SHEFIK: A kolik procent firemního fleetu v tý globální firmě máte na elektriku?
Jediný, o čem jsem mluvil, je to, že 100% share EV ve fleetu je ještě dlouho nereálnej. I 50% hned tak nenastane.
Ono ad ty fleet manageři – jedny jsou podle tebe "zaprděný", pak je ten druhej extrém, kterej udělá trendy prezošku v PPT, koukne na dojezd, uvidí, že zaměstnanci sice pravidelně jezdí do Ostravy, ale ID.3 má přece dojezd 400 km a do Ostravy je to 374 km, takže je to v pohodě, v Ostravě po dobu schůzky dobiješ.
A zaměstnanci pak budou nasraný čekat na nabíječce v Olomouci, protože po dálnici to dál nedojede.
EV už jsou mnohem použitelnější než byly, ale ve srovnání s naftovým autem, který za cca 5 minut a 1 500 Kč natankuješ a následně s ním ujedeš 1 000 kilometrů, přičemž tenhle proces můžeš libovolně opakovat, mají pořád signifikantní nevýhody.
Třeba to, že když mám v poledne schůzku v Ostravě, tak s naftovým autem vyrazím v 8 ráno a nejspíš budu mít ještě rezervu, s elektrickým (nebude-li to Tesla Long Range za skoro 2 mega) budu muset vyrazit nejpozději v 7, protože budu cestou nabíjet.
Až bude za 800 tisíc ekvivalent ID.3, ale s 80 kWh baterií, tak to bude jasná volba.