• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: před časem tu studií dělali briti jsem to četl na autobibli a proto plánovali ořezat dotace phev
    RSZ
    RSZ --- ---
    btw. enyaq už máme ohlášenej jako služebák, rychlonabíječku máme asi druhej rok
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    DZODZO: Jak bude nabíjet rychlejš když nebude volná nabíječka a bude čekat za nějakym iV?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: nebude tolko cekat, lebo pleb bude nabijat max 125kW ak si priplati a taycan vyzahne celu kapacitu takze bude mat nabite 2x rychlejsie
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: Já mám update zdarma, nicméně ačkoliv mám celkem důstojnej Columbus (na škodu) stejně používám Waze přes Apple Carplay. Pak je u superbu nějaká placená verze s LTE ale tu já nemám.

    Nejsem expert na elektromobiitu a na baterie, ja jsem tu abych nakoukl i do jiné bubliny. Nicméně tím jak do elektromobility šlápla Škodovka tak se dá čekat masivní výstavba dobíjecí infrastruktury a asistenčních vozů. Buď jí začně sponzorovat nebo zabrečí státu. Určitě nechce aby její zákazníci zůstali někde v ČR viset. To například nechápu u Taycanu, jak může chtít člověk s Porsche za 5M čekat třeba na dobíječce za nějakým plebem ;)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: To jo, o to prave jde. Kdyz treba toyota mela na hybrid priuse 10kCZK/rok na pojisteni baterie, vedel jsi na cem jsi. Mohl jsi to prodluzovat porad a kdyz klesla kapacita pod 80% dali ti novou. Baterii jsi si tak vlastne predplacel. Je to transparentni a ferove.

    Ale aby jsi mel 100 000 km/ 5 let zaruku mobility a u 7 let staryho auta resil baterii za 0.5M CZK to fakt nechces.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: Jeste k tomu update. Jako je zdarma, nebo po nekolika letech zacinas platit (jako treba u KIA)? Jde o ruzne ty skryte naklady. Jako treba zadni brzdice u japonsky aut co stoji treba desetinasobek toho co na VW, update infotaimentu a tak ruzne.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: Tuhle zkušenost přenecháme leasingovkám za kolik pak budou prodávat auto po někom kdo to bude používat jako služebák stylem "i dont care lol" když polovinu ceny auta budou tvořit baterie s pochybnou životností a kolik za to druhý majitel po leasingovce bude chtít vysolit.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: ale hovno, Tesla stojí na Slovensku pod milion.

    The world's cheapest Tesla | Finder UK
    https://www.finder.com/uk/cheapest-country-to-buy-tesla
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: Jj, to je pravda.
    Spis jde o realne naklady na vlastnictvi a provoz (ne na porizeni). S tou zarukou na baterii a pohonne ustroji (motor+prevodovka) je to dulezity. Kdyz si porizujes auto treba na 8+ let (ano jsou takovi lide co auta neobmenuji po 4 letech).
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    PETER_PAN: Update navigace si děláš sám přes SD kartu a narozdíl od Tesly kam v ČR plivneš je servis škoda.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Enyaq
    Tak ta cena nic moc noc. Priplatkova zaruka mobility 5 let/100 000 km. Kolik je zaruka na baterii? Tesla ma 8 let/240 000 km zaruku na baterii a pohonne ustroji.
    Jak je to u Skodovky obecne s updatem navigace atd.?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: EU není jenom Německo žejo... a bere se z ceníků.

    In Denmark and Hungary lowest car prices in the EU - Business - EBR
    https://www.europeanbusinessreview.eu/page.asp?pid=423
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Z profilu docela pěkné. V dieslu by to byl hit. ;)

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Tyvole, to je o dost levnější než jsem čekal. Necelých 1,2M za základ s 82 kWh baterií a dojezdem 500 km, necelých 1,4M za už docela slušně vybavenou Founders, s příplatkama za kraviny navíc to bude furt za docela slušnou cenu.

    Odpovídající Tesla Model 3 je dražší, oproti tý základní verzi dokonce kurevsky dražší (1,2 vs. 1,5M), a Enyaq přitom odpovídá Modelu Y.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: A na to jsi přišel kde? Nevím, kde se tahle pověra bere, ale u nás je spousta aut znatelně levnějších než třeba v Německu.

    A třeba ten Mustang se u nás prodává za míň, než by stálo ho koupit v US a zaplatit navíc jen clo a DPH, bez dovozu.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Ceník Eynaqu je tady https://az749841.vo.msecnd.net/...9dd1/enyaqiv-cenik-2020-09-03.35b7cbd565f7d620d97baa3ac15c59a5.pdf

    s nějakejma příplatkama 1,7M za dvě tuny dobra a ekologie. Nevim jaká bude sleva od dealera, asi podle prodejů. Ze začátku nic moc, potom značná.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    tak nabitý Enyaq bude zhruba za 1,5, ne? Myslím nejvyšší motorizace, největší baterka a doplňková výbava
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Tak kupovat si auta od dealrů v ČR, který se daj o třista kiláků vedle sehnat podstatně levnějš, je taky kravina na entou...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Jo, clo a DPH. Mustang co v konkrétní konfiguraci stál asi 48 tisíc dolarů se tady prodává za 1,6 (a to jsem počítal že vlastně vyjde hůř než dovoz napřímo). Takže to nějak tak +- sedí.

    Ale kouknu, jestli jsem neměl vlčí mlhu a nepletu si to s hybridním explorerem, kdyby byl Mach E za 1,5 - 1,8 mega, tak by byl o dost zajímavější a další zásadní konkurence pro Teslu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam