OMNIHASH: Touchscreen by byl v aute tak jako tak. Na optimalizace vyrobnich nakladu a stlacovani ceny vyroby maji automobilky vlastni oddeleni.
Navic jsme uprostred celosvetove krize soucastek. Nekolik let plati nova homologacni norma na elektronicky soucastky do automotive, ktera je v soucasnosti o neco narocnejsi nez pro civilni letecky prumysl. V oboru figuruje nekoli velkych firem, casto maji vyprodanou vyrobni kapacitu na 1+ rok.
Mam kamarada ktery dela v jedne takove nadnarodni firme neco jako obchodaka (ale s hlubsi znalosti tech fyzikalne-elektrickych vlastnosti tech soucastek, takze diskutuje ruzne parametry a snazi se (spolu)vybrat vhodnou soucastku). Nejaka soucastka co chtelo Audi v roce 2019 mela dodaci lhutu 14 mesicu a eskalovalo se to az na urovne vyssiho managmentu obou firem. Nakonec to Audi koupilo za cenu +600% s tim ze cast tech penez slo jako kompenzace jinemu odberateli v rade, ktery se nechal preskocit. Jak jsem psal, v oboru tomu rikaji "celosvetova krize soucastek" a mysli se tim dostupnost kvalitnich mirkoelektronickych soucastek specifickych vlastnosti s prislusnou homologaci pro vyrobu.
Automobilky se ted potaceji v drsnych srackach. Neuveritelne naklady na vyvoj technologii snizujici emise na sebe jeste ani nevydelali a uz poslednich par let lejou dalsi miliardy EUR do vyvoj elektromobility. Do toho je vetsina naslednych problemu resitelna pouze odladenym SW (nizkourovnove - treba ruzne to rizeni spalovaciho cyklu v ruznych teplotach, ale i elektromobilu proste vsechno kolem baterii a spravy systemu je problematika SW), takze jsou to vic a vic SW spolecnosti. Tim se do automotive prenasi manyry z IT firem. Do toho vseho covid krize, ktera startuje krizi ekonomickou ktera minimalne v roce 2021/2020 bude mit vliv na prodeje.