• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: No z tvýho popisu to vypadá, že máš většinu nájezdu po dálnici a tam prostě dává největší smysl diesel.

    Sorry, není to cool, ale funguje to.

    Samozřejmě elektromobil by byl lepší, ale to by musel bejt takovej, kterej ujede s rezervou i tvoji nejdelší trasu (těch 230 do Brna). Takže potřebuješ 300 km dle WLTP MINIMÁLNĚ. Spíš 400.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Diky za recenzi.
    Hybrid pro primestsky provoz bez zacp nema moc smysl. To je duvod, proc jsme se zenou kupovali benzinoveho Aurise misto hybrida. Ale uz to chce neco noveho no... :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Viz tady test:

    Test BMW i3 REX: Dynamika a zkouška benzinových dovedností - 2. kapitola – AutoRevue.cz
    https://www.autorevue.cz/...w-i3-rex-dynamika-a-zkouska-benzinovych-dovednosti/ch-59234#articleStart

    tl;dr verze:

    Trochu mě překvapilo, že má i3 stejnej dojezd jako REX a jako elektrika, takže ujede na elektirku 150. To by ti do tý Bolky mohlo stačit, na Vysočinu možná taky.

    Problém je, že když ti dojde benzín, nechová se to jako klasický hybrid, protože tam motor neumí pohánět kola, ale motor o 25 kW vyrábí elektřinu pro elektromotor o 125 kW. Asi vidíš problém...

    Když s tím vyrazíš do Brna, tak posledních třeba 80 kilometrů pojedeš se řvoucím generátorem, kterej se zoufale bude snažit vygenerovat dost elektřiny a nebude to stačit. Takže to vůbec nepojede. Jo a podle Testu to na 9 litrů benzínu ujede asi 120 kiometrů, takže jsem se s tou spotřebou trefil...

    To už si radši kup nepluginovýho Priuse.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: i3 REX ti na tyhle vzdálenosti bude skoro furt jezdit v hybridním režimu, čistě elektricky to najede strašně málo. A nemám přímou zkušenost zrovna s tímhle, ale znám ostatní PHEV od BMW a nečekal bych, že ta i3 bude v reálným světě na cestě do Bolky nebo do Brna žrát míň než takovejch 6-8 l/100km.

    Jezdíš moc daleko a moc po dálnici na to, aby PHEV dávalo smysl. Než se ve tvojí cenový relaci objeví dostupný elektrický auto s udávaným dojezdem dle WLTP alespoň 300 kilometrů, tak zůstaň u úspornýho benzínu nebo nafty.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JYRKA: Tak záleží, jestli děláš side questy :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ABS: Tak to mírně jeté BMW vyjde kolem 400 bez daně.
    IONIQ neprojde, žena hodně nesnáší korejská auta. A rumunská taky, tam nemám šanci.

    JAZZZ: Jo, jsem zvědavý, jestli nás to odnaučí používat blinkr :)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    ABS: takový to "líbí se mi BWM, ale nechci na silnici vypadat jak čůrák" :)
    ABS
    ABS --- ---
    JYRKA: ten bmw je dobré auto, ale na dálnici nic moc, ideální do města. Dá se s tím jezdit i rychle ale ten pocit není ono. Rex pak je hooodne hlasitý, co jsem zažil, nicméně vždy je to záruka dojezdu.
    Za mne mám velmi podobný profil cest a rozhodl jsem se pro ioniq, za méně peněz je to mimo město lepší o pořádný kus, čisté do města by mne to BMW bavilo.
    +Nechtěl jsem řídit BMW, na to mne to řidiči moc vadí na silnici :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Ahoj všem, uvažujeme o koupi prvního elektroauta.
    Idea:
    - cesty kolem komína, maximálně na nákupy, obchodní jednání do Prahy (bydlíme Praha - východ)
    - pokud se osvědčí, tak cesta domov - práce ve Škoda v Boleslavi a zpět (ehm), cca 100 km tam a zpět
    - jednou za dva měsíce cesta do Brna, případně na chalupu na Vysočinu (cca 230, případně 160 km)
    - hlavně jako druhé auto do rodiny, hlavně pro manželku, primární auto bude pořád Octavia 2.0 TDI.

    Zatím mi připadá jako nejlepší nápad koupit mírně ojeté BMW i3 Rex, které se v Německu dá sehnat za docela slušné peníze.
    Je to dobrý nápad?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Yandex, Uber spin off self-driving vehicles business from joint venture - Green Car Congress
    https://www.greencarcongress.com/2020/09/20200906-yandex.html

    Yandex has been developing its proprietary self-driving technology since 2017. As of today, Yandex’s autonomous vehicle fleet has 130 cars, which have driven over four million autonomous miles on public roads in various weather and road conditions in three countries: Russia, Israel and the United States. The maturity of the technology as well as the accumulated real-world mileage makes Yandex one of the leading developers of self-driving technology globally.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Něco k hodnotě akcií Tesly... dává to docela smysl:

    https://www.facebook.com/vltavafund/posts/2629849670662478
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Telefon že je zařízení s velmi nízkou marží? A co je potom auto? :)
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: To je IMHO teoretický limit technologie, který nezohledňuje konkrétní výrobní postupy, který někdo musí teprv vymyslet.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: Nějak mi to nevychází...

    Podle grafu (Fig.3-c) v tom posledním článku to vypadá, že ty vzorky mají při prvním použití cca 1100 mAh/g @ 2,4 V, což odpovídá 2640 Wh/kg
    Po sto cyklech je to cca 900 mAh/g @ 2,4 V, což je cca 2160 Wh/kg

    To mi přijde nerealisticky moc...
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: Tesla má teď 250 Wh/kg, ne? Víc se teprv čeká, že oznámí, ne? Už se o tom povídá dlouho, ale zatím nic. Říká se, že to má taky problém dostat do výroby.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    MINER: Na Slide 18 ukazuji svuj potencial na 400 Wh/kg. Tesla ma v predprodukcni fazi 350Wh/kg. Tohlen nevypada jako breakthrough.

    Ovsem muze jit o nejakou revolucni konstrukci battery packu ktery pak bude kompenzovat Wh/kg samotnych clanku. Urcite jim fandim, ale transparentni podklady pro investory maji obsahovat i to co uz mame a co umime alespon laboratorne, dilensky.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    MINER: Slide 17 je dost matouci. Jestli "system volume" ma znamenat battery pack pak by ho meli uvadet ve Wh/kg na Wh/L. Oni se v celem tom dokumentu vyhybaji tomu kolik v soucasnosti maji Wh/kg ve clanku ktery jsou schopni alespon laboratorne vyrobit.
    Musi tam byt hodnota kterou maji, potencial se kterym pracuji. Tak jako v mnou uvadenych referencich na Li-S.
    MINER
    MINER --- ---
    FORTRESS: Re na OT:) V našich kapsách bychom nejvíc poznali, kdyby výrobci mobilních OS udělali pořádný power-management.
    Do verze Androidu, která zavedla „Doze“, měly telefony Sony Stamina power management, který telefon uspal, když byl vypnutej displej. Prostě ten telefon spal a nebrouzdal si po internetu sem a tam. Probudily ho jen konkrétní události jako kalendář nebo když sis něco whitelistoval.
    Měl jsem tenkrát běžně výdrž na nabití 4 dny. Pak Google forcnul svůj PM a zamezil výrobcům v úpravách, a stejnej telefon po update vydrží horko těžko den.
    MINER
    MINER --- ---
    PETER_PAN: jedno jo:) „increasing the distance that EVs can travel on a single charge by 50%“
    Plus, že chtějí bejt v produkci za 5 let.
    Ale máš pravdu, že to není moc sdílné, víc čísel máš v „ivnestors deck“: https://www.quantumscape.com/...tent/uploads/2020/09/QuantumScape-Investor-Presentation-Sept2020.pdf
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FORTRESS: Jako samozrejmne ano, ale protoze mobily jsou zarizeni s velmi nizkou marzi (nemyslim ted iPhony) tak to IMHO nebude priorita to tam tlacit. Zvlast kdyz automotive ted kupuje vsechno co jen zavani bateriema a k tomu vykupuje spousta klicovych surovin, nebo podily ve firmach ktere jsou v tom surovinovem retezci.
    Ale pochopitelne vyrobci musi prichazet s nejakym vylepsenim ktere mohou prezentovat. Ta konstrukce tech clanku je trochu jina v tom mili meritku nez ty clanky z kterych stavi battery packy do aut. Takze mozna i tady je problem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam