• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LA_PIOVRA: no uz len to ze tam je "Hey Mercedes" ovladanie hlasom, je znak ktorym smerom sa to bude uberat, ked predstavili TM3 tak to boli same hejty, ze tam nie su tlacitka na ovladanie klimy a ze to vsetci nutne potrebuju za jazdy ovladat tlacitkami ... ale neviem ja si klimu vacsinou nastavim pred jazdou a pak uz na nu nesaham
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    DZODZO: videls fotky interieru? Ja nevim, jak presne kvanitifovat "decreased dramatically", ale tlacitek je tam furt hodne.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: já si nemyslím, že ostatní automobilky maj asistenty na úrovni Tesly.
    Které? VW určitě ne. Ty se max udrží v pruhu ohraničeném čárami a zabrzdí, když je něco před. Už na okresce se na to ale spolehnout nemůžeš.
    Mám hypotézu, že všechny tyhle asistenty jim dodává MobilEye. Umí to někdo ověřit?

    Ani si nemyslím, že asistent Tesly je v současné chvíli už ve stavu, kdy by se na něj dalo spolehnout všude. Lidi s nim jezdí hodně (údajně 30 % km), ale to neni všude. Takže furt dává smysl mít čudly minimálně tam, kde potřebuješ rychlou reakci.

    A ještě bude trvat několik let než se kterýkoliv z těch asistentů dostane do stavu, kdy se na něj budeš moc plně spolehnout, že zamezí hrozící srážce.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: no ale tu sa na jednu stranu stale argumentuje tym, ze "musim davat pozor, nesmiem spustit oci z vozovky" a na druhu stranu "konvencne automobilky maju minimalne tak skvele autonomne funkcie ako tesla, akurat to nevolaju autopilot"

    tak ked mas rozne drive assist systemy, tak asi nemusis hypnotizovat horizont pred sebou, ale mozes si obcas dovolit aj zabludit pohladom na touchscreen, lebo auto za teba pripadne ubrzdi samo predtym ako by malo narazit do auta pred sebou ne?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Car sharing je poly-amory a ojety auta jsou seriova monogamie :D
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Dokud jsou touchy jen HVAC, tak jsem ještě v klidu. Já třeba na automatickou klimu nešahám jak je rok dlouhej a funguje jak má.
    Ale čudl na odmlžení tam teda nechat mohli…
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Tak, to je věc přístupu a toho, jestli řešíš globální nebo lokální emise a jejich důsledky. Záleží, co ti víc vadí – jestli se já s Bobashem otrávíme v garáži, nebo jestli tady všichni za pár let uhoříme :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DAN_F: najlepsi test na emise je zavret sa s tym na 2 hodiny do garaze, ak ta neodvezu na nositkach s otravou CO tak to ma dobre emise
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Že jde do auta velikosti A4 nacpat baterka ale úplně neřeší ten Bobashův point. Tedy, že když vezmeš starý úsporný diesel a nebudeš vyrábět nový auto, což ti vytváří další emise, bude to do nějakého nájezdu, mít menší emisní stopu, než vyprodukovat a provozovat nový elektromobil. Bobashova konkrétní volba by v takové situaci byla A2 (a moje taky, akorát ne ta verze v červeném laku), ale ta logika se vztahuje klidně i na A4, nebo třeba první Fabii 1.9 TDI, to máš úplně jedno :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na stranke pisu reveal 9.9.

    este si trochu zaspasujem na tema touchscreenov, novy mergl s-class:

    Now, onto the most important part of an S-Class: the interior. Mercedes totally redesigned it to look like a lounge, and a luxurious lounge at that. The number of physical buttons has decreased dramatically. A new, massive 12.8-inch screen dominates the whole central area — it runs a new and improved version of MBUX that’s more powerful than ever before. A row of buttons lines the bottom of the screen, but Mercedes has decided it’s time to put the HVAC controls into the touchscreen.

    isto sa za redukciou fyzickych tlacitok skryva snaha usetrit zejo ved je to len flagship :)))
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Viděl to někdo už naživo? Prej to má stát $100k a údajně to začnou vyrábět letos, ne? To by už někdo někde vidět měl, ne?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tak ta nalepka TDI vzadu asi nebude Turbo-Dbenzin
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a k teme jeden teaser pred uvedenim lucid air

    Lucid Air To Dominate Drag Strip With Sub 10-Second Quarter-Mile Time
    https://insideevs.com/news/441841/lucid-air-9-second-quarter-mile-drag/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A ta A2 byla taky f dechtu?

    Jinak úsporný je všechno f dehtu, akorát tahle věc o něco víc.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    trochu offtopic ale ako tu pred casom prebehlo, ake uzasne usporne auto je audi a2 ... tak v porovnani s a4 fdechtu zas tak moc usporne nie je viz. recenzia na car throttle, do auta velkosti a4 sa da nacpat fullsize baterka s rozumnym dojazdom

    I Bought The Audi Everyone Hates
    https://www.youtube.com/watch?v=Yajw7j3-hxI


    KEB
    KEB --- ---
    Teď mě tak napadá, co se tady vyskytujeme, shodneme se na tom, že klimatická změna existuje a že se děje a proto se děje i elektromobilita, že ano.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jseš o auditko vedle
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: nejaky vyvoj tam je a tam som zas u inej automobilky nez tesla nevidel, ze by ti softwarovym updatom zvysili vykon auta o 5% zadarmo, pokial sa to niekde stalo tak sa o tom tak nepise

    Tesla releases update with more power, automatic navigation, and more - Electrek
    https://electrek.co/2019/10/26/tesla-update-power-automatic-navigation-more/
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: to nedává smysl.
    Přesnost těch dat je i v době největšího růstu lepší než 0,5°C (včetně tvého grafu).
    Kdyby rostla teplota 2x rychleji než dnes, tedy 100x rychleji než podle dostupných dat, tak by největší krok nebyl 0,5°C, ale 50°C.
    Tuto tvou hypotézu vyvrací i data, která jsi sám sdílel.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam