• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    BOBASH: No s tim souhlasim jen částečně - jedna vec je vybudovat - jednorazova investice. Ale druha vec je provozovat. A to uz se bude tahat z nasich kapes kazdy mesic.

    Celej ten ekonomicko-legislativni model bude (podle me) v budoucnu větší problém, nez technický omezeni. A v nasem bananistanu tuplem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HOLAKAC: Ano, ale furt je smysluplnější ze státních peněz dotovat infrastrukturu, než dotovat to, že si někdo bohatej koupí Teslu s lepší výbavou.
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    BOBASH: Ale tu infrastrukturu zaplatime vsichni z polozky na vyuctovani elektriny. Bez ohledu na spotrebu. Stejne jako tam mas radek na podporu OZE, tak mas radek na provoz soustavy nebo jak se to jmenuje. A ta ti v momente silny nabijeci sítě pro podporu emobility vzroste. I kdyby tu nebyl jedinej elektromobil.

    Takze technologicky to samozrejme jde, kdyby byla vule tak i rychle, ale kterej politik ti schvali zdrazeni zakladni "suroviny" z duvodu, kterej je vetsine (cesky) spolecnosti ukradenej?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: O dotacích na jiných trzích EU, které jsou důvodem, proč tak šíleně nastartovaly prodeje EV. V Německu je dotace na elektromobil 6 000 euro, což způsobuje, že operativní leasing na Zoe je v podstatě zadarmo – což ok, to je ještě ta lepší část podpory elektromobility, protože díky tomu si opravdu koupí EV někdo, kdo by si ho jinak nekoupil.

    Ale jinak je dotace v přepočtu 150 tisíc na elektrický auto akorát o tom, že někdo (relativně) bohatej si koupí drahý auto o kousek levnějc.

    A na daních to zaplatí všichni, včetně těch chudejch.

    Ať stát staví infrastrukturu, která bude časem prospěšná všem, ale dotace na nákup soukromých aut jsou fakt kravina.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: tak znovu, ta dotacia je na nastartovanie transformacie dopravy, tak ako dotacie na solary su na nastartovanie transformacie energetiky, to ze sa to rozkrada je chyba a nie primarny zmysel

    keby si si to precital poriadne, tak tam mas napisane hned na zaciatku: Dotace na elektromobily jsou určeny pouze pro firmy a podnikatele.

    tak neviem o akych soukromych osobach sa tu bavime
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: tak znovu, aby Ev mělo ekologický smysl musí nejezdit spoustu kilometrů. Jinak ta bilance moc nevychází.

    Takže sponzoring soukromým osobám u kterých to bude druhý auto na popojíždění asi není úplně to pravé na co máme tenhle bianco šek od bohatších států.
    Baví mě fond na soudržnost to je u nás evidentně zneužitá dotace :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: Zdrojem financí jsou evropské strukturální fondy (ESF).

    Dotace na nákup elektromobilu: Jak se v roce 2020 vyvíjí podpora elektromobility v ČR? | Elektrina.co
    https://www.elektrina.co/...kup-elektromobilu-jak-se-v-roce-2020-vyviji-podpora-elektromobility-v-cr

    Česká republika získala v roce 2019 z rozpočtu EU o 68,5 mld. Kč více, než zaplatila | 2020 | Ministerstvo financí ČR
    https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2020/ceska-republika-ziskala-v-roce-2019-z-ro-37294

    chudy lidi jako kde? v krajinach ktore z EU poberaju viac penazi, nez do nej prispievaju? prestanme teda poberat aj napr. dotace na zamestnanost, rozvoj infrastruktury a podobne, aby potom ti chudy nemali ani kadial jazdit do prace, lebo bude cesta rozbita
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tak zase kolik jsou dane z prumerne mzdy? 3k? A kolik % rozpoctu (po odesteni duchodu ktere jsou prevazne ze soc odvodu) jde na dotace ev?
    Takze ten chudy clovek da na dotace ev asi tak tri koruny mesicne
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: Chudák z toho má to, že mu v městě klesá znečištění, které by jinak ICEV s reálnou spotřebou 20/100 vyrobilo pod jeho okny...
    KEB
    KEB --- ---
    SHEFIK: jo jenže ten bohatej má nový auto úlevy a výhody za svoje peníze. Chudak z toho nemá nic, v přeneseným slova smyslu.

    Když už tak dotovat Ev těm co s nimi vážně najezdí mraky km. Typicky třeba měšťáci nebo rozvoz něčeho atd. Tam to smysl má, ale dotovat někomu druhý auto se kterým žena jezdí na nákupy a pro děcka do kroužku je podle mě mrhání veřejnými penězi.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: a bohaty lidi dotujou vyvoj EV, aby si ho casem mohli chudy taky dovolit.

    Svet je hrozne nespravedlivej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Jo, MEB bude mít podíl na růstu ve 2021, letos se prodalo jen pár ID.3 ke konci roku, ostatní auta na tý platformě vůbec nic.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: U EV je trochu problém, že chudý lidi dotujou auta bohatejm lidem.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Uhli dotujeme vsichni skrz drivejsi odchod do duchodu horniku... si nevyberes
    HENRICK
    HENRICK --- ---
    Akorat tady skrz statni podporu dotuji tak nejak vsichni.:)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vsak rozvoj technologii vzdy dotuju ti najbohatsi, raketu na mars tiez financuje 2. najbohatsi clovek na svete a nepriamo bohaty japonsky biznisman, ktory si kupil listok na mesiac za nehoraznu cenu, aby raz mohol na mesiac a mars lietat aj ryanair... akurat neviem ako budu pocitat batozinu, lebo mate napr. do 15kg ale to plati na zemi... na mesiaci a na marse to bude omnoho lahsie, tak to budu musiet asi nejako spriemerovat :D
    KEB
    KEB --- ---
    JIMIQ: no a to je právě ono fabie za 800k kolik by jich prodali bez podpory jako prase.

    Zase na druhou stranu ať to dotují co nejvíc jiní. Cena klesne i u nás.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Renault Zoe tyhle dvě země dohromady 7200 (to je v podstatě Fabia za 800 tisíc, je to lehce delší a má o pár cm větší rozvor)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    a teda ta VW platforma má miniaturní podíl na tom růstu, jestli jsem to dobře počítal, tak v Německu asi 3k vozidel ze 60k a ve Francii to bude podobný
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    a jeste z Francie podobny cisla, i kdyz market share mensi

    France: Plug-In Electric Car Sales Tripled In November 2020
    https://insideevs.com/news/459582/france-plugin-electric-sales-november-2020/

    The total number of plug-in car registrations was 19,693 (up 220% year-over-year) and the passenger plug-in segment has reached a new all-time level of 14.9%!

    Passenger BEVs: 9,601 (up 200%)

    Passenger PHEVs: 9,144 (up 291%)

    Light commercial BEVs: 948 (up 57%)

    Total plug-ins: 19,693 (up 220%)

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam