• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: to je všechno pravda, ale to, že to neuměli, a měli objektivně překážky, které popisuješ, neříká nic o tom, jestli by to zákazníkům nepřineslo výhody, ale pouze že to automobilky nebyly schopny využít.
    Navigace a infotainment je imho dobrej příklad. To peklo, co se vyskytuje ve většině aut, je k pláči. Nebo update ADAS.

    Před 9 lety už SIMky v rádiích byly. Ale nepoužívali to pro data, jenom volání.

    A kdyby je k tomu nedonutila konkurence, tak to tak dělají doteď.

    BTW: já vim, že neni prdel to udělat, nejen kvůli dodavatelskému řetězci, ale i kvůli security.
    Teď už jsou celé firmy, které se specializují jen na to: https://www.sibros.tech/ota-updater

    Jenom rozlišujeme nepotřebovat a neumět nebo dokonce neumět si představit, k čemu by to mohli potřebovat:)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Pred 9 lety ta auta nemela:
    -konektivitu
    -navrzenou architekturu pro Online remote updare (ORU)
    Nevymenis napriklad zastaralou a pomalou jednotku Can za lepsi ze dne na den. V aute mas tri prdele rodicich jednotek, ktere maji sve dodavatele a ty musis taky vymenit za neco, co bude podporovat ORU.
    Pred 9 lety bylatesla maloseriovy vyrobce, ktery ma vyhodu v tom, ze zacinal na zelene louce. Nemluve o tom, ze v cem je napred v elektronice, to ztraci v kvalite.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Spíš před devíti lety si něco takového ani nedokázali představit, natož aby dokázali vymyslet, na co by se to mohlo hodit:)
    Což je trošku něco jiného nepotřebovat:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    neviem co je ORU, ale ak to pred 9 rokmi nepotrebovali, tak len preto, ze uz vtedy boli v tomto smere technologicky zaostali
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Nahravani map fakt neni ORU
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: aha, takze napr. nahravanie novych map do gpsky by nezuzitkovali, lebo by im vypadla cast prijmov za servis?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Pred 9 lety to WV nepotreboval. Ani zadna jina automobilka mimo Tesly.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    dobre, to budu mat len 9 rokov spozdeni :)

    Tesla's OTA updates are stumping legacy automakers, Wall Street firm says
    https://www.teslarati.com/tesla-over-the-air-update-problems-legacy-auto/
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Snad… :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MRAKY: Zatim ano. Zhruba v Q2 pristiho roku bude software prehran v servisu a pak bude umoznovat online remote update.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    btw, jak to ma id.3 s updaty softu. To je opravdu treba jet do servisu ??
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    oh jesus :D

    “Oh Jeeeesus”: Drivers react to Tesla’s full self-driving beta release | Ars Technica
    https://arstechnica.com/.../2020/10/tesla-is-now-beta-testing-self-driving-software-on-public-roads/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Tesla (TSLA) still holds impressive 18% market share of global EV sales, but that's about to change - Electrek
    https://electrek.co/2020/10/30/tesla-tsla-market-share-global-ev-sales-change/amp/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Arteon to má ještě úplně jinak. U aktuálního Passatu jsou taky ještě věci na tlačítka, který už u nový generace VW jsou na dotykáči nebo někde jinde kreténsky.

    Ještě jsem se koukal na fotky a jsem si na 99% jistej, že na tý páčce to tlačítko není.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ford jumping the bandwagon

    Ford will unveil its electric Transit delivery van on November 12th - The Verge
    https://www.theverge.com/2020/10/29/21539977/ford-e-transit-electric-delivery-van-announcement-date
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: Global Top 20 September 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2020/10/global-top-20-september-2020.html

    v září celosvětově 3,4% čistých elektromobilů a 1,5% PHEV
    ADAM
    ADAM --- ---
    BOBASH: jestli to mají současné, nevím. Arteon 2017 to tak má. Až budeš mít vw, zkus zmáčknout tlač. Na levé pacce (směrem k volantu).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: U VW s MIB3/MIB4? Tedy v tuhle chvíli Golf VIII a ID.3? Buďto jsem blbej a nenašel jsem to, nebo to tak není.

    A moc se mi nechce věřit, že by VW v době, kdy se snaží eliminovat tlačítka, udělalo dvě různý na stejnou funkci. ID.3 i Golf VIII mají pod infotainmentem tlačítko asistentů, který vyvolá v infotainmentu dementní obrázek s vypínáním věcí.

    Naproti tomu Octavia IV má tlačítko na volantu, který vyvolá menu v budících (hádám, že u Enyaqu to bude jinak, protože má menší virtuální kokpit a asi se to tam nevejde) a vypnout se dá následně jedním z těch dvou koleček na volantu.

    Jo a třeba na vyhřívání volantu má Octavia tlačítko na volantu, VW to má v menu.

    P.S.:
    Minulej tejden jsem měl doma ID.3, tenhle tejden mám doma Octavii RS iV, Golfa VIII jsem měl doma asi dva měsíce zpátky.
    ADAM
    ADAM --- ---
    BOBASH: u vw asistenty vypinas stiskem tlačítka na levé pacce volantu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Nafta do osobních aut "frčí" jen v Evropě, mimo jiné proto, že jí kvůli nižším emisím CO2 masivně tlačila EU v 90. letech. A vždycky tady byly gigantický daně na palivo, takže se spotřeba řešila víc, protože v Evropě mohlo dávat smysl mít Mercedes na naftu (už třeba v 80. letech, kdy nafta znamenala, že to bylo hlučný, rachtalo a nejelo). Protože palivo bylo tak drahý, že i když jsi měl na Mercedes, mohlo tě zajímat, kolik žere. To se jinde moc nedělo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam