• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Jen dotaz: proc nepouzijes to HW tlacitko na volantu? Mam tohle reseni taky a na diplej saha jen spolujezdec (manzelka), kdyz mi neco chce rict.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Že je to bezpečnostně nekritická funkce je úplně u prdele.

    PSYCHO: A stejně tak je úplně u prdele, že ty máš logický zdůvodnění, proč něco zákazník nemá chtít.

    Zákazník chce hlasitost na fyzickej ovladač, protože je to pohodlnější. A chce HVAC ovládání, který není ve třetím podmenu.

    Když zákazníkovi takovýhle řešení nabídneš v Citroenu C2 za 250 tisíc, tak ho bude akceptovat, protože je to laciný auto a polovičatý řešení mají i všichni konkurenti.

    Když zákazníkovi předložíš řešení, který mu plně nevyhovuje, v autě za milion, tak si půjde koupit jiný, který to má tak, jak mu to vyhovuje.

    Běžte se podívat někam, kde diskutujou lidi, co si reálně pořizujou nový auta, a nadhoďte téma infotainmentů a ovládání věcí na displeji.

    Lidí, který nadávaj na to, že je něco čistě na tlačítko na displeji, je fakt strašně moc. Ostatně proto třeba u MIB3 (aktuální infotainment VW a Škody) je už ten touch slider, kterej nahrazuje ovládání hlasitosti jedním pohybem. U předchozí verze dali místo původního kolečka tlačítka +/-, což je debilní a všichni to nesnáší. Já tenhle tejden jezdím Škodou Karoq, která má ještě tohle řešení s +/- a nebetyčně mě to sere. A to má hlasitost na kolečko na volantu. Který jsem za tu dobu použil dvakrát. Ale stejně bych si, kdybych měl možnost, koupil auto, co má hlasitost na kolečko.

    Takhle to prostě funguje.

    Občas mám pocit, že tady vysvětluju auta Marťanům.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ne, automobilky svým zákazníkům neposílají dotazníky, automobilky si třeba zvou skupiny zákazníků a ukazují jim věci a pak jim dávají dotazníky.

    Auto není počítačová hra a na výzkum toho, co zákazníci chtějí, vynakládají automobilky gigantický úsilí.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    KEB: přebíralo se 21.9. a má najeto přes 5000 km.
    KEB
    KEB --- ---
    NTR23: takže říkáš spokojenost? Kolik toho u vás to auto najezdí a jak často víš?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    KEB: To je náš kapitán. Já jsem pouhý grafik a markeťák. Dělal jsem polep.
    KEB
    KEB --- ---
    NTR23: to seš ten chlápek z článku nebo v sectronu děláš? :-)
    NTR23
    NTR23 --- ---
    KEB: To auto se mi fakt líbí. Vevnitř je cítit budoucnost. Vymyká se klasickému uspořádání. Je radost s tím jet. V SECTRONu už pomalu objednáváme další.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Jen detail, ten touch slidebar jde uplne v pohode dat i na volant, kdyby to nekdo chtel. Za dalsi ovladani plus minus je vetsinou dynamicky, cim dyl drzis, tim rychlejs to jede (a vetsinou plati, teda nevim jak u aut, ale u jine elektroniky to je standard, ze 3 vteriny hold volume down je mute, kdy potrebujes ztlumit rychlejs nez za 3 vteriny?).
    A dal, kdy potrebujes okamzite ztlumit, ze je to tak zasadni funkce? Warningy z radia to delaj automaticky, telefony to delaj automaticky, kdy jindy to potrebujes? Jo a taky by se mezi tlacitka +/- dalo dat tlacitko mute, asi nikdy nepotrebujes dat hlasitost na 100% okamzite.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: i kdybys teplotu vyhrivani prdele menil kazdych pet vterin, tak je to bezpecnostne nekriticka funkce, kterou lze v pohode ovladat hlasem a vubec nevadi, ze to sprave rozpozna az treba na treti pokus, a pokud bys to opravdu pouzival tak casto, tak alespon trochu rozumne naimplementovanej system by se naucil reagovat spolehlive.

    opravdu dulezity tlacitka mas mit na volantu a na touchscreen idelane sahat jen kdyz stojis. a nebo muzes na tom screenu mit taky tlacitko pres pul obrazovky, ktery trefis snaz, nez hw tlacitko .. skip track na prehravaci. me osobne se teda blbe ovladaj i hw tlacitka klimatizace utopeny nekde dole a presny nastavovani delam na rovince kdyz nejedu moc rychle.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: kupci auta za milion nie su zvykli na nejake veci, to len dizajneri v automobilke si myslia, ze su na nejake veci zvyknuti a preto to tak vyrobia, myslim, ze automobilky neposielaju dotazniky svojim klientom, ze ake by ste chceli aby bolo vase dalsie auto, ma mat kulate alebo hranate tlacitka?

    oni ti proste predstavia svoju viziu a ty svojou penazenkou rozhodnes, ci nieco take chces alebo nie, ked zacne byt "in" holobyt bez tlacitok, tak sa to zacne predavat a vsetci si to budu kupovat, lebo to bude "in"

    je to taka analogia s pocitacovymi hrami, hru nadizajnujes nejako ako si myslis, ze by sa mohla hracom pacit, preto s nastupom konzol vzniklo kopu debilnych titulov, ktore su zjednodusene a hraci na to nadavali, ale s postupom casu im to debilne zjednodusene ovladanie prislo normalne a teraz uz sa nikto ani nepozastavi nad tym, ze ti v hre zbran sama mieri na protivnika, alebo sa panak automaticky vylieci ked si nachvilu klakne za prekazku
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KEB: na tohle jsem hodně zvědavej s Enyaqem. Už ten ID.3 vypadá hezky a to je s tou střední baterkou

    10 hodin jízdy, 12 a půl hodiny celkem, to jsou moc krásný čísla
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Výrobce těch tlačítek byl Ford, kterýmu Jaguar patřil. A ten měl levný tlačítka z Mondea. Tak se tam daly tlačítka z Mondea. Vypadaj hnusně a do auta za tři mega se fakt nehoděj, stejně jako pár dalších prvků z Fordu, který tam tak porůznu najdeš (včetně třeba dálkovýho ovládání centrálu, který je taky z Mondea, jen na sobě má kočku).

    Jaguar totiž není BMW nebo Mercedes, který si můžou dovolit utrácet peníze za vývoj věcí jako jsou hezký pokovený tlačítka na stahování oken (který jsou teda v levnějších BMW za příplatek 5 tisíc korun). Takže i když za to dostávali od novinářů i zákazníků na prdel, montovali do XJ spoustu let hnusný tlačítka z Mondea.

    Můžeš to nechápat, můžeš s tím polemizovat, ale faktem zůstává, že u věcí jako jsou tlačítka je často z celkovýho pohledu náročnější je udělat správně, než udělat třeba motor. Motor u Jaguaru nepoužili z Fordu, i když měl Ford velmi podobnej osmiválec jako je v tom XJ. Vyvinuli vlastní, protože Jaguar přece nemůže mít motor z Forda (tedy pokud to není X-type, kde z toho Mondea vzali většinu auta).
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: To by ale nebyla ani tak otázka na Mercedes, ale spíš na výrobce těch tlačítek, který - o čemž nepochybuji - má i zásobu svých šablon, kam stačí dosadit požadovaný materiál...
    KEB
    KEB --- ---
    PRAXE: 1000 km v levém pruhu s elektromobilem Volkswagen ID.3 1st Max | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/praxe-1000-km-v-levem-pruhu-s-volkswagenem-id3-1st-max

    Doporučuji i diskuzi jdou tam další čísla výpočty atd
    KEB
    KEB --- ---
    Čerpací stanice budou uvádět srovnání nákladů různých typů paliv. Jak to bude v praxi vypadat? | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/...ce-budou-uvadet-srovnani-nakladu-ruznych-typu-paliv-jak-bude-v-praxi-vypadat

    To bude reklama na plyn :-) takže doufám, že tam bude i srovnání s elektrikou
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Zpět k tématu. Tohle vypadá dost zajímavě, zvlášť dojezd s největší baterkou. Akorát nevím, kdo dá v přepočtu a po přičtení daní něco jako milion a půl za auto, co je spíš motorka...

    Aptera Announces a 1,000-Mile Range 'Never Charge' Solar EV But We Should Explain
    https://jalopnik.com/aptera-announces-a-1-000-mile-range-never-charge-solar-1845810811
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Vidíš, tenhle detail mi nedošel.

    Nicméně ten Jag tuším ani nemá express-down na všech oknech, a tam je to jen o mikrospínači navíc.

    A taky je to pořád o tom, že 24 USD na auto může být pro výrobce auta za 3 miliony pořád neřešitelnej problém.

    Tady si očividně někteří myslí, že si výrobce může vesele házet tisícovkama, dyť to auto přece stojí statisíce/miliony.

    Takovým bych připomněl slavný interní memo Fordu, který rozebíralo výhodnost a nevýhodnost dvou řešení problému s palivovým systémem.

    Jeden byl udělat úpravy za asi 13 dolarů (v 70. letech, na dnešní peníze tak 130 dolarů).
    Druhá varianta byla je neudělat a řešit až následky formou mimosoudních vyrovnání.

    Zvolili samozřejmě tu druhou variantu.

    Ty mimosoudní vyrovnání byly za uhořelý lidi.

    Třináct dolarů na auto je dost velká částka na to, aby ani riziko, že to auto při nárazu zezadu začne hořet a upálí posádku, nemuselo být dostačující k tomu, aby se utratila.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Ano, mám. Kolečko/mačkátko v autě obvykle vyžaduje určitou sílu k otočení nebo zmáčknutí (mimochodem, myslím, že tohle nepůjde zmáčknout, na vypnutí je tam "button" uprostřed) a lehkým dotykem se podle toho půjde orientovat.

    Jinak hlasitost se používá docela často, určitě častějc než teplota – na tu většinou sáhnu tak dvakrát za jízdu. HW ovladač teploty je dobrej hlavně tehdy, když potřebuješ rychle ztlumit/zesílit rádio, což se tlačítkama +/- na volantu nebo dotykovejma tlačítkama dělá strašně pitomě.

    Volkswagen kvůli tomu vymyslel dotykovej slidebar, co mají pod displejem infotainmentu od aktuálního Golfu/Octavie a u všech elektrickejch aut. Ten řeší stejnej problém, byť o něco míň příjemně na používání. Tlačítka na volantu nebo na touchscreenu jsou fajn, když potřebuješ upravit volume o dva dílky, ale když chceš výrazně zlumit/přidat, tak se chceš natáhnout a otočit kolečkem.

    A můžu se zeptat, co za uživatelský rozhraní věcí co jezdí děláš?
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Už jenom kdyby to nebyl ovladač hlasitosti, ale např. teploty, jak zmiňuješ, byl by to o dost menší nesmysl. Jenže tam už u většiny aut v téhle kategorii potřebuješ alespoň dva a s takovou mentalitou bys ten displej za chvíli polepil celý. Navíc, ani teplotu už v dnešní době moc lidí neřeší, protože prostě jedou na auto režim. Co se týče té orientace, skutečně máš pocit, že pokládat během řízení prsty na něco otáčecího a v tu samou chvíli stisknutelného, a používat to jako podložku, je optimální řešení? (protože tak to přesně ten tvůj ovladač má) Jestli jo, tak tě při příští prezentaci nějakého uživatelského rozhraní pro "něco, co jezdí" vezmu s sebou a můžeš se to pokusit obhájit :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam