• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Nesouhlasit můžeš, ale ceníky hovoří jinak.

    Druhá věc, nesouvisející s elektromobilitou, je že Škodovka stojí víceméně podobně jako Mercedes, byť bude za tu cenu v lepší výbavě.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Tak s timhle si teda dovolim nesouhlasit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Tak víc odpovídající Enyaqu je Kodiaq RS – ten zhruba podobně jede, je podobně vybavenej a podobně stojí.

    GLC je ve srovnatelný výbavě o něco dražší, stejně jako jeho elektrickej ekvivalent EQC.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    OMNIHASH: Ano, protoze vuci EURO6 byly argumenty, ktere pro EURO-6d nejsou.
    A ano, politicky se lze vykaslat na argumenty uplne, to je pravda. Porad ale nevzdavam snahu a optimismus ze v Evrope bude diskuze konvergovat k reseni na zaklade argumentu, faktu a primerenosti. Neni to perfektni, ale na vetsine mist na svete je to jeste mnohem horsi.

    DZODZO: To auto se ale neprovozuje v garazi. Stejne nesmyslny jako pozadavek na test otevrene bomby se stlacenym vodikem v garazi a testu nove sady zapalovacu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Taycan není vůbec sportovní auto, když něco, tak je to GT (gran turismo).

    Sportovní auto je v nabídce Porsche jen Boxster/Cayman, a MOŽNÁ i 911. Ale ta je typicky už taky spíš GT, vyloženě sportovní auta jsou možná tak GT2 a GT3.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ty Taycany budou po dálnici jezdit úplně stejnejch 140 jako ostatní elektromobily, protože dojezd.

    V reálným světě bude na dlouhý cesty po dálnici rychlejší BMW 520d za třetinu ceny (nebo klidně Octavia 2.0 TDI), protože s ním můžeš jet rychle a dlouho
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PETER_PAN: sorry, ale ty si v realitě novej? Co si němci odhlasujou a schválej, to maj. Nejvyšší soud jim potvrdil možnost plošnejch zákazů dieselů před dvěma rokama i pro ty, co splňujou Euro 6.

    Diesel-Urteil – Wikipedia
    https://de.wikipedia.org/wiki/Diesel-Urteil
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: odkazem sa opat na jednoduchy test 2 hodiny v uzavretej garazi :)
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: mě to netrápí, mě to sere:)
    …hlavně že se to neřeší koncepčně a transparentně…
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    OMNIHASH: Tak u EURO-6d zadny argument proti dieselum neni.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MINER: pokud tě to opravdu trápí, doporučuju se obrátit na dopravní fakultu ČVUTu. Ale jinak se asi budeš muset smířit s tím, že zrovna tady bude jenom hůř, hluk kolem magistrály výrazně překračuje státní hygienický limity, a časem to tím kolečkem soudů projde do stavu, kdy se to dál dát ignorovat nebude.


    PETER_PAN: mno vzhledem k německýmu trendu zakazovat vjezd dieselům do všech větších měst si dovolím tvrdit, že tudy cesta nepovede.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Ne, to vsichni vime, dal to komentovat nebudu - je to uplne mimo to sdeleni co jsem chtel rict.


    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: 5l/100 to pri 200... ani pri 160 urcite mat nebude zejo :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: A kompromis to je i v pripade Enyagu, protoze za 1.5M si muzes koupit zbrusu novej, slusne vybavenej Mercedes GLC na naftu se spotrebou 5l/100 bez vsech tech omezeni ktere porad soucasny elektroauta maji.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Je to luxusni sportovni auto, ktere ale svoji vybavou a vlastnostmi lze pouzit jako daily car bez problemu. Coz je dano hlavne tim ze je to elektromobil ktery umoznuje pracovat s uloznym prostorem, tezistem, jizdnimi vlastnostmi atd. uplne jinak nez spalovaci auto.

    Tzn. je to luxusni sportovni auto, ktere navic muze byt pouzivano jako daily car, jezdit pomalu a usporne, neco se do nej vejde a ma i cestovni komfort. A dobre vybaveny stoji 5M.

    A mi se tu bavime o technologickem kompromisu jak udela elektroauto do 1.5M se soucasnou generaci baterek aby to nebylo citigo, ale dialy car s uzitnymi vlastnostmi a akceptovatelnym jizdnim komfortem.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: jakto, vsak to tu niektori prezentuju ako rodinne auto na takove ty bezne nakupy do tesca :)))
    MINER
    MINER --- ---
    RAGNAROK: vyzkoušeno v Passat B2:) Za studentských let jsem s ním nedojel do Benátek, nebyl vollgangfest, nebo spíš to asi neudrží s věkem:)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: OK, Taycan je ale mimo kategorie. To je jak srovnavat Dacii Duster a Toyotu Hilux.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    BOBASH:
    dokud ti neprdne hlava motoru. :-)
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: Stačí měřit 1 týden v deseti bytech hluk padesátky a druhý týden 80 a měli bychom o nekonečno víc dat, a důvěry v to, že víme, co děláme, víc, než teď.

    (na tom IPR jsou ty roky neporovnatelné, vypadá to i na jiná měřítka heatmapy)
    Tady nejúplnější studie, co jsem našel.
    U zdroje je to rozdíl dokonce 6 dB (takže víc než poloviční růst), ale bez měřítka je to k ničemu. Každých 30 m vzdálenosti je útlum asi 30 dB. A je rozdíl ve vnímání 67»73 dB a 37»43 dB.
    Co se týká vlivu na interiéry, tak je tam jediná mapička, z který je vidět velký kulový.

    Jako já tam zpomaluju, ale strašně mě to sere, protože nemám žádné informace, že by ta omezení designovali kompetentní lidé a ne úředníci plechující si prdele od stolu.

    AXTHEB: OK, v noci si tam na tebe vzpomenu, a budu se snažit přesvědčit se, že to k něčemu je.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam