• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    VACA: Já je tam tedy nevidím ani teď...
    VACA
    VACA --- ---
    Jj jsou tam

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Použij oči, já fakt nemám náladu tě o něčem přesvědčovat.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Předpokládám, že zvládneš zakroužkovat, kde ty náznaky vidíš...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Další dost zajímavá věc, o který mluvil, a vlastně ta nejdůležitější, byla ta škálovatelnost (už jsem možná zmínil). Je to přesně to, co jsem říkal já, pokud chce Tesla změnit svět, nemůže být pidiautomobilka s pár stovkama tisíc aut ročně, ale očividně má ambice v číslech o mnoho řádů jinde.

    Osobně jsem zvědavej, jak na tohle půjdou a ve světle toho, co tam Musk říkal o ostatních automobilkách apod., bych si skoro tipoval, že jeho setkání se šéfem VW nebylo jen zdvořilostní, protože VW je aktuálně víceméně nejdál v elektromobilitě.

    Doteď mi nedávalo moc smysl, co by měl VW ze spojení s Teslou, protože aktuální technologie platformy MEB a současných produkčních Tesel je dost podobná, pro VW by to nebyl zásadní boost. Ale s technologií strukturální baterie je Tesla zase o kus dál a pro VW by to mohl být skok na další level.

    A Tesla by zase potřebovala partnera s výrobníma, prodejníma a servisníma kapacitama.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Zajímavá část, který si nikdo moc nevšiml, byla ta o tom, že všechny zmiňovaný vylepšení se týkají i baterek se železem místo niklu/kobaltu, který jsou výrazně levnější (Tesla do nich jde v Číně).

    Tedy je šance, že se všema těma vylepšeníma udělají výrazně levnější baterku, kterou ale nakonec vybičujou na rozumnej dojezd třeba 400-500 km.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Clo neřeš, pro Evropu to budou dělat v Evropě. Ale DPH v USA nemaj a udávaj cenu bez daně, takže $25k je ve skutečnosti 700 tisíc korun. To je o cca 100 tisíc míň než bude stát základní verze VW ID.3 na začátku příštího roku.

    Vzhledem k tomu, jak to dopadá, když Musk něco prohlásí, bude to auto tak v roce 2024-2025 na trhu s cenovkou cca stejnou jako VW ID.3 dneska. Ale možná bude mít větší dojezd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, jsou tam dokonce vidět náznaky B a C sloupků, je to prodloužený Y.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: a zrejme aj rychlejsie nabijanie a dlhsia vydrz bez obmedzenia vykonu ako tam popisovali ze tie elektrony maju kratsiu cestu, takze sa tie clanky asi nebudu tak zahrievat
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    to asi můžou, ale zase s menším autem máš o kousíček menší spotřebu a taky větší baterka = větší cena, takže Fabyaq 80 by stál 670-720k v základu :D
    MINER
    MINER --- ---
    "O polovinu levnější a větší baterky vlastní produkce masově do dvou let."
    ... bych to shrnul.
    Což umožní $25k auto nebo dojezd přes 830 km a rychlejší výrobu, jak jste už hlásili.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: na enyaqu uvidia kolko ludi ma zaujem o mensiu baterku alebo si radsej priplatia kilo za vacsiu, so zhustenim clankov by mohli dat 80kwh aj do fabyaqu :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Konečně má VW šanci předběhnout Teslu, $25000 je 575000, což na základní Fabyaq s 52kWh baterkou může stačit v roce 2023 (nemluvě o clo+dph)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Me fascinuje jak je to zase vosklivy.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Podle proporcí zrcátek a kol to vypadá na dvoudvéřák o velikosti mého Swifta.
    A zadní převis vypadá na maximálně asi 20-30 cm, tj. míň než Swift.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, není. Má to úplně jiný proporce, má to dlouhej zadní převis, ale přední část vypadá subtilně. Vypadá to jako něco, co by se mohlo jmenovat Model Y+.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Je to zjevně jen trochu lépe vyykreslené...
    https://images.app.goo.gl/Pp9LQeM6q14qfHeW9
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak teda smekám, ty vylepšení, co tam představili, dávají dost smysl a opravdu je můžou vrátit o minimálně 5 let před ostatní.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    A taky mluvil o potřebě vyrobit asi 200 000 000 elektrických aut ročně, nebo tak něco.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    A právě potvrdil, že Cybertruck bude US only.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Není to kompaktní auto, je to něco, co vypadá jako kombík kříženej s SUV. Ale menší než Model X. Takže bych tipoval, že je to prodloužená, potenciálně sedmimístná verze Modelu Y. Nebo tak něco.

    A $25k auto bude, ale nezdá se, že v Číně, spíš by mohlo být v Evropě, ale nebude ještě tak 3 roky (podle toho co říkal Musk... takže 5 let). Takže nějakou dobu bude nejlevnější použitelný elektro od VW.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam