COMODOR_FALKON: Druhá věc je, že Tesla to, co popisuješ, neumí a má k tomu strašně daleko, aby to uměla.
Ono "zastavit a zavolat" není tak jednoduchý, protože:
1) Musí vůbec zjistit, že má problém. To v tuhle chvíli neumí. Je schopná přehlídnout náklaďák a nevědět. A ona musí poznat nejen náklaďák, musí poznat děcko vbíhající do silnice od tašky poletující vzduchem, musí umět zacházet s každou situací jako jsou odrazy něčeho ve skle, kaluže, vodní tříšť od aut vpředu, sníh, déšť, kouř, rozlitej olej na silnici... etc.
2) I když zjistí, že má problém, musí vědět jak a kde má zastavit a jak se tam má dostat. Pokud bychom se bavili o nějakým autonomním mikrotaxíku co se plíží centrem města 30 km/h, tak je to v pohodě, ten prostě zastaví (na což mu stačí pár metrů) a čeká.
My se ale bavíme o autě, který se může ocitnout na státovce v rychlosti 90 km/h nebo taky na dálnici ve 130 km/h. Bezpečně zastavit z vyšší rychlosti není sranda, a už vůbec ne pokud jsi ve složitější situaci.
Třeba vidím pohyb před autem, mohlo by to být dítě, ale taky igelitka odfouklá vzduchem nebo prázdná papírová krabice. Vlevo protijedoucí auta, vpravo to vypadá, že jsou stromy, ale radar to nevidí jistě. Co má to auto dělat, když si není 100% jistý?
Nebo jede po dálnici, najednou vjede do mlhy/vodní tříště za náklaďákem/kouře z hořícího listí. Nevidí kolem sebe. Zastavit přímo před sebe? Mířit na krajnici?
Etc., tohle jsou jen dva náhodný případy.
A to nemůžeš to odbýt tím, že to jsou případy, který se stanou zřídka. Ano, intenzivně jezdícímu autu (nebo řidiči) se stanou třeba jednou, dvakrát za rok. Takže to auto jednou, dvakrát za rok nejspíš někoho zabije.