• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    VACA: Já je tam tedy nevidím ani teď...
    VACA
    VACA --- ---
    Jj jsou tam

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Použij oči, já fakt nemám náladu tě o něčem přesvědčovat.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Předpokládám, že zvládneš zakroužkovat, kde ty náznaky vidíš...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Další dost zajímavá věc, o který mluvil, a vlastně ta nejdůležitější, byla ta škálovatelnost (už jsem možná zmínil). Je to přesně to, co jsem říkal já, pokud chce Tesla změnit svět, nemůže být pidiautomobilka s pár stovkama tisíc aut ročně, ale očividně má ambice v číslech o mnoho řádů jinde.

    Osobně jsem zvědavej, jak na tohle půjdou a ve světle toho, co tam Musk říkal o ostatních automobilkách apod., bych si skoro tipoval, že jeho setkání se šéfem VW nebylo jen zdvořilostní, protože VW je aktuálně víceméně nejdál v elektromobilitě.

    Doteď mi nedávalo moc smysl, co by měl VW ze spojení s Teslou, protože aktuální technologie platformy MEB a současných produkčních Tesel je dost podobná, pro VW by to nebyl zásadní boost. Ale s technologií strukturální baterie je Tesla zase o kus dál a pro VW by to mohl být skok na další level.

    A Tesla by zase potřebovala partnera s výrobníma, prodejníma a servisníma kapacitama.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Zajímavá část, který si nikdo moc nevšiml, byla ta o tom, že všechny zmiňovaný vylepšení se týkají i baterek se železem místo niklu/kobaltu, který jsou výrazně levnější (Tesla do nich jde v Číně).

    Tedy je šance, že se všema těma vylepšeníma udělají výrazně levnější baterku, kterou ale nakonec vybičujou na rozumnej dojezd třeba 400-500 km.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Clo neřeš, pro Evropu to budou dělat v Evropě. Ale DPH v USA nemaj a udávaj cenu bez daně, takže $25k je ve skutečnosti 700 tisíc korun. To je o cca 100 tisíc míň než bude stát základní verze VW ID.3 na začátku příštího roku.

    Vzhledem k tomu, jak to dopadá, když Musk něco prohlásí, bude to auto tak v roce 2024-2025 na trhu s cenovkou cca stejnou jako VW ID.3 dneska. Ale možná bude mít větší dojezd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, jsou tam dokonce vidět náznaky B a C sloupků, je to prodloužený Y.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: a zrejme aj rychlejsie nabijanie a dlhsia vydrz bez obmedzenia vykonu ako tam popisovali ze tie elektrony maju kratsiu cestu, takze sa tie clanky asi nebudu tak zahrievat
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    to asi můžou, ale zase s menším autem máš o kousíček menší spotřebu a taky větší baterka = větší cena, takže Fabyaq 80 by stál 670-720k v základu :D
    MINER
    MINER --- ---
    "O polovinu levnější a větší baterky vlastní produkce masově do dvou let."
    ... bych to shrnul.
    Což umožní $25k auto nebo dojezd přes 830 km a rychlejší výrobu, jak jste už hlásili.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: na enyaqu uvidia kolko ludi ma zaujem o mensiu baterku alebo si radsej priplatia kilo za vacsiu, so zhustenim clankov by mohli dat 80kwh aj do fabyaqu :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Konečně má VW šanci předběhnout Teslu, $25000 je 575000, což na základní Fabyaq s 52kWh baterkou může stačit v roce 2023 (nemluvě o clo+dph)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Me fascinuje jak je to zase vosklivy.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Podle proporcí zrcátek a kol to vypadá na dvoudvéřák o velikosti mého Swifta.
    A zadní převis vypadá na maximálně asi 20-30 cm, tj. míň než Swift.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, není. Má to úplně jiný proporce, má to dlouhej zadní převis, ale přední část vypadá subtilně. Vypadá to jako něco, co by se mohlo jmenovat Model Y+.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Je to zjevně jen trochu lépe vyykreslené...
    https://images.app.goo.gl/Pp9LQeM6q14qfHeW9
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak teda smekám, ty vylepšení, co tam představili, dávají dost smysl a opravdu je můžou vrátit o minimálně 5 let před ostatní.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    A taky mluvil o potřebě vyrobit asi 200 000 000 elektrických aut ročně, nebo tak něco.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    A právě potvrdil, že Cybertruck bude US only.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam