MINER: /
KEB:
Stale jsou nejake snahy o znovuzrozeni tohoto konceptu, ale obecne se to povazuje za prekonane. Tech druhotnych duvodu je cela rada:
- omezeny prostor pro realizaci cele te technologie s prislusenstvim
- odlisna konstrukce napravy oproti vyresenemu konceptu (Tesla S ma treba nektery prvky napravy z Mercedesu S)
- potencialne vetsi problem se simeringem, vubec jeho konstrukce, celkove zatesneni atp.
Ale ten nejdulezitejsi duvod je ze se ukazalo ze z pohledu konstrukce, ucinnosti, rizeni otacek a celkove kultivovanosti chodu je nejvyhodnejsi provozovat motor ve vysokych otackach a ty jednostupnovou prevodovkou prevadet na nizke otacky kol. Tohle nejde rozumne vyresit v nabojich kol.
Navic by to bylo vyrazne drazsi. I z hlediska ceny je lepsi mit 1 motor + 1 prevodovku vzadu, nez 4 motory v nabojich s tim ze je to komplikovanejsi a technologicky kompromis.
Bavime se o konstrukci normalniho auta stredni tridy, ne o necem jako Citroën C-Zero kde pojmy jako jizdni vlastnosti, zivotnost, vyspelost konstrukce ci moderni technologie jsou pojmy ktere o to auto ani nezavadili.