• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DAN_F: najlepsi test na emise je zavret sa s tym na 2 hodiny do garaze, ak ta neodvezu na nositkach s otravou CO tak to ma dobre emise
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Že jde do auta velikosti A4 nacpat baterka ale úplně neřeší ten Bobashův point. Tedy, že když vezmeš starý úsporný diesel a nebudeš vyrábět nový auto, což ti vytváří další emise, bude to do nějakého nájezdu, mít menší emisní stopu, než vyprodukovat a provozovat nový elektromobil. Bobashova konkrétní volba by v takové situaci byla A2 (a moje taky, akorát ne ta verze v červeném laku), ale ta logika se vztahuje klidně i na A4, nebo třeba první Fabii 1.9 TDI, to máš úplně jedno :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na stranke pisu reveal 9.9.

    este si trochu zaspasujem na tema touchscreenov, novy mergl s-class:

    Now, onto the most important part of an S-Class: the interior. Mercedes totally redesigned it to look like a lounge, and a luxurious lounge at that. The number of physical buttons has decreased dramatically. A new, massive 12.8-inch screen dominates the whole central area — it runs a new and improved version of MBUX that’s more powerful than ever before. A row of buttons lines the bottom of the screen, but Mercedes has decided it’s time to put the HVAC controls into the touchscreen.

    isto sa za redukciou fyzickych tlacitok skryva snaha usetrit zejo ved je to len flagship :)))
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Viděl to někdo už naživo? Prej to má stát $100k a údajně to začnou vyrábět letos, ne? To by už někdo někde vidět měl, ne?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tak ta nalepka TDI vzadu asi nebude Turbo-Dbenzin
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a k teme jeden teaser pred uvedenim lucid air

    Lucid Air To Dominate Drag Strip With Sub 10-Second Quarter-Mile Time
    https://insideevs.com/news/441841/lucid-air-9-second-quarter-mile-drag/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A ta A2 byla taky f dechtu?

    Jinak úsporný je všechno f dehtu, akorát tahle věc o něco víc.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    trochu offtopic ale ako tu pred casom prebehlo, ake uzasne usporne auto je audi a2 ... tak v porovnani s a4 fdechtu zas tak moc usporne nie je viz. recenzia na car throttle, do auta velkosti a4 sa da nacpat fullsize baterka s rozumnym dojazdom

    I Bought The Audi Everyone Hates
    https://www.youtube.com/watch?v=Yajw7j3-hxI


    KEB
    KEB --- ---
    Teď mě tak napadá, co se tady vyskytujeme, shodneme se na tom, že klimatická změna existuje a že se děje a proto se děje i elektromobilita, že ano.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jseš o auditko vedle
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: nejaky vyvoj tam je a tam som zas u inej automobilky nez tesla nevidel, ze by ti softwarovym updatom zvysili vykon auta o 5% zadarmo, pokial sa to niekde stalo tak sa o tom tak nepise

    Tesla releases update with more power, automatic navigation, and more - Electrek
    https://electrek.co/2019/10/26/tesla-update-power-automatic-navigation-more/
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: to nedává smysl.
    Přesnost těch dat je i v době největšího růstu lepší než 0,5°C (včetně tvého grafu).
    Kdyby rostla teplota 2x rychleji než dnes, tedy 100x rychleji než podle dostupných dat, tak by největší krok nebyl 0,5°C, ale 50°C.
    Tuto tvou hypotézu vyvrací i data, která jsi sám sdílel.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: ÚDAJNÝ 50x rychlejší růst teploty než kdykoliv v historii...

    Před 100000 lety se mohlo oteplovat 2x tak rychle co dnes, ale už to nezjistíš, protože tak detailní záznamy nevyfrézuješ - ono když na to přijde, tak většina těch záznamů se rekonstruuje z ledu, který zachytil de facto jen takovou ozvěnu toho, co se dělo na zbytku planety...
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: hej, neřešim hokejku, přečti si MINER: problém je 50× rychlejší růst teploty než kdykoliv v historii
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Samozřejmě, i nový 2.0 TDI se klepe dost, ale pořád se neklepe tolik, aby to rozjebalo sváry karoserie a snížilo její tuhost. Respektive má na tom naprosto minimální podíl ve srovnání s tím, co za rázy to dostává od podvozku.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: a zase bych se s tebou mohl dohadovat o tom, co je to motor moderního auta... moje V8 z '80 se taky neklepe, maximálně se zhoupe když sešlápneš plyn, ale 1.2HTP, což je výrazně novější motor, se klepe jak ratlík ikdyž máš velkou část hmotnosti motoru tvořenou vyvažovacíma hřídelema.
    Takže spíš než na moderní vs "starý" motory, bych se soustředil na počet a uspořádání válců ;) protože nezávisle na věku jsou motory který neklepou nikdy - Wankel, V8, V10, I6, I8, některý V12 pokud mají dobře vyváženou kliku. A některý motory se klepou pořád - tříválce, většina čtyřválců na volnoběh.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Vím, že průměrný stáří aut je 15 let. Což znamená, že poměrně logicky jezdí spousta těch kterým je 30 let.

    A vývoj baterek bude extrémně dramatickej, ale baterka půjde měnit a je dost pravděpodobný, že bude možnej retrofit (zůstane velikost baterky a co z ní leze).

    Co se bude naopak vyvíjet velmi málo jsou motory samotný, protože tam není tolik co vymyslet.

    Dokážu si představit, že do 2012 Modelu S bude někdo za 15 let dávat tehdejší aktuální baterii od Tesly, protože bude zpětně kompatibilní, a že to nebude gigantickej projekt ale normální věc.

    S ICE tohle víceméně nejde, respektive jde a dělá se to, ale dává to smysl jen pro hobbisty (je cool mít 50 let starý auto s novým motorem), ne žádnej praktickej smysl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Tradičně nemáš pravdu, největší namáhání kvůli vibracím je práce od nerovností, který žádný mimo svět čar a magie existující odpružení není schopný odfiltrovat.

    Nevím, kolikrát v životě jsi viděl motor moderního auta, ale na leckterým z nich můžeš postavit dvacetikorunu i když běží a ona nespadne.

    Fakt mě, prosím, přestaň poučovat o autech, když o nich víš úplnou píču.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: průměrné stáří auta je u nás 15 let.
    Vývoj baterek a rychlosti nabíjení bude ještě dramatičtější než u motorů. Tam je naopak teď závod jak sviň, protože je to na začátku. Motory jsou v porovnání s tím už skoro na hranici techniky.
    2,5 byla to poslední nabídka:)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Nezapomínej, že v EV chybí ICE - což znamená, že případné namáhání svárů postrádá vibrační složku, která by je imrvére rozklepávala a krom vlastního strukturálního zatížení je konstrukce opotřebovávána toliko selháním odpružení.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak ten nejvíc eko interiér u Enyaqu je s čalouněním z látky která je 30% vlna a 70% recyklovaný petflašky, nebo tak něco.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam