JYRKA: Byt na pronájem je naprosto normální věc, stejně jako auto na pronájem. Ale to se u auta jmenuje leasing.
Jinak plnej souhlas, carsharing není téměř pro nikoho, kromě pár obyvatel center velkejch měst, pro který auto fakt nedává smysl, ale čas od času by se jim hodilo, smysluplná alternativa k vlastnění auta. Je to alternativa k taxíku/MHD/autopůjčovně.
Já třeba Anytime používám místo tramvaje nebo Boltu a HoppyGo když stěhuju a potřebuju dodávku.
Hlavně když si to spočítáš, tak tě to vyjde mnohem dráž než vlastnit nebo leasovat auto.
To je totiž klasickej problém – všichni ty startupoví disrupteři co hledají nové světlé zítřky to počítaj tak, že carsharing dokáže bejt levnější než dvouletej operák (což dokáže, ale jen někdy). To, že člověk s nájezdem 10 000 km ročně si spíš koupí za kilo ojetinu, jim tam nějak neštymuje.
Nejefektivnější forma carsharingu je tzv. dlouhodobý carsharing, aneb carsharing rozložený v čase. Mezi normálníma lidma, kteří nejsou marketéři co říkají autopůjčovně sdílení, se takový formě "sdílení" říká "prodej ojetých vozů". A zároveň je to nejefektivnější forma recyklace.