• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Nahravani map fakt neni ORU
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: aha, takze napr. nahravanie novych map do gpsky by nezuzitkovali, lebo by im vypadla cast prijmov za servis?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Pred 9 lety to WV nepotreboval. Ani zadna jina automobilka mimo Tesly.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    dobre, to budu mat len 9 rokov spozdeni :)

    Tesla's OTA updates are stumping legacy automakers, Wall Street firm says
    https://www.teslarati.com/tesla-over-the-air-update-problems-legacy-auto/
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Snad… :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MRAKY: Zatim ano. Zhruba v Q2 pristiho roku bude software prehran v servisu a pak bude umoznovat online remote update.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    btw, jak to ma id.3 s updaty softu. To je opravdu treba jet do servisu ??
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    oh jesus :D

    “Oh Jeeeesus”: Drivers react to Tesla’s full self-driving beta release | Ars Technica
    https://arstechnica.com/.../2020/10/tesla-is-now-beta-testing-self-driving-software-on-public-roads/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Tesla (TSLA) still holds impressive 18% market share of global EV sales, but that's about to change - Electrek
    https://electrek.co/2020/10/30/tesla-tsla-market-share-global-ev-sales-change/amp/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Arteon to má ještě úplně jinak. U aktuálního Passatu jsou taky ještě věci na tlačítka, který už u nový generace VW jsou na dotykáči nebo někde jinde kreténsky.

    Ještě jsem se koukal na fotky a jsem si na 99% jistej, že na tý páčce to tlačítko není.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ford jumping the bandwagon

    Ford will unveil its electric Transit delivery van on November 12th - The Verge
    https://www.theverge.com/2020/10/29/21539977/ford-e-transit-electric-delivery-van-announcement-date
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: Global Top 20 September 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2020/10/global-top-20-september-2020.html

    v září celosvětově 3,4% čistých elektromobilů a 1,5% PHEV
    ADAM
    ADAM --- ---
    BOBASH: jestli to mají současné, nevím. Arteon 2017 to tak má. Až budeš mít vw, zkus zmáčknout tlač. Na levé pacce (směrem k volantu).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: U VW s MIB3/MIB4? Tedy v tuhle chvíli Golf VIII a ID.3? Buďto jsem blbej a nenašel jsem to, nebo to tak není.

    A moc se mi nechce věřit, že by VW v době, kdy se snaží eliminovat tlačítka, udělalo dvě různý na stejnou funkci. ID.3 i Golf VIII mají pod infotainmentem tlačítko asistentů, který vyvolá v infotainmentu dementní obrázek s vypínáním věcí.

    Naproti tomu Octavia IV má tlačítko na volantu, který vyvolá menu v budících (hádám, že u Enyaqu to bude jinak, protože má menší virtuální kokpit a asi se to tam nevejde) a vypnout se dá následně jedním z těch dvou koleček na volantu.

    Jo a třeba na vyhřívání volantu má Octavia tlačítko na volantu, VW to má v menu.

    P.S.:
    Minulej tejden jsem měl doma ID.3, tenhle tejden mám doma Octavii RS iV, Golfa VIII jsem měl doma asi dva měsíce zpátky.
    ADAM
    ADAM --- ---
    BOBASH: u vw asistenty vypinas stiskem tlačítka na levé pacce volantu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Nafta do osobních aut "frčí" jen v Evropě, mimo jiné proto, že jí kvůli nižším emisím CO2 masivně tlačila EU v 90. letech. A vždycky tady byly gigantický daně na palivo, takže se spotřeba řešila víc, protože v Evropě mohlo dávat smysl mít Mercedes na naftu (už třeba v 80. letech, kdy nafta znamenala, že to bylo hlučný, rachtalo a nejelo). Protože palivo bylo tak drahý, že i když jsi měl na Mercedes, mohlo tě zajímat, kolik žere. To se jinde moc nedělo.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: tak pokud jsi správný dobrodruh můžeš přespávat i v autě :-D

    Jen pro zajímavost netušíš proč v Číně netrčí nafta? Já zase docela hleděl, že ve Finsku vůbec netrčí LPG bych čekal, že při jejich vzdálenostech by mělo, ale ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: To je totiž ten hlavní důvod, proč leccos v Číně jde a tady to nejde. Číňan jede tam, kam mu strana a vláda řekne, že může, a kam mu postaví koleje. Evropan chce mít možnost jet, kam se mu zachce. I když potom jede tam, kde mu postaví hotel.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: A i kdyby změnily, tak na chalupy a chaty a na lyže s nima jezdit nebudeme.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam