KEB: Carsharingy jsou různý.
Jedno je P2P carsharing, čili něco jako Airbnb na auta. To u nás dělá HoppyGo a docela to dává smysl, prostě lidi půjčujou auta lidem (nebo třeba dealeři Škodovky, který to patří, takhle půjčujou přebytečný skladovky), na občasný využití to má svůj účel. Nicméně nejčastějc si tam lidi půjčujou dodávky, sportovní auta a nebo auta když někam na nějakou dobu přijedou nebo mají auto v servisu. Ergo to není konkurence pro vlastnictví, ale pro půjčovny.
Pak jsou různý takový ty Anytime, Car4Way, GreenGo a donedávna Revolt, který mají auta po městě, přijdeš, nějak zarezervuješ nebo něco (typicky appkou) a platíš jen čas kdy to máš půjčený. Třeba Anytime stojí od asi 2 Kč/minuta (někdy v noci) po tuším 6 nebo 7 Kč. Když jsem si jel z Karlína do Žitný nad Karlák vyzvednout počítač v servise, tak mě to stálo asi 250 korun. Je to dobrý na ježdění do hospody, protože to tam můžeš nechat a večer je to levnější než taxík.
Naopak bikesharing mi dává smysl, třeba Rekola asi použiju spíš než mít svoje kolo. Právě kvůli pohodlí, je snazší to kolo nechat třeba před hospodou...