• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: Sweden December 2020
    http://ev-sales.blogspot.com/2021/01/sweden-december-2020.html

    Tak ještě ti Švédi to kazí
    19% BEV, 30% PHEV za prosinec
    celoročně 10% BEV a 22% PHEV
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: TAk můžem jet k tobě na chalupu a zpátky, klidně ti dám výhodu známýho prostředí. Můžeš si i vybrat auto, pokud ho budu umět sehnat. Svoji cestu ti můžu nahrát na GoPro nebo vezmeme nezávislýho sudího, abych nepodváděl.

    Ale pokud se má porovnávat, jak kdo umí jezdit na spotřebu, musí to bejt stejný auto a stejná trasa, ideálně zahrnující všechny druhy jízdy. Proto jsem navrhoval z centra Prahy někam na venkov, aby tam bylo všechno.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: BOBASH: Což jsem náležitě využil k tomu, abych si vtiskl do paměti podobu interiéru a dynamiku tlumení nerovností a výmolů v silnici...
    (Silvestr se na tom tedy trošku podepsal...)

    100km je naopak velmi malý vzorek...

    S tím bych nedojel ani na chalupu a zpět (~cca 130km), což je zrovna případ reálného provozu, nikoliv umělý a nerealistický "polygon ve městě"...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ježděním s ID.3 jsme strávili víc času, než bys strávil ujetím 100 km tam a zpátky. Můžem to klidně zkrátit na 50 km jedna cesta, ujetých 100 km už je slušný vzorek.
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: mlatis hubou naprázdno, protože to co navrhujes ty je blbost, která řekne co? Za jezdíš tolik a za tolik? Hmmm pěkný, ale tvrdils, že bobash jezdí jako prase a proto mu to žere víc než má, že ty falkon na rozdíl od něj umíš jezdit úsporně.

    Dál ti nabídku to dokázat na jasně daných podmínkách, který by byly pro oba stejný, ale ty ne...


    Že do toho nepůjdeš jsem nepochyboval ani na minutu, ale čekal jsem od tebe ve výmluvách aspoň lepší výkon, tohle cis předvedl je bída.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: A taky to byl totální propadák, protože to nikdo nechtěl.

    Ve verzi 3L to stálo něco jako milion (tedy jako kdyby to dneska stálo tak milion a čtvrt) a bylo to auto velikosti Fabie. Akorát ten strašně hi-tech naftovej tříválec nabízel přesně takovou dynamiku a kultivovanost chodu, jakou by člověk čekal od naftovýho tříválce z roku 2000.

    Takže jsi za milion dostal auto, který je maličký, pomalý a zní jako traktor. A vypadá legračně.

    Lidi přišli, pokývali hlavou že je to hustý, že to žere tři litry, a pak si za stejný peníze koupili Audi A4 1.9 TDI, která žrala pět litrů, ale vypadala a jela jako auto.

    Totéž dneska, mohl bys udělat auto velikosti dostačující pro rodinu – dejme tomu ekvivalent velikosti první Octavie, mohl bys ho udělat tak, aby bylo lehoučký, efektivní, aerodynamický a žralo by tři litry.

    Nebo můžeš udělat za stejný peníze auto, který bude žrát šest litrů, ale bude větší, hezčí, pohodlnější a rychlejší.

    Hádej, který si lidi koupí?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Slavne Audi A2 umelo jezdit za 81-84g/km
    Audi A2 - Wikipedia
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Audi_A2
    Sekce 1.2TDI “3L”
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Octavia IV je větší než Passat B5 (2000 - 2005).

    Jinak třeba můj Jaguar má vnitřní prostor tak někde mezi Fabií a Scalou...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Nedávno jsem viděl Passata z 80. let stát vedle Octavie III. Bylo to hodně zajímavé porovnání a ten Passat fakt nevypadal jako o třídu větší auto :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Ještě doplním že u drahých sportovních / supersportů jsou neodpočtový auta skoro neprodejný.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Dnešní váží tak 1 200 a hlavně je větší, má vyšší čelní plochu atd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Jak říká Jyrka, kdyby dnešní Fabka byla velká jako jedničková Fabka nebo dokonce jako VW Polo z osmdesátých let, a ne jako před patnácti lety o třídu větší Golf, a kdyby jí stačilo Euro 4, tak by možná žrala ne 4 ale 3 litry.

    Tady je možná na místě vysvětlení – emisní normy Euro 4, 5, 6 atd. regulují emise věcí jako NOx, HC, CO atd., a snížit tyhle emise znamená zvýšit spotřebu, protože potřebuješ spalovat bohatší směs.

    A že se nepodařilo zlepšit motory za 120 let? I před 50 lety měl motor o výkonu dnešní Fabie třeba tři litry a žral jako tři Fabie.

    Auta udělaly obrovskej pokrok, akorát většina ho jde do bezpečnosti (jsou těžší), ekologie v místě provozu (motory jsou nastavený tak aby nevypouštěly NOx, ne aby žraly minimum) a především do komfortu, dynamiky a dalších věcí, co lidi chtějí.

    Dnešní Superb je prostornější, rychlejší a líp vybavenej než před 20 lety nejluxusnější Mercedes.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Prvni Fabia vazila 1135 (nyni je tusim tesne pod tunu) a mela emise 142g/km v NEDC

    SKODA Fabia specs & photos - 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 - autoevolution
    https://www.autoevolution.com/cars/skoda-fabia-2000.html#aeng_skoda-fabia-5-doors-2000-12-16v
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    JIMIQ: Podívej se na hmotnost Fabie teď a Fabie před lety. A emise taky žerou výkon + zvyšujou spotřebu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Pro porovnani - Karoq v dieslu umi jit na 126g/km
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ted jsem se dival a dost me udivuje ze i nejmensi fabka ma emise 119g/km. To mi pripada silene moc. A nechapu ze za 120 let vyvoje se ten motor nepodarilo vyrazneji zlepsit, aniz by tim trpela cena vozu (protoze dat misto ocele karbon umi kazdej :)) )
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: A přihoď k tomu povinnou bezpečnost. Všechny ty povinné asistenční systémy tvoří daleko větší procento ceny u malého levného auta, než u drahého SUV.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Obecně je to prostě o tom, že lidi jsou ochotný platit velký peníze spíš za velký auta. Prodat drahý malý auto je strašně těžký – teoreticky to jde, ale pak to musí bejt sporťák a i jejich prodeje upadaj.

    Když máš prodat drahou technologii PHEV, která se víceméně nedá nacpat do auta levnějšího než je 800k - milion korun, aby to nějak dávalo smysl, musí to bejt dražší auto.

    Současná situace vede k tomu, že když vyrobíš Volkswagen Polo, který žere pět litrů, je levný a má nízkou ekologickou stopu výroby, protože je jednoduchý, tak téměř nevyděláš.

    Když vyrobíš VW Tiguan, což je sice menší, ale furt nenažraný SUV, a dáš do něj PHEV (což VW začne dělat hádám příští rok, možná už tenhle), tak vyděláš jako na čtyřech Polech (nebo na čtyřech ID.3) a ještě dostaneš eko-kredity, protože jsi pod 50 g/km.

    Lidi navíc chtěj SUV.

    Takže prostě jako VW přestaneš bez náhrady vyrábět Polo (což už se děje, jeho konec je ohlášenej) a budeš chrlit víc Tiguanů (v současnosti druhý nejprodávanější auto na DE trhu).

    Výsledek debilně nastavených regulací a popularity SUV je to, že průměrný emise ICE auta (včetně hybridů) za posledních 10 let VZROSTLY. Cokoliv jsme nahnali technologiema jsme zabili tím, že jezdíme většíma a většíma autama.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ale hovno.

    Lidi jsou všichni stejný a ve všech příjmových skupinách mají stejnou potřebu mít většího ptáka, tedy SUV, než soused.

    Akorát zaměstnanec si tu X5 nekoupí novou, ale dotaženou z Německa.

    Zaměstnanců, který mají cash na auto za milion a víc, je mizivý množství. Lidi co jsou bohatý nejsou zaměstnanci.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale BEV pro Frantu Vomáčku, co kupuje vojetiny, to nebudou ještě třeba 20 let. A ty ojetiny s Euro 4 mu dojdou (když pominu, že je trošku proti smyslu všech těch Euro 6 a 7, aby lidi jezdili starýma autama).

    Takže bude jezdit ojetinama, co budou. A když kvůli nesmyslnýmu zvýhodnění PHEV budou na trhu akorát nenažraný SUV, bude jezdit tím.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam