• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: za tebe doufám, že nikdy nebudeš potřebovat třeba doktory, kteří učinili špatné rozhodnutí, že šli na medicínu a teď hnijí v nemocnici, stejně tak policií, hasiče a asi tak milion jiných profesí

    Ale v zásadě mě tvůj pohled na realitu fascinuje :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jenomže SBC brzdy od Mercedesu jsou spotřební díl, NA KTEREJ SE MYSLÍ V SERVISNÍM PLÁNU.

    Tedy nevydrží to zcela plánovaně a taky ti to plánovaně vymění dřív, než to umře.

    U Tesly ani nevidím jako největší problém to, že se jim to nepovedlo udělat tak, aby to vydrželo. Problém je, že to nepovažujou za divný. To prohlášení je mnohem horší než samotnej fakt.

    Prostě plánujem to na šest let a když se to potom rozbije, tak to není nic divnýho. Potvrzuje to můj pocit, že Tesla moc nepočítá s tím, že by její auta měly dlouho vydržet/opravovat se.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Nároky na součástky v autě jsou jiný než na telefon.

    V autech normálně vydržej touchscreeny 20 let (ano, auta před 20 lety už je měly). Viděl jsem i 30 let starý auto s funkčním touchscreenem (sice na trochu jiným principu, ale i tak).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Představ si, že jsou pořád lidi, kteří musí pracovat na nějakým místě a v nějakou dobu.

    Pořád jsi nepochopil, že lidi chtějí od aut, aby se přizpůsobila jejich životu, ne aby si přizpůsobovali život autu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: ludia, ktori v minulosti ucinili zle rozhodnutia, ktore vyustili do situacie, ze dnes musia delat na kancelarske krysy? ja som zacal tym, ze ma este za komara prihlasili do centra volneho casu na anglictinu, mal som 6 rokov :)
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: ano, někdo na kancelářské krysy dělat musí.
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: Zkus si najít, jak vypadá displej vymontovanej z auta tradiční automobilky. Víš, jak je robustní a tlustej, často s kovovym rámem? Víš, jak se dimenzujou a testujou komponenty do auta? Nejen třeba výdrž v extrémních teplotách, ale i otřesy atd. To je naprosto nesrovnatelnej proces s výrobou mobilu. Jsou na to i standardy, které to musí splňovat, aby to auto vůbec někdo schválil k provozu.

    To, že se oboje jmenuje displej, neznamená, že na displej v mobilu jsou stejný nároky jako na displej v autě nebo raketoplánu nebo tamagotchi.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: telefon neni vystaven tak vysokým teplotním výkyvům, extrémům a vibracím.

    Navíc tady neodchází displeje, ale jeden paměťovej modul od nvidie.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: Nikoliv. Je to porovnání displeje s displejem.

    Jediné co tam je rozdílné, tak telefon má mnohem horší chlazení, ale taky nemusí mít tak vysoký jas.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    Mustang Mach-E: the hype is real
    http://www.youtube.com/watch?v=OzKPkCc1VE0
    MINER
    MINER --- ---
    TOMBRIDER: Máš k tomu nějaké info? Docela by mě to zajímalo.
    Mám interval 30k, ale za rok to nenajezdim, tak měnim častěji, ale po roce ne. Tak by mě zajímal, jakej je skutečnej dopad.
    Vim, že ta doba je omezená kvůli aditivům, které právě zajišťují dlouhou km výdrž oleje, ale zajímalo by mě, jak to tedy degraduje v čase..
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    CRAZY_IVAN: to je doporučení výrobců.
    Ale věř tomu, že i po dvou letech se jeho kvalita nikterak dramaticky nesnižuje. (Beru nájezd 10,max15k km)
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: celý telefon má životnost tak 3 roky, auta si lidi nechávaj dýl. To je porovnávání hrušek a jablek. Spíš je to potřeba porovnat s tím, s jakou životností počítají jiní výrobci, pokud má někdo informace.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Btw. Věděli jste, že motorový olej by v autě neměl být déle jak rok? :))
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: zajímalo by mě jestli Mercedes takhle dělá víc věcí!?!? (Jakože použijí nějakou komponentu a po zjištění, že není tak dobrá, ji nahradí lepší?)

    ... Takhle to přece nejde dělat takove "závěry", kór když už jsi sám psal, že kvalita těch aut je nahoru. :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: je to stejně tak krásný jako SBC brzdy od mercedesu a další věci velkejch automobilek. V Evropě ti SBC mimo záruku neopravují zadarmo. V Americe ti NHTSA zařídila opravy do dnes. Špatná komponenta od dodavatele, kterou po zjištění problémů nahradili - to ukazuje přístup. Btw. Bez brzd je auto docela nebezpečný :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    COMODOR_FALKON: jenze tlacitka vydrzej dyl .)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak on je to hlavne uz adresovany problem o ktorom sa vie, takze novsie auta tym netrpia a je to zalezitost starych S/X, tesla to riesi kompletnou vymenou touchscreenu aj ked staci vymenit ten emmc cip akurat na to treba trochu pajkovacie zrucnosti, takze doma na kolene si to clovek neopravi

    https://twitter.com/wk057/status/1182047438577774593
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: 5-6 let je pro touchscreen ještě celkem luxusní životnost...

    Dovedeš si představit, že by tak dlouho vydržel třeba touchscreen v telefonu...?
    Tam ty kritéria životnosti přešvihneš už tak po 3 letech, jakkoli ho klidně další 3 můžeš používat...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: no ale je rok 2021, to k vam nejazdi ani iTesco alebo rohlik? ja idem autom dnes do tesca, ze to mam po ceste jak do skoly, tak do prace, inak nakupujem u nas na vesnici v obchode a v roku 2021 mate dost neflexibilnu pracu, to veru nezavidim, ja mozem prist a odist podla potreby, takze dnes pojdem do toho tesca okolo obeda, ked nie je spicka a nebudem sa tam tlacit, chudaci ludia co su uvezneni v zivotnom style minulosti a musia sa vsade ponahlat autom :(
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam