• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: Sweden August 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2020/09/sweden-august-2020.html

    Švédsko 20% PHEV, 7% BEV, 13% HEV
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    PHEV + BEV = EV
    HEV + EV + FCEV = xEV
    -------

    A můžeme se přestat hádat jestli PHEVs k něčemu jsou nebo ne :-)

    Podobnou studii dělal i GM ohledně Voltu a vyšlo to snad ještě lépe (90%+ kilometrů bylo elektrických)

    https://www.fleeteurope.com/...facturer%20commissioned%20a%20survey,to%20three%20times%20per%20week.

    The manufacturer commissioned a survey of the drivers of its Outlander PHEV to investigate how frequently drivers recharged the batteries.

    The findings revealed that 68% of drivers plugged their PHEV in daily, and 90% charged up their cars two to three times per week.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: páč to se porovnat moc nedá, můžeš maximálně dělat měření v místech, kde takový změny proběhly. Těch proměnnejch je tam moc, od konstrukce přes uklizenost vozovky, po různý pneumatiky, výfuky a motory. Z toho jednoduchou kauzalitu nevytvoříš.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: presne. vsadil bych se ze to bude vazit podobne jak enyaq ale uzitnou hodnotu to ma o level jinde. uz ienom ze z toho jde udelat obyvak nebo loznice na kolech. takovy elektroauto by si fotrik od rodiny koupil
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MINER: Ta změna na 50 byl úplně kurevskej rozdíl, asi dva tejdny jsem nemohl spát jaký bylo najednou ticho :)
    KEB
    KEB --- ---
    Hlavní je si to zdůvodnit, já tomu rozumím!
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Tak je trošku rozdíl vytáhnout trikem z kapes daňových poplatníků 8000 euro a jezdit o pár kilometrů rychleji avšak stále přiměřeně. Že to nepovažuje za problém ani policie ČR dokládá tento snímek z rameru 10c, kde je měřící a záznamové zařízení nastaveno aby "bralo" od 155km/h gps (to asi odpovídá těm 160-165km tacho)

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hosi, ked sa vam nepaci, tak mozete presadit zmenu zakona, ale momentalne ho blatantne porusujete, takze mi pridete s tym moralizovanim smiesni :)
    JENDAZCB
    JENDAZCB --- ---
    FORTRESS: Přijde mi dost vtipný, jak na mezinárodním konfigurátoru maj k nabídnutí modely dle toho, jak moc se tam zatím prodávaj nebo ne. Třeba v Austrálii nenabízí vůbec oktávku a jiný modely, Zéland to taky má dost ořezaný a vůbec je to tam různě mění dle zemí či jejich částí. Asi o citigo nikdo u protinožců nestojí ;) Prostě elektromobilita se chápe jinak no, země od země.

    Mezinárodní konfigurátor Škoda
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: ajo, docela dost.
    Ale neporovnává to ty rozdíly hluku při různých rychlostech a stejné dopravě.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: musíš zazoomovat
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: … navíc to maj rozbitý a teď to nezobrazuje úroveň hluku …
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: tohle znám, ale neporovnává to rozdíly stejné úrovně dopravy při různých rychlostech v obytných vzdálenostech.
    Na to zjistit, kde je hodně hluku z dopravy je to samozřejmě dobrý.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: ale prosím. Je. Ještě vetší než si myslíš. A změřil.

    https://app.iprpraha.cz/apl/app/atlas-zp/?service[]=hlukova_mapa
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: ta studie na hluk od 55 km/h by mě zajímala. Neuvěřitelně mě sere ta padesátka před Nuselákem a zajímalo by mě jaký je skutečný rozdíl v těch barácích kolem: klidně s otevřeným oknem (ne na vozovce, tam většinou lidi nespí).
    Nevěřim tomu, že v porovnání třeba s tramvajema nebo městskym vlakem je to takovej rozdíl, ale jsem zvědavej, jestli to někdo změřil.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Jak je to u s tou zarukou na baterku? V konfigu nevidim servisni paket, jen 5let zaruka mobility.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Prekroceni nejvyssi povolene rychlosti je az na cca 10. miste v cestnosti pricin dopravnich nehod. Mimo mesto samozrejmne. Ve meste se bavime o chodcich a vyjezdech z poza rohu.
    Problemy na okreskach jsou nebezpecne predjizdeni, rizeni pod vlivem alkoholu, nedodrzeni bezpecne vzdalenosti atp. Ale ne rychlost. Nejen po dalnici, ale i po okresce se da jezdit rychle a bezpecne.

    Je to arbitrarne rozhodnute. Narozdil treba od 50ky ve mestech (treba od 55km/h vejs vyrazne roste hluk od pneumatik, jsou na to studie). Rizeni pod vlivem alkoholu u 0.5+ promile (nulova v CR ma trochu jine duvody) jasne prokazane. Brzdny drahy u bezpecne vzdalenosti. Stav pneu a brzdneho systemu (tady bych zprisnil) atd.

    Treba muj nejoblibenejsi blog tady. Tohle je uplne v pohode, dej si to i s komentarem ma to par minut: https://youtu.be/ddD31lgh6AA
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: no, ještě bych vzal v potaz ještě maximálku 160 km/h: to mi přijde fakt málo.
    Sice rychleji jezdim jenom Německem, když to např. potřebuji stihnout před půlnocí do Alp, a navíc Eňakem bez dobíjení to stejně neni datelný, ale nechápu, proč to tak omezili.

    Jinak podle mě je Eňak nejhezčí (aspoň předprodávaný) elektromobil současnosti zevnitř i zvenku, ale nakonec by u mě Tesla vyhrála tim autopilotem. Nemuset většinu času vůbec řídit, je prostě o level jinde než Family paket (i když se to zatím musí dozorovat, a město je zatím slabý) .
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    NIGHTHUNTER: Neuveritelny :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: A nebude 132/150kW na dvě tuny málo?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam