COMODOR_FALKON:
1) Ukaž mi JEDEN autoservis v ČR nebo jinde, kterej běžně dělá přestavby na EV. To, co se ti snažím říct, není o tom, jak se to jmenuje, ale co to obnáší.
Přestavba ICEV na EV je (a bude minimálně do doby, než budou běžně dostupný nějaký kity, ale ty budou stejně jen pro určitý modely aut) projekt na minimálně spoustu měsíců a stovek tisíc, reálně spíš na roky a miliony.
Žádnej běžnej autoservis na to nemá schopnosti. Autoservis je firma, která opravuje rozbitý auta.
Tohle je v podstatě výroba novýho auta s využitím karoserie starýho auta. Úplně jinej level.
2) S kolika přesně elektromobilama jsi jezdil?
Rozdíl mezi náma dvěma je, že ty tu meleš bláboly nepodložený ničím jiným než tvým dojmem. Já od roku 2010 už pár elektromobilů vyzkoušel, sice ne zdaleka všechny na trhu (nejel jsem třeba Leafem, s i3 mám jen krátkou zkušenost, z Tesel jsem měl v ruce jen Model S v úplně první verzi a pak 90D, z celý nabídky Kie/Hyundaie jen e-Niro...) ale pořád jich bylo dost na to, abych měl přibližnou představu, jak ty auta fungujou v reálným světě. A s většinou z nich jsem jezdil minimálně několik dní, většinou týden, a snažil jsem se je po tu dobu používat jako normální auto.
Když říkám, že auto s dojezdem 160 km dle NEDC je reálně použitelný do 100 km, tak to říkám proto, že jsem dvakrát zkusil s autem, který má 160 km dojezdu, dojet do Pardubic, v obou případech jsem se plížil jak smrad přes Kolín, v obou případech mi to trvalo cca 2-3x dýl než normálním autem a v obou případech jsem přijel s dojezdem na hraně. V jednom případě jsem navíc málem umrz.
Taky jsem si vyzkoušel nabíjení různých elektrických aut na různých nabíječkách, to, jak často to nefunguje nebo funguje blbě, hledání nabíječky, když máš malej dojezd a to, o kolik větší jsou to nervy ve srovnání s autem na benzín.
A potom mě bude poučovat totální automobilový analfabet, jehož argumentem je, že se svým starým Swiftem jezdí za podobnou spotřebu jako má udávanou. Přičemž předpokládám, že ten Swift je tak zhruba jediný auto, který běžně řídíš, a ty ostatní, se kterýma máš zkušenost, by se daly spočítat tak na prstech jedný nebo dvou rukou.
U mě bys na prstech obou rukou (a možná ani nohou) nespočítal ani ty elektromobily, a na auta, který jsem řídil, by ti nestačily ani prsty stonožky, kdyby nějaký prsty měla.
Na tobě by mohli ilustrovat Dunning-Krueger efekt, protože tvoje arogance, se kterou jsi schopnej poučovat člověka v oboru, ve kterým on je odborník a ty o něm nevíš nic, je přesně ukázkou toho, jak si právě lidi, kteří o věci nevědí nic, často myslí, že tomu rozumí. Především proto, že nevědí ani dost na to, aby chápali, jak moc toho nevědí.