• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ok, Waymo je banda idiotů.

    COMODOR_FALKON: A protože Musk to dělá jinak, tak Muskovo řešení je jediný správný.

    Bože.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Waymo si myslí, že to nejde, protože Waymo vyvíjí systém na bázi virtuální troleje, který to neumí a umět nebude.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: potom ma pod sebou asi neschopnych ludi alebo vsadili na spatnu technologiu zejo, je nieco ine ocuchavat si okolie lidarom a skladat si nejaky voxelovy obraz objektov a nieco ine vnimat okolie 360 stupnov v 4D videu, on aj ten ludsky sofer ma iba 2 kamery a vsetko co vidime a vnimame tak pozorujeme cez oci, tak si myslim, ze tych 8 oci ci kolko to ma kamier, to okolie bude vnimat lepsie, ked to ma oci aj na zadku
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Přesně tak.

    Do tý doby je to jízdní asistent. I kdyby to 99% času jelo samo a jen 1% vyžadovalo zásah řidiče, není to FSD.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To je ale úplně jedno. Pokud si Krafcik myslí, že to nejde, tak to není proto, že by on vymyslel, že to nejde, ale že mu jeho lidi řekli, že to nejde.

    A pokud si Waymo myslí, že to nejde, tak je docela dobrej důvod se nad tím zamyslet.

    Nicméně pokud nejsi schopen pochopit, že AI není fungováním ani podobná přirozený inteligenci a že její schopnosti a neschopnosti jsou úplně jiný ( = AI může být na spoustu věcí chytřejší Einstein a zároveň na jiný věci hloupější než můj úplně blbej kocour), tak můžeš těžko pochopit, kde je problém.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jenomže takhle to nefunguje.

    Zatím nemáme general AI ani na úrovni toho šimpanze. Máme AI která umí strašně rychle zpracovávat data, ale neumí "myslet".

    A to je ten problém.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ze ty si si to video Musk a Munro Interview nepustil, lebo by si nerozumel 90% terminov o com sa tam bavili? Musk ma az autisticky vhled do toho co robi, svoje produkty pozna do posledneho sroubecku a mozno aj preto je najbohatsi clovek sveta, ktoremu je to v zasade ale uplne jedno
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: mozno obrazok napovie viac ako 1000 slov



    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FSD je pro me neco do ceho vlezu nalitej jak žok nekde na Hochfichtu v 10 vecer, lehnu si a usnu - a ono me to hodi pres Zadni Zvonkovou do vesnicky na Strakonicku kde je neznacenej prejezd do kopce u lesa za obzorem, zaparkuje to mezi 2 sutrama na travnatem useku pred zavrenym vjezdem do dvora a zbudi me to ze jsme namiste. A cele to bude nejenom umet, ale bude to homologovane na to to delat a moc v tom aute bejt jako nezpusobilej k rizeni. V tuhle chvili to bude FULL Self-Driving.

    Do te doby to v zasade nepotrebuju. Ale jak rikam, na miste automobilek bych zacal tim, ze bych udelal funkcni destovy sensor a asistent jizdy v pruzich co auto nestahne k pangejtu na cerstve vyasfaltovany vozovce kde je najednou prerusene znaceni pruhu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jinak tenhle tvůj koment je úplně ukázkovej příklad debilního fanatismu Teslistů.

    Z ředitele druhý největší společnosti vyvíjející autonomní řízení uděláš blbýho manažera, kterej tomu nerozumí, protože Musk je pro tebe božstvo, ve který se věří.

    Přitom Musk má dlouhou historii nesplněných slibů, zavádějících tvrzení a podobně, věřit všechno Muskovi může jen idiot nebo fanatik.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Musk je zase strašnej marketér a záměrně lže, aby prodal věci.

    Viz název Autopilot pro věc, která byla v době uvedení na trh cca Level 1.5 sada jízdních asistentů.

    Nebo název FSD pro Level 3/Level 4 systém.

    O tom je vlastně celá tahle debata. Já nepochybuju o tom, že Tesla za třeba dva roky (Muskova konstanta zpoždění) představí něco, co se bude jmenovat Full Self-Driving. Ale bude to jako obvykle lež, protože Full Self-Driving by bylo něco, co by umožňovalo jezdit kdykoliv a kdekoliv (proto full) bez řidiče a fungovat tak jako robotaxi.

    Tohle to nebude.

    Bude to umět jezdit samo po dálnici, po městě za hezkýho počasí, a bude u toho muset sedět člověk.

    Mezi tím, aby to umělo jezdit samo tak, že se z toho člověk posere nadšením, pokud je to ve dvě odpoledne ve zmapovaným městě, a tím, že to pošlu dneska v 10 večer do vesničky v Orlickejch horách, může bejt třeba desetkrát tolik práce co dostat se do stávajícího stavu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    krafcik taky nie je ziadny hardcore technik, ale biznisak, ktory sa venuje riadeniu firmy "The book was a study on "lean production", a term Krafcik coined" ... lean t.j. ze sa snazi za kazdu cenu usetrit :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jenomže tak to prostě není. Ani "hive mind" neumí přemýšlet a to, co AI "nezná" může být něco, co řidiči ani nepřijde, že je něco, co nikdy neviděl.

    Nebude to něco extrémního typu "klaun přenášející tabuli skla před zrcadlem", ale spíš něco, co ti přijde naprosto obyčejný, jako že se na okresce na horizontu proti zapadajícímu slunci objeví chlápek na koni a v protisměru náklaďák.

    Plus tu máme déšť, sníh atd.

    Jak říkám, viz tohle:

    Waymo CEO: Autonomous cars won't ever be able to drive in all conditions - CNET
    https://www.cnet.com/...o-john-krafcik-autonomous-cars-wont-ever-be-able-to-drive-in-all-conditions/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Hele já jsem z FSD ve výsledku nadšenej, je to neuvěřitelně dobrý a těším se na FSD nebo jinej Lev3 systém, abych mohl na dálnici spát nebo koukat na film, protože jezdit po dálnici mě sere.

    A na chvíli, až budu moct svoje auto poslat jezdit coby robotaxík nebo si ho zavolat ať mě vyzvedne v hospodě ožralýho na sračku, se těším ještě víc. Ale tahle doba nepřijde za rok, jak by si někdo mohl myslet z Muskových slibů "FSD ještě letos", ale spíš tak za 5-10 optimisticky.

    Co mě na místních Teslafanaticích sere je to, že cokoliv řekne Musk je svatý, respektive se v to věří ještě víc než Musk řekl. A když třeba Krafcik z Waymo řekne, že to s těma samořídícíma autama není taková prdel, jak tvrdí Musk, tak je to ignorováno, respektive když zastávám stejnou pozici jako Krafcik, tak jsem za ludditu.

    (ten první link je nejdůležitější)

    Waymo CEO: Autonomous cars won't ever be able to drive in all conditions - CNET
    https://www.cnet.com/...o-john-krafcik-autonomous-cars-wont-ever-be-able-to-drive-in-all-conditions/

    Waymo Is No Longer Using The Phrase ‘Self-Driving.’ Here’s Why.
    https://www.forbes.com/...aymo-is-no-longer-using-the-phrase-self-driving-heres-why/?sh=3322e8014048

    Subscribe to read | Financial Times
    https://www.ft.com/content/6b1b11ea-b50b-4dd5-802d-475c9731e89a
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ridic pochopi situaci, ktoru predtym nikdy nevidel az ked uz moze byt neskoro, napr. "jee tyvole co to je? buuum!" lebo sa kochal a zabudol brzdit, kdezto AIcku v milisekunde zablika cervena kontrolka, bacha nestandardna situacia - do not crash! tak zacne brzdit

    takuto situaciu ktoru nikdy predtym nevidel to 1 auto zazije mozno 1x za celu dobu provozu, takisto ako to zazije 1x za zivot ten ridic, stale nechapes, ze kolektivne AI hivemind ma vacsi objem vedomosti ako 1 ridic co ma najazdenych milion kilometrov bez nehody
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Dobrej nápad.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: To už jezdí líp než já :D
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    A podle mě to řešíte úplně zbytečně. Ukáže čas. Točíte se na místě.

    Zatim se můžete podívat na ty krásný pokroky, které to dělá (sleduju tyhle videa od prvních verzí FSD Beta a ty pokroky každej tejden jsou velmi viditelné).
    Bobash se může zaradovat jak to zastavilo těm běžcům "brzo", ale na druhou stranu můžeme přemýšlet nad tím předvídáním pohybu ostatních účastníků.

    Jinak věřim, že někdo někdy vyzkouší obléct se do prostěradla a být "strašidlo" (tedy ne obrys člověka) a zkusit si vzít krabici a jít tesle s FSD beta do cesty :)

    Tesla FSD stress tested in Berkeley, CA (Beta 10)
    https://www.youtube.com/watch?v=SNT5MzjAAms
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ocenil bych auditko FSD - Autopilot :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jo a mimochodem, když jsme u ježdění jako pirát, tak FSD bude muset bejt odolný proti cíleným (nebo polocíleným) útokům. Když bude příliš "krotký", tak se může stát, že bude hrozně jednoduchý FSD auto zastavit nebo dokonce vytlačit ze silnice, když ho budeš "šikanovat".

    To je furt s tím hurvínkem a válkou. Když něco na papíře vypadá skvěle nebo to i funguje skvěle naživo za optimálních podmínek, ještě to nemusí fungovat za všech podmínek, který to potřebuje, aby to mohlo jezdit samo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, radar právě není schopen zjistit, jestli je to přímo v jeho dráze. Proto jsou autopiloti a jízdní asistenti nastavený tak, že nehybný překážky ignorujou, pokud nemají potvrzeno z kamery.

    Proto Tesly bourají do náklaďáků, když je nevidí, i když radar je vidí.

    A nechci po FSD, co nezvládne řidič. To je ta věc, kterou ty pořád ne a ne pochopit. Jsou věci, co nezvládne řidič a zvládne autopilot (rychlost reakce, dívání se víc směry), ale jsou věci, co FSD nezvládne a řidič jo – typicky pochopit situaci, kterou nikdy předtím neviděl.

    AI totiž pořád není AI, ale jen stroj opakující naučený (byť sofistikovaně) věci. Neumí myslet a neumí "pochopit" něco, co ještě neviděl, byť to je jen variace na věci, který už viděl.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam