SHEFIK: Ale můj point právě byl, že ve spoustě fleetů ty diesely ještě zůstanou docela dlouho, protože potřebujou auto který dojede kdykoliv kamkoliv.
Jasně jsem napsal, že u služebáku co se pohybuje primárně v aglomeraci to dává smysl. Ale i tam to bude nějakou dobu trvat, než to bude dominantní pohon.
Mě přijde, že se tady míjíme ne v argumentaci, ale v realitě. Já žiju ve světě lidí, co si reálně kupujou auta, ať už pro firmy nebo pro sebe, a tam je elektromobil (čistej, ne daněma a pokutama zvýhodněný a jinak zhusta nesmyslný PHEV) pořád dost okrajová věc, byť jejich prodeje masivně rostou.
Z toho, co píšeš ty a někteří další tady mám pocit, že si představujete, že za dva roky bude na silnicích půlka aut na elektriku a že každá firma už se na ně chystá.
Znova zdůrazňuju, že mezi "autařema" jsem vnímanej jako až fanatickej nadšenec do elektra. Typickej názor (týkající se i fleetovejch manažerů) většinový populace je, že elektromobil je a dlouho bude předražená hračka která se hodí jen do města a za dva roky jí chcípne baterka.
Já se snažím vysvětlovat lidem, že to tak není, a že je naprosto reálný, že za 10 let bude elektromobilita dominantní.
Ale potom lidi čtou snílkovský teorie lidí jako ty, podle kterejch už je teďka elektromobil ve všem lepší, a mají kohokoliv prosazujícího elektromobilitu za blázna.
Pro normální firmu prostě v tuhle chvíli nedává racionální smysl nakoupit jako standardní služebák třeba ID3 s prostřední baterkou.
Ano, spousta firem spoustu elektroaut nakoupí, ale obvykle ne jako jedinej/primární model. Z části je to řešení specifickejch úkolů (ježdění na kratší vzdálenosti), z části PR stunt.
Dojdi si prosímtě za nějakým reálným fleetovým manažerem reálný firmy a zkus mu s vážnou tváří říct, že by měl při příští obměně vozovýho parku koupit místo Volkswagenů Golf třeba ty ID3 za dvojnásobek ceny. Bude se strašně moc smát.
Za pět let už se asi smát nebude, ale teď pořád ještě jo.