COMODOR_FALKON: Hm. Oukej, 13 kW a maximálka 100 km/h. To bude nádherný.
Věřím tomu, že v čistě městským provozu do 50 km/h se to díky malý hmotnosti a rekuperaci dostane pod 10 kWh/100 km a ujede tím pádem přes stovku. Docela bych si to dokázal představit jako náhradu těch příšerností co má Re.volt – parametrama je to někde mezi nima a C-Zero.
Ale mimo město? Ty vole, vždyť to má 13 kilowatt, to je 17 koní. Je jsi někdy autem, který má 17 koní? Já se přiznám, že ne. Měl jsem Fiat 600D z roku 1964, ten vážil asi 600 kilo (podobně jako tahle věc) a měl 32 koní. Po městě do cca 80 km/h slušný, pak už to ztratilo dech a maximálně to jelo sotva kilo, přičemž to v tý rychlosti už samozřejmě i docela žralo, protože ten motor byl mimo svůj optimální režim.
První verze Fiatu 600, kterou kdysi míval můj děda, měla 24 koní a to už mělo problém vyjet kopec.
Ta věc bude při 90 km/h blízko svojí maximálky, do kopců těch 90 km/h nejspíš neudrží, a pořád pojedeš víceméně s "plynem" na podlaze, takže to bude jednak naprosto příšernej zážitek a druhak to v takovým režimu nemá šanci mít signifikantně nižší spotřebu než to C-Zero – to už je tempo, kde aerodynamika přebíjí hmotnost, a jak čelní plocha tak Cx budou u toho zázraku srovnatelný s C-Zero.
Takže to bude žrát jako průměrný C-zero, viz zde:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/1431-C-Zero.html?fueltype=5
(mimochodem, hodnoty na SpirtMonitoru přesně odpovídají tomu, co jsem o C-Zeru říkal já – se 16 kWh baterií má šanci se dostat na 160 km dojezdu v nějaký víceméně hypotetický situaci plížení po městě, kterou tam dosáhly dvě auta, průměr spotřeby odpovídá dojezdu 100-120 km).
A se 14,7 kWh baterií to bude rádo, když to ujede 100 kilometrů. Za hezkýho počasí.
V zimě, s puštěným topením, případně pokud budou cestou nějaký kopce? Zapomeň že dojedeš sto kiláků, končíš vybitej po 90.