SHEFIK: Říkám, služební auto co jezdí většinu času v malým okruhu (typicky městská aglomerace a okolí).
Tedy DoDo a Rohlík budou časem jezdit na elektriku (teď sice "jezdí", ale nějaký mizivý procento, bydlím relativně v centru Prahy, kde to dává nejvíc smysl, a elektrickej Rohlík ani DoDo jsem ještě neviděl). DámeJídlo a podobný pizzamužíci jezdí na elektriku už poměrně běžně. Městský taxíky někdy taky.
Carsharing je z velký části vaporware a bullshit sám o sobě. Sice používám Anytime a někde mám i kartičku na Car4Way, ale v týhle podobě to nikdy nemá šanci bejt zásadní změna pro dopravu ve městě, jak se to tváří. Nicméně ano, pro carsharing, kterej typicky obsluhuje trasy v řádu jednotek kilometrů, dává elektrický auto smysl.
Ale to, co si představím pod pojmem "služební auto" je typicky něco jako Octavia nebo Superb v dieselu a je to přidělený zaměstnanci, kterej často někam jezdí (obchoďák nebo manažer na jednání a tak), a často to jsou delší vzdálenosti. To nemůže fungovat ani u nás, natož v Německu.
Když pošleš zaměstnance z Berlína do Mnichova na jednání, tak tam pojede o půlku dýl, protože jednak bude cca dvakrát dobíjet a druhak pojede 120-130 místo 160 (protože to by dobíjel čtyřikrát a nevyplatilo by se to). A to ještě počítám s tím, že budou volný nabíječky atd.
Zkus poslat zaměstnance z Prahy k zákazníkovi v Uherským hradišti, na otočku. Superbem je to non-event, sedna, dojede, když neměl natankováno a dojde mu cestou benzín, tak za pět minut dotankuje a jede. S elektrikou to zatím prostě nejde.
Za pět let to asi bude jiný, ale teď prostě není elektrický auto viabilní řešení toho, že potřebuješ svobodu pohybu.