• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Neřídíš.

    A vo tom to je.

    Snažíš se člověku, kterej se posledních 15 let setrvale alespoň částečně živí tím, že jezdí autama a hodnotí to, jak dobře se s tím či oním autem jezdí, vysvětlit, proč je něco lepší, přičemž sám neřídíš.

    Oukej, čím se živíš ty, taky ti poradim.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    Jako zase aby to nevyznelo, ze by vsechno melo bejt touch, to mi taky neprijde jako nejlepsi cesta (konkretne teda treba na ty Tesle mi to prijde skoro az odpudive velky), ale vidim to jako jednu z moznosti a jak rikam, generace moje a mladsi uz jsou proste na touch rozhrani zvykly a neprijde nam/jim to tak podstatny.

    Koneckoncu ja taky nejrychlejs pisu na mechanicky klavesnici, pak na chiclet/membrane a nejpomalejs na touch, ale ten rozdil je asi 10 slov za minutu a zvladam psat i poslepu. Nevim, proc by to s autem melo bejt jiny. Naucit se, zvyknout si na umisteni a pak uz se tam divat nemusis.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Autem jezdim hodne, ale neridim, jestli to je to na co se ptas a vzhledem k tomu, ze o autu ted premyslim, tak se na to divam svoji optikou.

    Jo, presne proto, ze nevim jak dobry ty packy a cudliky jsou, tak se na to divam svoji optikou toho, za co ty svoje penize dam. A zatim jsem tu videl jen od MINER nejakou relevantni odpoved a to jeste teda uplne nesouhlasim s tim, ze tepelnej komfort potrebuje okamzitou odezvu. O tom vyhrivani okna nepochybuju. Ztiseni radia mi porad nikdo nevysvetlil k cemu je potreba hned a nestaci podrzet to minus na volantu.

    Tak nejak mi z toho vychazi jedno kroutitko a dve tlacitka.

    A ano, pujdu do novyho auta, koukam na TM3 pripadne na Enyaq (kterej se mi vlastne libi asi jeste o trosku vic).
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Již dlouho zde nezazněla oblíbená invektiva odsuzující preference jedinců s poruchou autistického spektra.
    Vzhledem k útočnému komunikačnímu stylu některých jedinců snažících si dokázat nadřazenost v úsudku, kterou jim právě kvůli tomuto komunikačnímu stylu nikdo nevěří, mi to přijde jako nevyužitá příležitost:D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Hele, jezdíš autem? Kupoval sis někdy nový auto?

    Řekl bych, že odpovědi jsou:
    1) Ne nebo velmi málo.
    2) Ne.

    Protože tohle není o tom, jestli to jde nebo nejde. Kdyby si lidi kupovali auta, který jim "stačí", tak všichni jezdíme v Dacii Duster, protože nic lepšího nikdo nepotřebuje.

    Ale pokud hodlám utratit obří množství peněz (pro většinu lidí druhý největší výdaj v životě hned po bydlení) za nějakou věc, tak chci, aby mi sloužila co nejlíp a pro mě nejpohodlněji.

    A pokud mám starý auto, který má kolečko na hlasitost a tlačítka na klimu, a jsem zvyklej na to, že je to pohodlný a dobrý řešení, tak budu mírně neochotnej dát milion korun za nový auto, kde místo kolečka mám třetí podmenu a místo jednoho pohybu po hmatu udělám tu samou věc čtyřma kliknutíma na displej, na kterej u toho musím čumět.

    Chápeš?

    Nejde o to, jestli by to bez toho šlo. Jde o to, že se nechceš učit žít s něčím, co je horší než to, co jsi měl předtím.
    MINER
    MINER --- ---
    PSYCHO: Přepínání fukarů, vyhřívání skla a vnitřní cirkulace jsou podle mě kritický. Mlžení a tepelný komfort je potřeba řešit s co nejmíň distrakcemi. Automatická klima udělá hodně, ale na mlžení nestačí (aspoň v mym autě) a v zimě na startu potřebuji někam fouknout (např. zmrzlý ruce) a pak to vypnout.
    Plus ztišení rádia a centrál je imho taky esenciální.
    Zbytek může být imho touch, ale výhled, tepelný a akustický komfort je podle mě krtický.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    PSYCHO: hlasem nebo na touch*
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Hlasitost je v pohode, to v zasade ani nerozporuju, ja jen premejslym co dalsiho je tak kritickyho, aby tomu vadilo to nastavit hlasem na touchscreenu.

    Jako vazne, co sakra na tom stredovym panelu je tak podstatnyho, ze to nepocka/neda se nastravit pred jizdou?
    Klima/topeni? Pred jizdou/Hlasem
    Zrcatka? To nekdo nastavuje za jizdy?
    Sklopeni sedacky? Prepnuti stanice na radiu? Zmena adresy v navigaci?

    To tam vypocitavate drahu pro FTL jako v Milleniu Falcon?
    KEB
    KEB --- ---
    ČR v elektromobilitě zaostává, v počtu dobíjecích stanic je na konci EU
    https://oenergetice.cz/...ita/cr-v-elektromobilite-zaostava-v-poctu-dobijecich-stanic-je-na-konci-eu

    Jsem šokován, ČR je na chvostu Evropy? Kdo by to byl řekl...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Jenomže pro normálního člověka je třeba u tý hlasitosti jednodušší otočit kolečkem než přemejšlet, na kolikátku chce hlasitost.

    Okamžitá zpětná vazba mezi plynulým pohybem ruky a tím že slyšíš změnu hlasitosti atd.

    Navíc je možná ještě dobrý si uvědomit, že nový auta se vyrábí pro lidi, co si kupujou nový auta, a průměrnej věk kupce novýho auta je ve většině zemí dost po čtyřicítce (málokdo si kupuje první NOVÝ auto před 30, většina spíš po 40). A tudíž většina lidí, co si teď kupujou nový auta, je, a ještě nějakou dobu bude, zvyklá kroutit kroutítkem.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    MRAKY: Naprosto prekvapive i si Anglicka Siri poradi i s Holandskejma ulicema a mestama (na druhou stranu moje vyslovnost bude nekde mezi Holandstinou a Anglictinou, takze kdo vi)
    Holandsky/Cesky jmena taky zkousne, ale to mne uplne neprekvapuje, protoze zvlada vytacet i podle prezdivek co mam u nekterejch lidi jako jmeno.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    PSYCHO: jak resis vyslovnost lokalnich mist ?
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BASIK: Jinak v zemich, kde to ma podporu, nebo se tam mluvi anglicky na vysoky urovni (Skandinavie napr.), tak je to celkem bezny. Hlavne v domacnosti je to dost pohodlny :) A v aute by bylo taky.

    Na druhou stranu v Cesku to zbytecny je, to jo.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BASIK: Bezne doma (Termostat, budik, hudba), na ceste (Hudba, volani, cteni sms) i v praci :D
    (pouzivam Siri a v AJ)

    A pouzivam to presne k takovejm zbytecnejm ukonum, jako se tu resi s tlacitkama - nastav hlasitost na X, prehraj dalsi skladbu, rekni mi kdy mam dalsi meeting, nastav alarm, posli sms/zavolej ...

    Nicmene mimo doma to pouzivam jen kdyz kolem nikdo neni/mam plny ruce a to hlavne proto, ze nechci mluvenim s virtualni asistentkou otravovat okoli. Koneckoncu i kdyz telefonuju, tak jsem zvyklej chodit mimo lidi.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BASIK: android auto, obcas na rozptyleni pri dlouhe ceste - ale jen cizina. Kdyz si odmyslim problemy s navigaci pro neanglicka jmena, tak zbytek funguje fajn.... Co se tyka samotneho vestaveneho infotainmentu, tak to je imho mrtve... Pri dnesnim stylu soft developmentu jsou obcasne updaty nutnost a k tomu je potreba OTA ...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Jde to tusim zmenit, uz jen kvuli Indii, kde to znamena tusim damske prirozeni :)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: V Google mapách hlasové ovládání funguje dobře, pokud je jazyk nastavený napevno. Pokud tam mám Češtinu i Angličtinu najednou a má to rozpoznávat automaticky sám, tak občas blbě rozpozná jazyk, který po něm něco chci.

    V autech jsem to nezkoušel, ale, pokud máš ve Škodovce ženu nebo dceru Lauru, tak je to konečná:D
    KEB
    KEB --- ---
    TEAPACK: ano přesně tohle
    FORTRESS: mě taky napadlo. Seber lidem na sídlištích, kde je nabíječka na auto něco jako bigfoot, jejich spalovaky a priblizis se czexitu o pěkných pár kroků.

    Něco jiného je zakázat prodej novychz a něco jiného je zakázat prodej ojetých, naštěstí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Ale tak zase přidáváte slidery a gesta a podobný píčoviny :)

    Bohužel mi spousta z toho přijde jako inovace pro inovace, viz třeba u Volkswagenu skvostný "dotykový tlačítka".
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Proto ty tlacitka rusime, aby to jednodussi nebylo :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BASIK: Ne a neznám nikoho, kdo by to běžně dělal. Vlastně jo, jeden kolega novinář používá hlasový ovládání u škodováckejch navigací.

    V ničem co není Škodovka, jsem to nikoho používat neviděl. Třeba proto, že nic kromě Škodovky (a tím pádem asi i VW) neumí česky.

    A i anglicky to stojí zahovno. Párkrát jsem to zkoušel z profesní zvědavosti a zmáčknout tlačítko je VŽDYCKY jednodušší než se dohadovat s autem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, máš pravdu, víš o tom, jak lidi používají auta, víc než motorističtí novináři a lidi z automobilek.
    BASIK
    BASIK --- ---
    Tak trochu prilejem :D pouzivate nekdo vazne hlasovy ovladani (at uz v aute nebo jinde?). Vzdycky se pobavim u recenzi z carwow nad testem jakyhokoliv takovyho systemu i rodilym anglicanem. Proc to automobilky furt tlacej? To to lidi fakt vyzadujou?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Kam se to hrabe na flame kdysi na Pandore o tom, kolik odstinu sedi podporuje Handspring Visor.
    Tenkrat to chodilo mailem, na konci se sice diskutujici nedohodli, ale prislo pres 2500 mailu k tomuto tematu.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Zacina to trosku pripominat Rimmerovi zazitky s kostkama nebo Bubbovi zpusoby vyuziti krevet
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    prosim, jeste vic informaci k tem tlacitkum
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to budu asi nejake fosilie co isto aj u sluchatiek pripojenych k telefonu ovladaju hlasitost na telefone v kapse miesto toho aby sahli po tlacitku co maju pri uchu, ja kolecko na hlasitost nepouzivam nikdy, iba zena mi vzdy stisuje hudbu v aute a ja si to potom nenapadne na volante zvysujem :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Spousta lidí prostě nerada používá ovládání na volantu a používá ovládání u zdroje zvuku. Nevím proč to tak je, ale je to tak.

    Nastavování klimy na volantu jsem v životě neviděl, výška volantu je na volantu tak nějak vždycky, z principu :)

    Další level je "kolečko" jako iDrive u BMW, který ti umožňuje celej infotainment ovládat pohodlně jednou rukou bez natahování se.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    neviem naco mi bude kolecko niekde u saltrpaky, ked kolecko na volante je multifunkcne a defaultne moze ovladat napr. hlasitost a v inych pripadoch vysku volantu alebo teplotu klimy, podla toho co zrovna nastavujem
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Pochop, že se bavíme o ovládacích prvcích, který ještě nedávno byly úplně ve všech autech a teď pořád jsou v těch dražších.

    Podívej se na interiér BMW, na množství HW ovladačů v něm, a zamysli se nad tím, proč to takhle je v BMW, který je drahý, kdežto ve Škodovce, která je levnější, je jich výrazně míň a v Citroenu, kterej je ještě lacinější, je na dotykáči i ovládání manuální klimatizace.

    Chápeš?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam