• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: tady ti odpověděl
    BOBASH:

    Prostě dotovat někomu Ev má smysl pouze v okamžiku, kdy to auto najezdí mrak kilometrů.

    U nás se dotují Ev firmám a tudíž to dává i smysl. I když nám to dotuje EU čili zase z daní akorát ne těch našich.
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    BOBASH: Ale tu infrastrukturu zaplatime vsichni z polozky na vyuctovani elektriny. Bez ohledu na spotrebu. Stejne jako tam mas radek na podporu OZE, tak mas radek na provoz soustavy nebo jak se to jmenuje. A ta ti v momente silny nabijeci sítě pro podporu emobility vzroste. I kdyby tu nebyl jedinej elektromobil.

    Takze technologicky to samozrejme jde, kdyby byla vule tak i rychle, ale kterej politik ti schvali zdrazeni zakladni "suroviny" z duvodu, kterej je vetsine (cesky) spolecnosti ukradenej?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: O dotacích na jiných trzích EU, které jsou důvodem, proč tak šíleně nastartovaly prodeje EV. V Německu je dotace na elektromobil 6 000 euro, což způsobuje, že operativní leasing na Zoe je v podstatě zadarmo – což ok, to je ještě ta lepší část podpory elektromobility, protože díky tomu si opravdu koupí EV někdo, kdo by si ho jinak nekoupil.

    Ale jinak je dotace v přepočtu 150 tisíc na elektrický auto akorát o tom, že někdo (relativně) bohatej si koupí drahý auto o kousek levnějc.

    A na daních to zaplatí všichni, včetně těch chudejch.

    Ať stát staví infrastrukturu, která bude časem prospěšná všem, ale dotace na nákup soukromých aut jsou fakt kravina.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: tak znovu, ta dotacia je na nastartovanie transformacie dopravy, tak ako dotacie na solary su na nastartovanie transformacie energetiky, to ze sa to rozkrada je chyba a nie primarny zmysel

    keby si si to precital poriadne, tak tam mas napisane hned na zaciatku: Dotace na elektromobily jsou určeny pouze pro firmy a podnikatele.

    tak neviem o akych soukromych osobach sa tu bavime
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: tak znovu, aby Ev mělo ekologický smysl musí nejezdit spoustu kilometrů. Jinak ta bilance moc nevychází.

    Takže sponzoring soukromým osobám u kterých to bude druhý auto na popojíždění asi není úplně to pravé na co máme tenhle bianco šek od bohatších států.
    Baví mě fond na soudržnost to je u nás evidentně zneužitá dotace :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: Zdrojem financí jsou evropské strukturální fondy (ESF).

    Dotace na nákup elektromobilu: Jak se v roce 2020 vyvíjí podpora elektromobility v ČR? | Elektrina.co
    https://www.elektrina.co/...kup-elektromobilu-jak-se-v-roce-2020-vyviji-podpora-elektromobility-v-cr

    Česká republika získala v roce 2019 z rozpočtu EU o 68,5 mld. Kč více, než zaplatila | 2020 | Ministerstvo financí ČR
    https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2020/ceska-republika-ziskala-v-roce-2019-z-ro-37294

    chudy lidi jako kde? v krajinach ktore z EU poberaju viac penazi, nez do nej prispievaju? prestanme teda poberat aj napr. dotace na zamestnanost, rozvoj infrastruktury a podobne, aby potom ti chudy nemali ani kadial jazdit do prace, lebo bude cesta rozbita
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tak zase kolik jsou dane z prumerne mzdy? 3k? A kolik % rozpoctu (po odesteni duchodu ktere jsou prevazne ze soc odvodu) jde na dotace ev?
    Takze ten chudy clovek da na dotace ev asi tak tri koruny mesicne
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Chudák z toho má to, že mu v městě klesá znečištění, které by jinak ICEV s reálnou spotřebou 20/100 vyrobilo pod jeho okny...
    KEB
    KEB --- ---
    SHEFIK: jo jenže ten bohatej má nový auto úlevy a výhody za svoje peníze. Chudak z toho nemá nic, v přeneseným slova smyslu.

    Když už tak dotovat Ev těm co s nimi vážně najezdí mraky km. Typicky třeba měšťáci nebo rozvoz něčeho atd. Tam to smysl má, ale dotovat někomu druhý auto se kterým žena jezdí na nákupy a pro děcka do kroužku je podle mě mrhání veřejnými penězi.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: a bohaty lidi dotujou vyvoj EV, aby si ho casem mohli chudy taky dovolit.

    Svet je hrozne nespravedlivej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Jo, MEB bude mít podíl na růstu ve 2021, letos se prodalo jen pár ID.3 ke konci roku, ostatní auta na tý platformě vůbec nic.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U EV je trochu problém, že chudý lidi dotujou auta bohatejm lidem.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Uhli dotujeme vsichni skrz drivejsi odchod do duchodu horniku... si nevyberes
    HENRICK
    HENRICK --- ---
    Akorat tady skrz statni podporu dotuji tak nejak vsichni.:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vsak rozvoj technologii vzdy dotuju ti najbohatsi, raketu na mars tiez financuje 2. najbohatsi clovek na svete a nepriamo bohaty japonsky biznisman, ktory si kupil listok na mesiac za nehoraznu cenu, aby raz mohol na mesiac a mars lietat aj ryanair... akurat neviem ako budu pocitat batozinu, lebo mate napr. do 15kg ale to plati na zemi... na mesiaci a na marse to bude omnoho lahsie, tak to budu musiet asi nejako spriemerovat :D
    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: no a to je právě ono fabie za 800k kolik by jich prodali bez podpory jako prase.

    Zase na druhou stranu ať to dotují co nejvíc jiní. Cena klesne i u nás.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Renault Zoe tyhle dvě země dohromady 7200 (to je v podstatě Fabia za 800 tisíc, je to lehce delší a má o pár cm větší rozvor)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a teda ta VW platforma má miniaturní podíl na tom růstu, jestli jsem to dobře počítal, tak v Německu asi 3k vozidel ze 60k a ve Francii to bude podobný
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    a jeste z Francie podobny cisla, i kdyz market share mensi

    France: Plug-In Electric Car Sales Tripled In November 2020
    https://insideevs.com/news/459582/france-plugin-electric-sales-november-2020/

    The total number of plug-in car registrations was 19,693 (up 220% year-over-year) and the passenger plug-in segment has reached a new all-time level of 14.9%!

    Passenger BEVs: 9,601 (up 200%)

    Passenger PHEVs: 9,144 (up 291%)

    Light commercial BEVs: 948 (up 57%)

    Total plug-ins: 19,693 (up 220%)

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    SHEFIK: fantastická čísla. Kdyby začli o rok dřív, tak to mego do 31.12.20 dají. Tak to holt bude 2021 :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Germany: Plug-Ins Captured 20% Of The Car Market In November 2020
    https://insideevs.com/news/460514/germany-plugins-sales-november-2020/

    Sales of BEVs and PHEVs seem quite balanced again:

    BEVs: 28,965 – up 523% at 10% market share

    PHEVs: 30,621 – up 383% at 10.5% market share

    Total: 59,586 – up 442% at 20.5% market share
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    neco k ty konkurencni vyhode zajetych automobilek :)

    Study: German dealers refuse to sell ID.3 even as VW talks big on EVs - Electrek
    https://electrek.co/.../17/study-german-dealers-refuse-to-sell-id-3-even-as-vw-talks-big-on-evs/amp/

    German VW dealers failed to recommend the brand’s flagship electric car, the ID.3, to secret shoppers with a “suitable driving profile,” according to a new study by Greenpeace. Out of 50 dealers visited, only eight of them (16%) recommended the ID.3, and the percentage was even lower (4%) for customers who didn’t specifically mention they were considering the ID.3.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam