• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    BOBASH: Naroste ti cena provozu kvůli malymu % uživatelů. Neboli ti i uklízečka ze svy faktury na elektřinu bude přispívat, aby si někdo nabyl svuj elektromobil (kdo to ma jako druhý /treti auto a zas tak moc finance neřeší).

    Stejně jako my vsichni prispivame par tisicum OZE podnikatelu, který si na pole dali par panelů.

    Ano dotovat nakup eauta je blbost. Za me obecne dotovat skoro cokoli je blbost. Ale zadotovat vystavbu sítě, jejiz provoz zaplatime vsichni, aby si velmi maly procento lidi s eautama mohlo nabijet vsude, mi neprijde úplně koser. Rozhodne ne ted.

    Je to zacarovanej kruh. Vybudujes to brzo a nebude to moc lidi používat, protoze elekteomobily jsou malo rozšířený, nebo je to argument proč nekoupit elektromobil - nejsou rozšířený nabíječky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HOLAKAC: Nerozumím, s čím je problém.

    Já mluvím o tom, že místo aby stát rozdával peníze lidem na drahý auta, je lepší, aby ty peníze rozdal třeba firmám co budujou infrastrukturu.

    Náklady na provoz infrastruktury zaplatí uživatelé, tak jako to platí u nedotovaný infrastruktury.
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    BOBASH: No s tim souhlasim jen částečně - jedna vec je vybudovat - jednorazova investice. Ale druha vec je provozovat. A to uz se bude tahat z nasich kapes kazdy mesic.

    Celej ten ekonomicko-legislativni model bude (podle me) v budoucnu větší problém, nez technický omezeni. A v nasem bananistanu tuplem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HOLAKAC: Ano, ale furt je smysluplnější ze státních peněz dotovat infrastrukturu, než dotovat to, že si někdo bohatej koupí Teslu s lepší výbavou.
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    BOBASH: Ale tu infrastrukturu zaplatime vsichni z polozky na vyuctovani elektriny. Bez ohledu na spotrebu. Stejne jako tam mas radek na podporu OZE, tak mas radek na provoz soustavy nebo jak se to jmenuje. A ta ti v momente silny nabijeci sítě pro podporu emobility vzroste. I kdyby tu nebyl jedinej elektromobil.

    Takze technologicky to samozrejme jde, kdyby byla vule tak i rychle, ale kterej politik ti schvali zdrazeni zakladni "suroviny" z duvodu, kterej je vetsine (cesky) spolecnosti ukradenej?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: O dotacích na jiných trzích EU, které jsou důvodem, proč tak šíleně nastartovaly prodeje EV. V Německu je dotace na elektromobil 6 000 euro, což způsobuje, že operativní leasing na Zoe je v podstatě zadarmo – což ok, to je ještě ta lepší část podpory elektromobility, protože díky tomu si opravdu koupí EV někdo, kdo by si ho jinak nekoupil.

    Ale jinak je dotace v přepočtu 150 tisíc na elektrický auto akorát o tom, že někdo (relativně) bohatej si koupí drahý auto o kousek levnějc.

    A na daních to zaplatí všichni, včetně těch chudejch.

    Ať stát staví infrastrukturu, která bude časem prospěšná všem, ale dotace na nákup soukromých aut jsou fakt kravina.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: tak znovu, ta dotacia je na nastartovanie transformacie dopravy, tak ako dotacie na solary su na nastartovanie transformacie energetiky, to ze sa to rozkrada je chyba a nie primarny zmysel

    keby si si to precital poriadne, tak tam mas napisane hned na zaciatku: Dotace na elektromobily jsou určeny pouze pro firmy a podnikatele.

    tak neviem o akych soukromych osobach sa tu bavime
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: tak znovu, aby Ev mělo ekologický smysl musí nejezdit spoustu kilometrů. Jinak ta bilance moc nevychází.

    Takže sponzoring soukromým osobám u kterých to bude druhý auto na popojíždění asi není úplně to pravé na co máme tenhle bianco šek od bohatších států.
    Baví mě fond na soudržnost to je u nás evidentně zneužitá dotace :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: Zdrojem financí jsou evropské strukturální fondy (ESF).

    Dotace na nákup elektromobilu: Jak se v roce 2020 vyvíjí podpora elektromobility v ČR? | Elektrina.co
    https://www.elektrina.co/...kup-elektromobilu-jak-se-v-roce-2020-vyviji-podpora-elektromobility-v-cr

    Česká republika získala v roce 2019 z rozpočtu EU o 68,5 mld. Kč více, než zaplatila | 2020 | Ministerstvo financí ČR
    https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2020/ceska-republika-ziskala-v-roce-2019-z-ro-37294

    chudy lidi jako kde? v krajinach ktore z EU poberaju viac penazi, nez do nej prispievaju? prestanme teda poberat aj napr. dotace na zamestnanost, rozvoj infrastruktury a podobne, aby potom ti chudy nemali ani kadial jazdit do prace, lebo bude cesta rozbita
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tak zase kolik jsou dane z prumerne mzdy? 3k? A kolik % rozpoctu (po odesteni duchodu ktere jsou prevazne ze soc odvodu) jde na dotace ev?
    Takze ten chudy clovek da na dotace ev asi tak tri koruny mesicne
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Chudák z toho má to, že mu v městě klesá znečištění, které by jinak ICEV s reálnou spotřebou 20/100 vyrobilo pod jeho okny...
    KEB
    KEB --- ---
    SHEFIK: jo jenže ten bohatej má nový auto úlevy a výhody za svoje peníze. Chudak z toho nemá nic, v přeneseným slova smyslu.

    Když už tak dotovat Ev těm co s nimi vážně najezdí mraky km. Typicky třeba měšťáci nebo rozvoz něčeho atd. Tam to smysl má, ale dotovat někomu druhý auto se kterým žena jezdí na nákupy a pro děcka do kroužku je podle mě mrhání veřejnými penězi.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: a bohaty lidi dotujou vyvoj EV, aby si ho casem mohli chudy taky dovolit.

    Svet je hrozne nespravedlivej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Jo, MEB bude mít podíl na růstu ve 2021, letos se prodalo jen pár ID.3 ke konci roku, ostatní auta na tý platformě vůbec nic.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U EV je trochu problém, že chudý lidi dotujou auta bohatejm lidem.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Uhli dotujeme vsichni skrz drivejsi odchod do duchodu horniku... si nevyberes
    HENRICK
    HENRICK --- ---
    Akorat tady skrz statni podporu dotuji tak nejak vsichni.:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vsak rozvoj technologii vzdy dotuju ti najbohatsi, raketu na mars tiez financuje 2. najbohatsi clovek na svete a nepriamo bohaty japonsky biznisman, ktory si kupil listok na mesiac za nehoraznu cenu, aby raz mohol na mesiac a mars lietat aj ryanair... akurat neviem ako budu pocitat batozinu, lebo mate napr. do 15kg ale to plati na zemi... na mesiaci a na marse to bude omnoho lahsie, tak to budu musiet asi nejako spriemerovat :D
    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: no a to je právě ono fabie za 800k kolik by jich prodali bez podpory jako prase.

    Zase na druhou stranu ať to dotují co nejvíc jiní. Cena klesne i u nás.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Renault Zoe tyhle dvě země dohromady 7200 (to je v podstatě Fabia za 800 tisíc, je to lehce delší a má o pár cm větší rozvor)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a teda ta VW platforma má miniaturní podíl na tom růstu, jestli jsem to dobře počítal, tak v Německu asi 3k vozidel ze 60k a ve Francii to bude podobný
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam