• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: OK. Ja teda radu te priplatkove vybavy nejen ze nechci platit, ale ani bych ji tam nechtel z pohledu jejich dopadu na pouzivani vozu nebo pripadne budouci servis. A jak se tak bavim s lidma, tak nejsem jedinej.
    Adaptivni tempomat = nechci (chci normalni s pribrzdovanim)
    Adaptivni LED svetla / matrix svetla = nechci (nechci platit servis, navic treba u SuperBu jsou matrix extremne spatne hodnocene)
    20" kola nechci kvuli komfortu jizdy
    Kontrolu jizdy v pruhu a tenhle typ asistentu take nechci pokud jsou stale "hloupe". atd.

    Z tech modernich picovin mi prijde dobra treba 360° kamera, ale jsem ji ochoten ozelet kdyz by celkovy pomer cena/vykon u auta byl OK. A auto melo kromne jizdnich a uzitnych vlastnosti obhajitelne naklady na provoz a vlastnictvi (ne na porizeni - to jsou jine naklady).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Hm, tak jsem prokonfiguroval GLC a máš pravdu, je cca stejně drahý jako Enyaq.

    Nicméně předtím jsem zapomněl na takovej detail, že GLC je o notnej kus menší. Vnitřním prostorem ekvivalentní Mercedes k Enyaqu by bylo GLE.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Enyaq je o něco málo menší zvenku, ale uvnitř je větší než Kodiaq.

    A člověk, kterej chce Kodiaq RS, bude přesně chtít Enyaqa. RS si kupuješ kvůli tomu, že je rychlý – a především že je rychlý v pružným zrychlení, což jeho největší deviza, jinak to RS zas tak rychlý vlastně není – a protože chceš vypadat cool. Obě věci Enyaq splní, teda mimo rychlýho ježdění po dálnici.

    Enyaq 80 má sice pořád o pár desítek koní míň než Kodiaq RS, ale to dožene tím, že je elektrickej.

    Ale pravda, přesnější ekvivalent bude Enyaq RS iV, kterej přijde za pár měsíců a kterej bude výrazně rychlejší než Kodiaq RS. A bez příplatků bude nejspíš pořád podobně drahej (Kodiaq RS stojí momentálně asi 1,5M v základu).

    A ad GLC – no on třeba ty píčoviny jako 20" kola má Enyaq skoro standardně (základ jsou 19", za příplatek 20" nebo 21"), ale hlavně tam jsou takový ty kraviny jako asistenti, adaptivní LED světla a podobný krávoviny.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: včetně mýt, chtěl jsem říct…
    MINER
    MINER --- ---
    K aféře dieselů ve městech, zase se řeší plechování prdelí místo reálnýho dopadu a zlepšení:
    Kam se ta zakázaná auta přesunou, co tam způsobí, jaká je nahradí a jaký dopad budou mít tam (zejména, když se zakazují jen ulice nebo čtvrti).
    A to neřešim, že se zakazují pár let stará auta.

    Jsem sice velkým příznivcem elektromobility a omezení aut ve městech včetně cel a jiných vylomenin, ale tohle je vyhrocená politická debata, která nemá s ekologií nic společného.
    MINER
    MINER --- ---
    AXTHEB: :))) Díky, už si to dokážu představit lépe. Shinkansen dělá při 270 km/h „fu fu fu fu fu“, kdyby si chtěl někdo představit dopad cestování vlakem v Japonsku:) Vevnitř je to takový příjemný „fu fu“, venku nic moc:)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Nesouhlasim
    a] s tim srovnanim Enyaqu je Kodiaq RS. Cenove mozna, ale ne uzitnou hodnotou. Enyaqu je o neco malo mensi (nevadi), ale fakt clovek co chce jit do Kodiaq RS pro jeho vlastnosti nepujde do Enyaqu ve stejne cene.

    b] GLC kolega vcera zrovna naklikaval na nemeckem MB webu a byl nekde kolem 55k EUR a pokud nechces picoviny jako 20" kola atp. tak uz tam toho moc nebylo (z rozumnych veci) co doklikat.

    Samozrejmne kdyz pak zacnes srovnavat ceny tech pokrocilych asistentu tak muzes zjistit ze je dostanes v ramci Enyaqu schovane v te cene a u MB bys je musel doklikat, ale porad bude GLC za 55k EUR lepsi auto nez Enyaqu za stejnou cenu. A proto povazuju Enyaqu porad za kompromis i jako velky fanda elektroaut.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MINER: Mám to 70m na magistrálu, vidím z okna na auta. Auta jedoucí 80 vnímáš (vžum, vžum), auta jedoucí 50 ne.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PETER_PAN: na tos přišel jak? Euro 6b a 6d má némlich stejný paramerry pro osobní diesly.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Nesouhlasit můžeš, ale ceníky hovoří jinak.

    Druhá věc, nesouvisející s elektromobilitou, je že Škodovka stojí víceméně podobně jako Mercedes, byť bude za tu cenu v lepší výbavě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Nesouhlasit můžeš, ale ceníky hovoří jinak.

    Druhá věc, nesouvisející s elektromobilitou, je že Škodovka stojí víceméně podobně jako Mercedes, byť bude za tu cenu v lepší výbavě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Nesouhlasit můžeš, ale ceníky hovoří jinak.

    Druhá věc, nesouvisející s elektromobilitou, je že Škodovka stojí víceméně podobně jako Mercedes, byť bude za tu cenu v lepší výbavě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Nesouhlasit můžeš, ale ceníky hovoří jinak.

    Druhá věc, nesouvisející s elektromobilitou, je že Škodovka stojí víceméně podobně jako Mercedes, byť bude za tu cenu v lepší výbavě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Nesouhlasit můžeš, ale ceníky hovoří jinak.

    Druhá věc, nesouvisející s elektromobilitou, je že Škodovka stojí víceméně podobně jako Mercedes, byť bude za tu cenu v lepší výbavě.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Tak s timhle si teda dovolim nesouhlasit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Tak víc odpovídající Enyaqu je Kodiaq RS – ten zhruba podobně jede, je podobně vybavenej a podobně stojí.

    GLC je ve srovnatelný výbavě o něco dražší, stejně jako jeho elektrickej ekvivalent EQC.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    OMNIHASH: Ano, protoze vuci EURO6 byly argumenty, ktere pro EURO-6d nejsou.
    A ano, politicky se lze vykaslat na argumenty uplne, to je pravda. Porad ale nevzdavam snahu a optimismus ze v Evrope bude diskuze konvergovat k reseni na zaklade argumentu, faktu a primerenosti. Neni to perfektni, ale na vetsine mist na svete je to jeste mnohem horsi.

    DZODZO: To auto se ale neprovozuje v garazi. Stejne nesmyslny jako pozadavek na test otevrene bomby se stlacenym vodikem v garazi a testu nove sady zapalovacu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Taycan není vůbec sportovní auto, když něco, tak je to GT (gran turismo).

    Sportovní auto je v nabídce Porsche jen Boxster/Cayman, a MOŽNÁ i 911. Ale ta je typicky už taky spíš GT, vyloženě sportovní auta jsou možná tak GT2 a GT3.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ty Taycany budou po dálnici jezdit úplně stejnejch 140 jako ostatní elektromobily, protože dojezd.

    V reálným světě bude na dlouhý cesty po dálnici rychlejší BMW 520d za třetinu ceny (nebo klidně Octavia 2.0 TDI), protože s ním můžeš jet rychle a dlouho
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PETER_PAN: sorry, ale ty si v realitě novej? Co si němci odhlasujou a schválej, to maj. Nejvyšší soud jim potvrdil možnost plošnejch zákazů dieselů před dvěma rokama i pro ty, co splňujou Euro 6.

    Diesel-Urteil – Wikipedia
    https://de.wikipedia.org/wiki/Diesel-Urteil
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam