KASPAREK: To je samozřejmě dobrá poznámka – lidi s "poweruser" mindsetem dokáží benefitovat i z uživatelsky dost nepřívětivých, nebo složitých rozhraní a je to třeba mimo jiné důvod, proč i většina současných synťáků vypadá tak, jak vypadá, nebo proč poloprofi a profi foťáky mají pořád hromadu dedikovaných tlačítek. V populaci to ale není zas tak rozšířená skupina, no :)
BOBASH: Plus teda ještě hraje roli jeden aspekt – ačkoliv do autonomního řízení moc nevidím a může se to asi klidně vyvinout jinak, taky si spíš myslím, že realita, ve které budou silnice brázdit jen autonomní auta, je ještě hodně vzdálená a nemusí ani nikdy nastat. Pravdou ale je, že samotné ty bezpečnostní a asistenční systémy, které v tuhle chvíli fungují a existují, snižují v některých případech nehodovost až desetinásobně, oproti autům bez nich, což dost mění paradigma a umožňuje používat rozhraní, která jsou třeba i méně efektivní a vyžadují víc pozornosti, ale uživatelsky jsou (pro většinu) víc přívětivá. Každopádně, souhlasím s tebou, že automotive má obecně velkou setrvačnost a vztahuje se to i na návyky a požadavky zákazníků, přičemž většina z nich má navíc zkušenost se špatným dotykovým UI, což komplikuje přijetí i celkem dobrých řešení.