SHEFIK: Jasně, já nezpochybňuju, že je sharing ekologičtější než mít každej vlastní, ale ten rozdíl rozhodně není tak velkej, jak by odpovídalo změně v počtu aut.
Když bude 6 lidí sharovat jedno auto, tak jim možná nevydrží šestinu doby, co by vydrželo jedno auto jednomu člověku, ale třeba čtvrtinu, protože auta se nejvíc opotřebovávají provozem.
Samozřejmě jsou situace, kde je sharing naprosto jednoznačně lepší volba – typicky pokud je to případ, kterej umožňuje kašlat na věci, který dělají normální auto složitějším a náročnějším na výrobu a zároveň rychleji degradujícím (víceméně všechno, co ho dělá "příjemným na jízdu).
Příklad:
Když normální Model 3 nebo Enyaq nebo třeba naftová Octavia budou jezdit v rukou 10 lidí a tedy 10x tolik, tak se vyřadí dřív. Reálná situace jsou taxíky. Když taxík najede za pět let milion kilometrů, nejspíš skončí ve šrotu nebo na díly, kdežto stejný auto co jezdí málo může vydržet při rozumný údržbě 50 let.
Když ale vyrobíš na službu taxíků auta, který budou filosofií konstrukce bližší městskýmu autobusu než osobnímu autu (tedy třeba vynecháš složitej podvozek, kterej umožňuje zkombinovat jízdní komfort a dynamiku ve vyšší rychlosti, vynecháš na omak příjemný, ale netrvanlivý materiály v interiéru atd.), tak nejspíš docílíš toho, že městskej robotaxík vydrží třeba 20 let a 5 milionů kilometrů (což je tak nějak to, co vydrží autobus).