• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Neříkám, že mu to zaplatí celý. Ale jde to I Z JEJÍCH DANÍ.

    Což je třeba důvod, proč vzbuzuje elektromobilita ve společnosti tak obrovskou nevoli (kterou vy na svém obláčku asi nevidíte, ale lidí, kteří považujou elektromobilitu za zlo a diktát zlé EU, nebo dokonce považujou EU za zlou kvůli elektromobilitě, je fakt hodně).

    To, aby se všichni lidi skládali bohatým lidem na jejich auta je prostě nefér, amorální a především to vypadá blbě, takže potom lidi nasereš a jak psal KEB, půjdou to hodit Okamurovi nebo VKml, protože ty jim řeknou, že je zachráněj před zlými ekoteroristy, co jim chtějí sebrat tédéíčka kvůli konspiraci Sorose s Gatesem na ovládnutí světa elektromobilitou.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Jo lebo zrovna prodavacka na daniach odvedie do rozpoctu na daniach kazdy mesiac 5-ciferne sumy zejo
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Přesně tak...
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: a to nezapomeň že on s tím taycanem nemusí platit dálniční známku, má slevu na palivo/elektřinu a může parkovat gratis v bezemisnich zonach

    Zatímco prodavačka na El auto nedosáhne ani a dotací, nejspíš bydlí na sídlišti, kde nabíječky nejdou a ani hned tak nebudou.

    A její starý obouchany spalovak platí daně jak mourovaty a bude hůř, aby ji to motivovalo koupit si bev.

    A nasrana na všechny ekology to hodí okamurovi nebo místní alternativě
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Spousta lidí nekupuje elektrický auto proto, že na ně nejsou nabíječky. Když postavíš nabíječky ve městě, kde se jinak elektrický auto provozovat pořádně nedá (není kde nabíjet), tak je šance, že to ovlivní lidi v jeho nákupu.

    Kdežto když stejnou dotací dosáhneš toho, že zlevníš Teslu o 10 procent, tak tím utratíš spoustu peněz a stejně to auto nedostaneš přes "breaking point". To bys musel ty dotace mít takový, aby elektromobil poslaly cenou pod cenu ICE, což je neefektivní (musel bys utratit hrozně peněz).

    A kromě toho to prostě spoustě lidí přijde nespravedlivý a nemorální, protože elektromobily si kupujou téměř výhradně relativně bohatý lidi, kdežto daně platí všichni. Takže ve výsledku prostě skončíš u toho, že prodavačka v supermarketu dotuje někomu Taycana.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no ale nabijacka ti ten rozbeh vyroby elektromobilov nepodpori, lebo co z toho ze postavia nabijacku, na ktoru nebudu jazdit auta, ktore sa nebudu kupovat, lebo na ne nie su dotace?

    kazdy si povie, kupim radsej fosila, pockam kym to zlevni, lenze ked to nebude nikto kupovat (zrovna ti prachaci), tak to automobilky nebudu chciet vyrabat, aby mali nejake skladove lezaky, nedojde k masovej vyrobe a nikdy to nezlevni, to je taky zacarovany kruh, niekde a niekedy to zacat musi
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: O tom dost pochybuju.

    V každým případě je lepší, než jednomu týpkovi zadotovat auto, postavit za ty peníze třeba nabíječku v lampě veřejnýho osvětlení.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: mozno si povedal, ze hm tak kupim si panameru alebo tuto mi daju slevicku na taycana, takze ma to vyjde stejne, ale navyse budem setrit emisie a bum dalsich 200g/co2/km usetrenych
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jestli je to cash pobídky nebo tax credit je ve výsledku úplně jedno. Furt vezmeš peníze z daní všech (včetně chudejch) a dáš je někomu, kdo má 50 tisíc dolarů na auto.

    Nebo případně 120 tisíc dolarů na Taycana.

    Způsobí dotace na Taycana to, že si někdo koupí Taycana, když by si ho jinak nekoupil? Ne, nejspíš tu dotaci použije na to, že si do toho Taycana objedná příplatkový sedačky nebo něco.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: tam obecne tyhle dotace jsou tax credit, i FVE nebo tepelne cerpadlo. Mne se ten system vracenych dani libi
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    este teda v US to mali nastavene lepsie ako tax credit, t.j. nie priamo dotacia, ale uleva na dani co je podla mna lepsie riesenie:

    "The amount of the credit available has nothing to do with a vehicle’s range, price, or performance. It's dependent on the capacity of the vehicle's battery pack, measured in kilowatt-hours. In other words, the $100,000-plus Porsche Taycan in your neighbor’s driveway is eligible for the same tax credit as the $31,600 2020 Nissan Leaf in yours."
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    HOLAKAC: Spíš opravit, infrastruktura z dob těžkého strojírenství, posílená tak, aby odolala německým větrníkům, je postačující...

    A taky si tipnu, že náklady se budou řešit spíš přes jističe, než přes distribuční poplatky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jeden z největších problémů autonomních aut vyřešilo malé dítě!

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: ty dotace v Nemecku jsou imo do 50k euro. Ano, je to furt luxusni auto, ale neni to zase ve stylu - nakupte si Taycany za 100 tisic eur, spodina vam to zatahne :)
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: tady ti odpověděl
    BOBASH:

    Prostě dotovat někomu Ev má smysl pouze v okamžiku, kdy to auto najezdí mrak kilometrů.

    U nás se dotují Ev firmám a tudíž to dává i smysl. I když nám to dotuje EU čili zase z daní akorát ne těch našich.
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    BOBASH: Naroste ti cena provozu kvůli malymu % uživatelů. Neboli ti i uklízečka ze svy faktury na elektřinu bude přispívat, aby si někdo nabyl svuj elektromobil (kdo to ma jako druhý /treti auto a zas tak moc finance neřeší).

    Stejně jako my vsichni prispivame par tisicum OZE podnikatelu, který si na pole dali par panelů.

    Ano dotovat nakup eauta je blbost. Za me obecne dotovat skoro cokoli je blbost. Ale zadotovat vystavbu sítě, jejiz provoz zaplatime vsichni, aby si velmi maly procento lidi s eautama mohlo nabijet vsude, mi neprijde úplně koser. Rozhodne ne ted.

    Je to zacarovanej kruh. Vybudujes to brzo a nebude to moc lidi používat, protoze elekteomobily jsou malo rozšířený, nebo je to argument proč nekoupit elektromobil - nejsou rozšířený nabíječky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HOLAKAC: Nerozumím, s čím je problém.

    Já mluvím o tom, že místo aby stát rozdával peníze lidem na drahý auta, je lepší, aby ty peníze rozdal třeba firmám co budujou infrastrukturu.

    Náklady na provoz infrastruktury zaplatí uživatelé, tak jako to platí u nedotovaný infrastruktury.
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    BOBASH: No s tim souhlasim jen částečně - jedna vec je vybudovat - jednorazova investice. Ale druha vec je provozovat. A to uz se bude tahat z nasich kapes kazdy mesic.

    Celej ten ekonomicko-legislativni model bude (podle me) v budoucnu větší problém, nez technický omezeni. A v nasem bananistanu tuplem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HOLAKAC: Ano, ale furt je smysluplnější ze státních peněz dotovat infrastrukturu, než dotovat to, že si někdo bohatej koupí Teslu s lepší výbavou.
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    BOBASH: Ale tu infrastrukturu zaplatime vsichni z polozky na vyuctovani elektriny. Bez ohledu na spotrebu. Stejne jako tam mas radek na podporu OZE, tak mas radek na provoz soustavy nebo jak se to jmenuje. A ta ti v momente silny nabijeci sítě pro podporu emobility vzroste. I kdyby tu nebyl jedinej elektromobil.

    Takze technologicky to samozrejme jde, kdyby byla vule tak i rychle, ale kterej politik ti schvali zdrazeni zakladni "suroviny" z duvodu, kterej je vetsine (cesky) spolecnosti ukradenej?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam