BLOWUP: Tvůj pocit z přechodu na digitální fotografii mi připadá fakt podobnej tomu, co teď zažívám s elektromobilitou. Přechod na digitál jsem na vlastní kůži úplně nezažil, otec tehdy sice fotil a já to občas měl v ruce taky, ale pořádně jsem (na digitál i analog) začal fotit až v posledních letech, kdy už je digitál skoro na všechno jasná volba.
Jestli můžu prorokovat, tak tebe čeká moment ekvivalentní tomu, kdy sis koupil první digitál, v následujících několika málo letech.
Pro spoustu lidí to bude třeba právě Škoda Enyaq (nebo Mustang Mach E). Pro část lidí byla to samý Tesla, ale Tesla má pořád to, že dělá věci příliš jinak a má příliš mnoho nevýhod jako neexistující servisní síť, podivná ergonomie nebo mizerný zpracování, aby byla pro velkou část běžných zákazníků opravdovou alternativou.
Ve chvíli, kdy bude rodinný SUV (protože to bude první kategorie, kde se to stane) na elektriku mít dojezd 500 km, stát stejně jako rodinný SUV na naftu a infrastruktura bude tak rozšířená, aby se s tím dalo normálně žít, tak pro spoustu řidičů nastane právě tenhle moment, kdy jim prostě začne elektrický auto dávat logickej smysl a půjdou si ho koupit.
Co do aut to nastane na přelomu tohohle a příštího roku, co do infrastruktury už tam skoro jsme, ale aby to bylo fakt v pohodě, tak ještě rok nebo dva.
Pak se najednou začnou elektrický auta masivně rozšiřovat.
A krámy jako je Zoe nebo první Leaf se budou prodávat za pár šušňů nebo možná ještě spíš šrotovat a baterky recyklovat, protože to jsou auta pro většinu lidí k ničemu. I když možná až bude mít Zoe reálnou hodnotu 10 tisíc a prodávat se bude za cenu baterky na recyklaci, tak začne mít ekonomickej smysl :)