SHEFIK: Pořád míjíš pointu. Ale nejdřív ještě k tvým bodům:
- Aerodynamika: Odkaz hází 404, ale nevím o tom, že by Tesla měla nějaký průlomový přístup k aerodynamice. Jo, je mají auta velmi aerodynamický, ale ne revoluční.
- Zrychlení: To je u EV normální. EV se prostě dá udělat mnohem rychlejší než ICE. Porsche Taycan je rychlejší než Tesla, a dokáže tu dynamiku předvádět znovu a znovu, zatímco Tesla se přehřeje a hodí do nouzáku.
Ale především míjíš pointu v tom, že tvrdíš, že Tesla je nějak nepřekonatelně, trvale inovativní.
Tesla představila velmi inovativní auto v roce 2012. Od tý doby vyrábí stejný auto, plus jeho vyšší verzi, a menší auto a jeho vyšší verzi.
Jediný další inovace od tý doby jsou postupný prodlužování dojezdu a přidávání funkcí autopilota.
Konkurentem Tesly na trhu elektrických aut byl v roce 2012 Nissan Leaf, kterej ujel 150 kilometrů, byl hnusnej a pomalej, a pár dalších aut, který byly ještě horší.
Konkurentem Tesly na trhu elektrických aut dneska jsou auta, který dohnaly všechny její inovace.
Nic z toho, co jsi napsal, už není výlučný pro Teslu. Jsou rychlejší elektrický auta, jsou auta který mají stejnou nebo lepší úroveň konektivity, jsou auta který jsou rychlejší a jsou auta, který dál dojedou.
Tesla by potřebovala další "kvantovej skok", aby si udržela náskok. A o ničem takovým Musk ani nemluví. Částečně by to mohla být "million mile battery", ale ani ta už by nevrátila náskok na těch 8 let, protože někdo jinej něco podobnýho vyvine za pár let.
Ve všem ostatním už je Tesla dohnaná, žádnej reálnej technologickej náskok nezbyl.
Podívej se na tohle. Tohle si můžeš objednat od Fordu, vyrábět se to bude od příštího roku. Umí to všechno co Tesla, včetně kufru vpředu a pitomě velkýho tabletu uvnitř:
Zcela nový Ford Mustang Mach-E - plně elektrické SUV | Ford Česká republika
https://www.ford.cz/osobni-vozy/mustang-mach-e