady psal, s Citroenem C-Zero (udávaný dojezd 160 km), kterej byl úplně novej a měl baterii v perfektní kondici, jsem na plný nabití dojel z Prahy do Pardubic (100 km) dojel s rezervou asi 20 km, přičemž jsem:
– nejel po dálnici, jak bych jel normálně (nedojel bych)
– jel jsem rychlostma maximálně 70-80 km/h (to na hlavním tahu Praha - Kolín - Pardubice znamená, že tě předjíždí i ty Avie a jedeš radši po krajnici)
– nepoužíval jsem topení ani klimatizaci, protože bych nedojel
– jak by normálnímu člověku vyplývalo z výše zmíněného, jel jsem maximálně úsporně (opatrná akcelerace, maximální využívání rekuperace)
A reálnej dojezd byl pořád 120 km vs. udávaných 160 km. Při extrémní snaze prodloužit dojezd.
Na tohle nepotřebuju dalších 1 000 nezávislejch pokusů, je z toho poměrně očividný, že to auto prostě neujede 160 km v žádných podmínkách byť jen vzdáleně připomínajících realitu. Je to stejný jako většina aut nikdy nedosáhne spotřeby podle NEDC.
WLTP už je míň stupidní, ale stejně je v reálným světě úspěch, když se člověku podaří dosáhnout 90 % udávaného dojezdu. Většinou je to míň.
Když se s tím jezdí jako normální člověk, tempem odpovídajícím okolnímu provozu, tak je to spíš 70 - 80 %.