SHEFIK: Auto bylo dražší než kůň, ale bylo:
- rychlejší
- pohodlnější
- neunavilo se
- víc uvezlo
- nepotřebovalo tolik péče.
K tvým argumentům pro EV:
– vyšší celkový nájezd: Netuším, co tím myslíš, vysvětli, prosím.
– servis: u novýho auta je to cca jedno, frekvence servisních prohlídek u novýho EV a u novýho ICE je zhruba stejná, protože pořád musíš měnit věci jako kabinový filtry, chladící kapaliny a podobně.
– total cost of ownership: funguje jen pro auta nad milion, na pětiletý TCO Škody Scala CNG nebo TDI se s něčím jako je VW ID.3 prostě nedostaneš.
– nabíjení doma: funguje jen pro lidi s vlastním domem nebo vlastní garáží
– výrazně nižší cena na kilometr: viz výše, funguje jen u drahých aut. u levných aut nedokáže vyrovnat to, že elektromobil je několikansobně dražší
– zrychlení: ano, zejména pružný zrychlení je příjemný, elektromobilem se mnohem líp jezdí. Ale pokud to není Tesla, tak to není tak zásadní rozdíl, třeba Kodiaq RS na naftu je rychlejší než Enyaq.
– vychytávky Tesly: ty nejsou o tom že je to EV, navíc spoustu jinejch vychytávek mají zase jiný značky u ICE.
– nižší daně, poplatky atd: Jasně, ale já chtěl výhody který nejsou daný regulacema.
– ekologie: poměrně jasná věc, i když záleží na energetickým mixu.
– líp startuje v zimě: každý moderní auto startuje dobře i v zimě, pokud není rozbitý
– líp topí: nezávislý topení stojí 30 tisíc a umí topit i když je auto vypnutý.