• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Nesouhlasim
    a] s tim srovnanim Enyaqu je Kodiaq RS. Cenove mozna, ale ne uzitnou hodnotou. Enyaqu je o neco malo mensi (nevadi), ale fakt clovek co chce jit do Kodiaq RS pro jeho vlastnosti nepujde do Enyaqu ve stejne cene.

    b] GLC kolega vcera zrovna naklikaval na nemeckem MB webu a byl nekde kolem 55k EUR a pokud nechces picoviny jako 20" kola atp. tak uz tam toho moc nebylo (z rozumnych veci) co doklikat.

    Samozrejmne kdyz pak zacnes srovnavat ceny tech pokrocilych asistentu tak muzes zjistit ze je dostanes v ramci Enyaqu schovane v te cene a u MB bys je musel doklikat, ale porad bude GLC za 55k EUR lepsi auto nez Enyaqu za stejnou cenu. A proto povazuju Enyaqu porad za kompromis i jako velky fanda elektroaut.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Nesouhlasit můžeš, ale ceníky hovoří jinak.

    Druhá věc, nesouvisející s elektromobilitou, je že Škodovka stojí víceméně podobně jako Mercedes, byť bude za tu cenu v lepší výbavě.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Tak s timhle si teda dovolim nesouhlasit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Tak víc odpovídající Enyaqu je Kodiaq RS – ten zhruba podobně jede, je podobně vybavenej a podobně stojí.

    GLC je ve srovnatelný výbavě o něco dražší, stejně jako jeho elektrickej ekvivalent EQC.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    OMNIHASH: Ano, protoze vuci EURO6 byly argumenty, ktere pro EURO-6d nejsou.
    A ano, politicky se lze vykaslat na argumenty uplne, to je pravda. Porad ale nevzdavam snahu a optimismus ze v Evrope bude diskuze konvergovat k reseni na zaklade argumentu, faktu a primerenosti. Neni to perfektni, ale na vetsine mist na svete je to jeste mnohem horsi.

    DZODZO: To auto se ale neprovozuje v garazi. Stejne nesmyslny jako pozadavek na test otevrene bomby se stlacenym vodikem v garazi a testu nove sady zapalovacu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Taycan není vůbec sportovní auto, když něco, tak je to GT (gran turismo).

    Sportovní auto je v nabídce Porsche jen Boxster/Cayman, a MOŽNÁ i 911. Ale ta je typicky už taky spíš GT, vyloženě sportovní auta jsou možná tak GT2 a GT3.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ty Taycany budou po dálnici jezdit úplně stejnejch 140 jako ostatní elektromobily, protože dojezd.

    V reálným světě bude na dlouhý cesty po dálnici rychlejší BMW 520d za třetinu ceny (nebo klidně Octavia 2.0 TDI), protože s ním můžeš jet rychle a dlouho
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PETER_PAN: sorry, ale ty si v realitě novej? Co si němci odhlasujou a schválej, to maj. Nejvyšší soud jim potvrdil možnost plošnejch zákazů dieselů před dvěma rokama i pro ty, co splňujou Euro 6.

    Diesel-Urteil – Wikipedia
    https://de.wikipedia.org/wiki/Diesel-Urteil
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: odkazem sa opat na jednoduchy test 2 hodiny v uzavretej garazi :)
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: mě to netrápí, mě to sere:)
    …hlavně že se to neřeší koncepčně a transparentně…
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    OMNIHASH: Tak u EURO-6d zadny argument proti dieselum neni.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: pokud tě to opravdu trápí, doporučuju se obrátit na dopravní fakultu ČVUTu. Ale jinak se asi budeš muset smířit s tím, že zrovna tady bude jenom hůř, hluk kolem magistrály výrazně překračuje státní hygienický limity, a časem to tím kolečkem soudů projde do stavu, kdy se to dál dát ignorovat nebude.


    PETER_PAN: mno vzhledem k německýmu trendu zakazovat vjezd dieselům do všech větších měst si dovolím tvrdit, že tudy cesta nepovede.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Ne, to vsichni vime, dal to komentovat nebudu - je to uplne mimo to sdeleni co jsem chtel rict.


    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: 5l/100 to pri 200... ani pri 160 urcite mat nebude zejo :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: A kompromis to je i v pripade Enyagu, protoze za 1.5M si muzes koupit zbrusu novej, slusne vybavenej Mercedes GLC na naftu se spotrebou 5l/100 bez vsech tech omezeni ktere porad soucasny elektroauta maji.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Je to luxusni sportovni auto, ktere ale svoji vybavou a vlastnostmi lze pouzit jako daily car bez problemu. Coz je dano hlavne tim ze je to elektromobil ktery umoznuje pracovat s uloznym prostorem, tezistem, jizdnimi vlastnostmi atd. uplne jinak nez spalovaci auto.

    Tzn. je to luxusni sportovni auto, ktere navic muze byt pouzivano jako daily car, jezdit pomalu a usporne, neco se do nej vejde a ma i cestovni komfort. A dobre vybaveny stoji 5M.

    A mi se tu bavime o technologickem kompromisu jak udela elektroauto do 1.5M se soucasnou generaci baterek aby to nebylo citigo, ale dialy car s uzitnymi vlastnostmi a akceptovatelnym jizdnim komfortem.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: jakto, vsak to tu niektori prezentuju ako rodinne auto na takove ty bezne nakupy do tesca :)))
    MINER
    MINER --- ---
    RAGNAROK: vyzkoušeno v Passat B2:) Za studentských let jsem s ním nedojel do Benátek, nebyl vollgangfest, nebo spíš to asi neudrží s věkem:)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: OK, Taycan je ale mimo kategorie. To je jak srovnavat Dacii Duster a Toyotu Hilux.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    BOBASH:
    dokud ti neprdne hlava motoru. :-)
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: Stačí měřit 1 týden v deseti bytech hluk padesátky a druhý týden 80 a měli bychom o nekonečno víc dat, a důvěry v to, že víme, co děláme, víc, než teď.

    (na tom IPR jsou ty roky neporovnatelné, vypadá to i na jiná měřítka heatmapy)
    Tady nejúplnější studie, co jsem našel.
    U zdroje je to rozdíl dokonce 6 dB (takže víc než poloviční růst), ale bez měřítka je to k ničemu. Každých 30 m vzdálenosti je útlum asi 30 dB. A je rozdíl ve vnímání 67»73 dB a 37»43 dB.
    Co se týká vlivu na interiéry, tak je tam jediná mapička, z který je vidět velký kulový.

    Jako já tam zpomaluju, ale strašně mě to sere, protože nemám žádné informace, že by ta omezení designovali kompetentní lidé a ne úředníci plechující si prdele od stolu.

    AXTHEB: OK, v noci si tam na tebe vzpomenu, a budu se snažit přesvědčit se, že to k něčemu je.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam