• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Co chci já jako zákazník je úplně jedno, mám naprosto oddělený pohledy na auta co chtějí lidi a na auta, co chci já. Většinu času testuju auta, který mě nezajímají a nikdy v životě bych si nic takovýho nekoupil (typicky dieselová Škodovka).

    Snažím se na to co nejvíc dívat z pohledu lidí, co si ty auta kupujou.

    A ano, touch slider je pro čím dál víc lidí přijatelnější. Ale touch slider je taky dedikovanej kus hardware, kterej sdílí hlavní výhodu kolečka, tedy možnost změnit hlasitost jediným rychlým pohybem ("pohladíš" slider místo otočení kolečka). Jen abychom si rozuměli, ta věc vypadá takhle:



    Co lidi nechtějí, je ovládání hlasitosti na dotykovým displeji, protože to je nevyhnutelně řešený "tlačítkem", na který se musí klikat. A to je debilní a nepohodlný.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LA_PIOVRA: Tohle dělá většina řidičů a nikdo neví proč.
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    JYRKA: premyslel jsem, proc neuzivam kolecko na +/- hlasitost resp. mute, co je na volantu.
    A dospel k zaveru, ze nevim, proste ho nepozivam. Asi ho nemam rad.
    Pouzivam to vedle radici paky, co je imho zamysleny pro spolujezdce:)
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Ne kazdej zakaznik to chce. Ty jako zakaznik bys to chtel.
    Ta skupina lidi, kteri budou preferovat slidery a ruzny touch casti imho jen poroste, protoze s dotykovejma vecma vyrostli. Ja treba osobne budu radsi pouzivat tlacitka na volantu a voice commandy, protoze jsem na to zvyklej z jinejch veci. Stejne tak budu preferovat AT pred MN prevodovkou, protoze se s tim nechci srat. ale ja od auta nechci nic vic, nez aby mne dovezlo z bodu a do bodu b a nejak slusne vypadalo. Jak rychle pojede, na co, nebo jestli to budu ridit, to je mi jedno (radsi bych neridil a venoval se praci).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Když je to tlačítko, tak proto, že je to pomalejší (nemůžu třeba ztlumit rádio na půlku hlasitosti, když chci slyšet, co mi někdo říká a nechci ho přitom úplně vypnout). Když je to kolečko, tak je to dobrá otázka.

    Ale nejsem v tom sám, třeba na ty +/- tlačítka u MIB2 si stěžovalo tolik lidí, že udělali slider.

    Možná že i na tom kolečku na volantu, který má jinou koncepci (váleček ovládanej palcem) to nejde tak rychle a přesně jako na kolečku co ovládáš prostředníčkem a ukazováčkem.

    Nebo jsme prostě zvyklí, že se hlasitost u všeho ovládala kolečkem.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Jen dotaz: proc nepouzijes to HW tlacitko na volantu? Mam tohle reseni taky a na diplej saha jen spolujezdec (manzelka), kdyz mi neco chce rict.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Že je to bezpečnostně nekritická funkce je úplně u prdele.

    PSYCHO: A stejně tak je úplně u prdele, že ty máš logický zdůvodnění, proč něco zákazník nemá chtít.

    Zákazník chce hlasitost na fyzickej ovladač, protože je to pohodlnější. A chce HVAC ovládání, který není ve třetím podmenu.

    Když zákazníkovi takovýhle řešení nabídneš v Citroenu C2 za 250 tisíc, tak ho bude akceptovat, protože je to laciný auto a polovičatý řešení mají i všichni konkurenti.

    Když zákazníkovi předložíš řešení, který mu plně nevyhovuje, v autě za milion, tak si půjde koupit jiný, který to má tak, jak mu to vyhovuje.

    Běžte se podívat někam, kde diskutujou lidi, co si reálně pořizujou nový auta, a nadhoďte téma infotainmentů a ovládání věcí na displeji.

    Lidí, který nadávaj na to, že je něco čistě na tlačítko na displeji, je fakt strašně moc. Ostatně proto třeba u MIB3 (aktuální infotainment VW a Škody) je už ten touch slider, kterej nahrazuje ovládání hlasitosti jedním pohybem. U předchozí verze dali místo původního kolečka tlačítka +/-, což je debilní a všichni to nesnáší. Já tenhle tejden jezdím Škodou Karoq, která má ještě tohle řešení s +/- a nebetyčně mě to sere. A to má hlasitost na kolečko na volantu. Který jsem za tu dobu použil dvakrát. Ale stejně bych si, kdybych měl možnost, koupil auto, co má hlasitost na kolečko.

    Takhle to prostě funguje.

    Občas mám pocit, že tady vysvětluju auta Marťanům.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ne, automobilky svým zákazníkům neposílají dotazníky, automobilky si třeba zvou skupiny zákazníků a ukazují jim věci a pak jim dávají dotazníky.

    Auto není počítačová hra a na výzkum toho, co zákazníci chtějí, vynakládají automobilky gigantický úsilí.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    KEB: přebíralo se 21.9. a má najeto přes 5000 km.
    KEB
    KEB --- ---
    NTR23: takže říkáš spokojenost? Kolik toho u vás to auto najezdí a jak často víš?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    KEB: To je náš kapitán. Já jsem pouhý grafik a markeťák. Dělal jsem polep.
    KEB
    KEB --- ---
    NTR23: to seš ten chlápek z článku nebo v sectronu děláš? :-)
    NTR23
    NTR23 --- ---
    KEB: To auto se mi fakt líbí. Vevnitř je cítit budoucnost. Vymyká se klasickému uspořádání. Je radost s tím jet. V SECTRONu už pomalu objednáváme další.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Jen detail, ten touch slidebar jde uplne v pohode dat i na volant, kdyby to nekdo chtel. Za dalsi ovladani plus minus je vetsinou dynamicky, cim dyl drzis, tim rychlejs to jede (a vetsinou plati, teda nevim jak u aut, ale u jine elektroniky to je standard, ze 3 vteriny hold volume down je mute, kdy potrebujes ztlumit rychlejs nez za 3 vteriny?).
    A dal, kdy potrebujes okamzite ztlumit, ze je to tak zasadni funkce? Warningy z radia to delaj automaticky, telefony to delaj automaticky, kdy jindy to potrebujes? Jo a taky by se mezi tlacitka +/- dalo dat tlacitko mute, asi nikdy nepotrebujes dat hlasitost na 100% okamzite.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: i kdybys teplotu vyhrivani prdele menil kazdych pet vterin, tak je to bezpecnostne nekriticka funkce, kterou lze v pohode ovladat hlasem a vubec nevadi, ze to sprave rozpozna az treba na treti pokus, a pokud bys to opravdu pouzival tak casto, tak alespon trochu rozumne naimplementovanej system by se naucil reagovat spolehlive.

    opravdu dulezity tlacitka mas mit na volantu a na touchscreen idelane sahat jen kdyz stojis. a nebo muzes na tom screenu mit taky tlacitko pres pul obrazovky, ktery trefis snaz, nez hw tlacitko .. skip track na prehravaci. me osobne se teda blbe ovladaj i hw tlacitka klimatizace utopeny nekde dole a presny nastavovani delam na rovince kdyz nejedu moc rychle.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: kupci auta za milion nie su zvykli na nejake veci, to len dizajneri v automobilke si myslia, ze su na nejake veci zvyknuti a preto to tak vyrobia, myslim, ze automobilky neposielaju dotazniky svojim klientom, ze ake by ste chceli aby bolo vase dalsie auto, ma mat kulate alebo hranate tlacitka?

    oni ti proste predstavia svoju viziu a ty svojou penazenkou rozhodnes, ci nieco take chces alebo nie, ked zacne byt "in" holobyt bez tlacitok, tak sa to zacne predavat a vsetci si to budu kupovat, lebo to bude "in"

    je to taka analogia s pocitacovymi hrami, hru nadizajnujes nejako ako si myslis, ze by sa mohla hracom pacit, preto s nastupom konzol vzniklo kopu debilnych titulov, ktore su zjednodusene a hraci na to nadavali, ale s postupom casu im to debilne zjednodusene ovladanie prislo normalne a teraz uz sa nikto ani nepozastavi nad tym, ze ti v hre zbran sama mieri na protivnika, alebo sa panak automaticky vylieci ked si nachvilu klakne za prekazku
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    KEB: na tohle jsem hodně zvědavej s Enyaqem. Už ten ID.3 vypadá hezky a to je s tou střední baterkou

    10 hodin jízdy, 12 a půl hodiny celkem, to jsou moc krásný čísla
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Výrobce těch tlačítek byl Ford, kterýmu Jaguar patřil. A ten měl levný tlačítka z Mondea. Tak se tam daly tlačítka z Mondea. Vypadaj hnusně a do auta za tři mega se fakt nehoděj, stejně jako pár dalších prvků z Fordu, který tam tak porůznu najdeš (včetně třeba dálkovýho ovládání centrálu, který je taky z Mondea, jen na sobě má kočku).

    Jaguar totiž není BMW nebo Mercedes, který si můžou dovolit utrácet peníze za vývoj věcí jako jsou hezký pokovený tlačítka na stahování oken (který jsou teda v levnějších BMW za příplatek 5 tisíc korun). Takže i když za to dostávali od novinářů i zákazníků na prdel, montovali do XJ spoustu let hnusný tlačítka z Mondea.

    Můžeš to nechápat, můžeš s tím polemizovat, ale faktem zůstává, že u věcí jako jsou tlačítka je často z celkovýho pohledu náročnější je udělat správně, než udělat třeba motor. Motor u Jaguaru nepoužili z Fordu, i když měl Ford velmi podobnej osmiválec jako je v tom XJ. Vyvinuli vlastní, protože Jaguar přece nemůže mít motor z Forda (tedy pokud to není X-type, kde z toho Mondea vzali většinu auta).
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: To by ale nebyla ani tak otázka na Mercedes, ale spíš na výrobce těch tlačítek, který - o čemž nepochybuji - má i zásobu svých šablon, kam stačí dosadit požadovaný materiál...
    KEB
    KEB --- ---
    PRAXE: 1000 km v levém pruhu s elektromobilem Volkswagen ID.3 1st Max | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/praxe-1000-km-v-levem-pruhu-s-volkswagenem-id3-1st-max

    Doporučuji i diskuzi jdou tam další čísla výpočty atd
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam