• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    LOPIK: Jakože se bojíš že ti něco rozbijou? Nebo co je velký špatný?
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Otazka je i jestli kazdy auto potrebije updaty.. Z pohledu vyrobce to chapu, ale jako uzivatel vidim jenom velky spatny..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: zas ten argument s tou lepiacou paskou ktoru mam aj ja v mazde 6 z roku 2003? nieco ine najdi :)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Tak je otázka, jestli každý auto nutně potřebuje svoje páčky pod volant. Naopak schopnost nelpět na zavedených pořádcích a investovat tam, kde je to potřeba, a naopak neplýtvat energií tam, kde není, je to, co nejvíc urychluje inovace.

    Já třeba ocením např. o 200 km delší dojezd víc než vlastní páčky pod volantem.

    Ale s kachní páskou to je jiná story:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tesla zase před 9 lety neměla kapacity na to, aby vyvinula páčky pod volant nebo nápravu, a musela si je koupit jinde.

    A ještě dneska má problém zvládnout postavit auto bez lepící pásky.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: to je všechno pravda, ale to, že to neuměli, a měli objektivně překážky, které popisuješ, neříká nic o tom, jestli by to zákazníkům nepřineslo výhody, ale pouze že to automobilky nebyly schopny využít.
    Navigace a infotainment je imho dobrej příklad. To peklo, co se vyskytuje ve většině aut, je k pláči. Nebo update ADAS.

    Před 9 lety už SIMky v rádiích byly. Ale nepoužívali to pro data, jenom volání.

    A kdyby je k tomu nedonutila konkurence, tak to tak dělají doteď.

    BTW: já vim, že neni prdel to udělat, nejen kvůli dodavatelskému řetězci, ale i kvůli security.
    Teď už jsou celé firmy, které se specializují jen na to: https://www.sibros.tech/ota-updater

    Jenom rozlišujeme nepotřebovat a neumět nebo dokonce neumět si představit, k čemu by to mohli potřebovat:)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Pred 9 lety ta auta nemela:
    -konektivitu
    -navrzenou architekturu pro Online remote updare (ORU)
    Nevymenis napriklad zastaralou a pomalou jednotku Can za lepsi ze dne na den. V aute mas tri prdele rodicich jednotek, ktere maji sve dodavatele a ty musis taky vymenit za neco, co bude podporovat ORU.
    Pred 9 lety bylatesla maloseriovy vyrobce, ktery ma vyhodu v tom, ze zacinal na zelene louce. Nemluve o tom, ze v cem je napred v elektronice, to ztraci v kvalite.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Spíš před devíti lety si něco takového ani nedokázali představit, natož aby dokázali vymyslet, na co by se to mohlo hodit:)
    Což je trošku něco jiného nepotřebovat:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    neviem co je ORU, ale ak to pred 9 rokmi nepotrebovali, tak len preto, ze uz vtedy boli v tomto smere technologicky zaostali
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Nahravani map fakt neni ORU
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: aha, takze napr. nahravanie novych map do gpsky by nezuzitkovali, lebo by im vypadla cast prijmov za servis?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Pred 9 lety to WV nepotreboval. Ani zadna jina automobilka mimo Tesly.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    dobre, to budu mat len 9 rokov spozdeni :)

    Tesla's OTA updates are stumping legacy automakers, Wall Street firm says
    https://www.teslarati.com/tesla-over-the-air-update-problems-legacy-auto/
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Snad… :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MRAKY: Zatim ano. Zhruba v Q2 pristiho roku bude software prehran v servisu a pak bude umoznovat online remote update.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    btw, jak to ma id.3 s updaty softu. To je opravdu treba jet do servisu ??
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    oh jesus :D

    “Oh Jeeeesus”: Drivers react to Tesla’s full self-driving beta release | Ars Technica
    https://arstechnica.com/.../2020/10/tesla-is-now-beta-testing-self-driving-software-on-public-roads/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Tesla (TSLA) still holds impressive 18% market share of global EV sales, but that's about to change - Electrek
    https://electrek.co/2020/10/30/tesla-tsla-market-share-global-ev-sales-change/amp/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ADAM: Arteon to má ještě úplně jinak. U aktuálního Passatu jsou taky ještě věci na tlačítka, který už u nový generace VW jsou na dotykáči nebo někde jinde kreténsky.

    Ještě jsem se koukal na fotky a jsem si na 99% jistej, že na tý páčce to tlačítko není.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam