BOBASH:
- najezdem je mysleny, ze ty auta vydrzi milion+ km a za tu dobu maji vyrazne mene oprav
- ad servis - my se ale nebavime jen o aute na 2 roky ne?
- TCO tady je treba srovnani 5ti lety Hyundai Kona se stejnym ICE, takze to nejsou jabka hrusky
https://www.cleantechnica.com/...check-out-this-electric-vehicle-total-cost-of-ownership-calculator/
- vyrazne nizsi cena na kilometr - mysleno z pohledu paliva/energie, necpi mi tam cenu auta
- zrychleni - ano, nektere EV jsou sunky a trh je brzy odepise, stejne tak jezdi porad Dacie a Kamazy po svete
- vychytavky tesly souvisi s ev ze dvou duvodu, jednak kvuli eletrice, kterou v ICE bez druhy baterky nemas a jednak to proste v zadnym ICE nemas, takze je to duvod koupit ev, konkretne teslu
- ulevy na danich apod. jsou regulerni benefit ev a pokud je treba fleet manager ignoruje, neodvadi dobrou praci
- topeni - u tesly asi nebude problem zapnout predehrivani mobilem na dalku, kdyz se blizis do auta, misto toho aby ti diesel bezel na horach celou noc kdy spis. zaroven nepotrebujes za 30k delat instalaci v servisu, ktera zabere v osobaku dalsi misto
zapomnel sem taky zminit jako benefit vetsi uloznej prostor
...
jako me prijde ze se mnou ve vetsine veci souhlasis, ale chces mi dokazat, ze ev ted neni ve vsech ohledech a pro vsechny to jediny spravny reseni.
a ja s tebou v tomhle taky kupodivu souhlasim.
ten rozdil mezi nama je v tom, ze ty pak generalizujes a pausalne odsuzujes, napr. potencial pro urcity korporatni fleety. coz zbytecne odrazuje, protoze ten potencial usetrit tam je uz ted.
kdybys misto "nedava to ted smysl, nejdriv za 5 let" rekl, pro spoustu firem to nemusi davat smysl, ale najde se dost pripadu, kde uz ted firma usetri jen s minimalnimi omezenimi, tak si muzeme podat ruce