• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Nebo spíš tím, že nároky na automobilový součástky jsou někde na půl cesty mezi součástkama do mobilních zařízení a do letadel...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Speaking of zabugovaný infotainmenty, ani ten Mustang na tom, podle té recenze, co jsem postoval níže, není zrovna dobře a ani v tom videu to nepůsobilo zrovna plynule.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: to není nárokama, ale tím, že na ně za těch dvacet let nahmatáš jak na telefonu za měsíc.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    * přidaj do manuálu informaci o servisním intervalu
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: mam pocit, že si děláš si závěry dle jedný věty z celého dopisu:
    https://static.nhtsa.gov/odi/inv/2020/INRL-EA20003-82493P.pdf

    Rozhodně mi z toho nevyznívá, že by to tak naplánovali. Kdyby to tak naplánovali, tak ten čip v dalších letech nevyměnili za takovej, kterej to nedělá, ale jen přidaj do manuálu informaci do servisního manuálu :)). Navíc to auto můžeš dál ovládat a dojet do servisu.

    Naopak ten úryvek z článku vypadá, že akorát konstatovali kolik to tak vydrží podle dostupných informací a hájili se, protože timhle může vzniknout precedens (aspon tak mi to přijde po přečtení celého dopisu).

    Spíš to vypadá, že si snažíš UTVRDIT svůj pocit. Kdyby to mělo potvrzovat tvůj pocit, tak by tesla ten paměťovej čip nenahradila lepším, hned jak se ty problémy začaly objevovat. Stejně tak by nevylepšovala svoje auta průběžně. Holt někdy, když inovuješ, tak narazíš na věci, které jsi nečekal, při testech se ti neprojevily.

    PS ostatní výrobci maj svolávačky a prodávaj zabugovaný infotaimenty (např. pamatuješ na VW, jak jsi se rozčiloval?)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Hele, to, že dělám 9-17 je moje rozhodnutí, které pramení z toho, že i ajťáci potřebují občas hovořit s lidmi. A upřímně se mi nelíbí to povyšování plynoucí z toho, že si myslíš, že když ses kdysi naučil anglicky, tak jsi sežral Šalomounovo hovno.
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: za tebe doufám, že nikdy nebudeš potřebovat třeba doktory, kteří učinili špatné rozhodnutí, že šli na medicínu a teď hnijí v nemocnici, stejně tak policií, hasiče a asi tak milion jiných profesí

    Ale v zásadě mě tvůj pohled na realitu fascinuje :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jenomže SBC brzdy od Mercedesu jsou spotřební díl, NA KTEREJ SE MYSLÍ V SERVISNÍM PLÁNU.

    Tedy nevydrží to zcela plánovaně a taky ti to plánovaně vymění dřív, než to umře.

    U Tesly ani nevidím jako největší problém to, že se jim to nepovedlo udělat tak, aby to vydrželo. Problém je, že to nepovažujou za divný. To prohlášení je mnohem horší než samotnej fakt.

    Prostě plánujem to na šest let a když se to potom rozbije, tak to není nic divnýho. Potvrzuje to můj pocit, že Tesla moc nepočítá s tím, že by její auta měly dlouho vydržet/opravovat se.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Nároky na součástky v autě jsou jiný než na telefon.

    V autech normálně vydržej touchscreeny 20 let (ano, auta před 20 lety už je měly). Viděl jsem i 30 let starý auto s funkčním touchscreenem (sice na trochu jiným principu, ale i tak).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Představ si, že jsou pořád lidi, kteří musí pracovat na nějakým místě a v nějakou dobu.

    Pořád jsi nepochopil, že lidi chtějí od aut, aby se přizpůsobila jejich životu, ne aby si přizpůsobovali život autu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: ludia, ktori v minulosti ucinili zle rozhodnutia, ktore vyustili do situacie, ze dnes musia delat na kancelarske krysy? ja som zacal tym, ze ma este za komara prihlasili do centra volneho casu na anglictinu, mal som 6 rokov :)
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: ano, někdo na kancelářské krysy dělat musí.
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: Zkus si najít, jak vypadá displej vymontovanej z auta tradiční automobilky. Víš, jak je robustní a tlustej, často s kovovym rámem? Víš, jak se dimenzujou a testujou komponenty do auta? Nejen třeba výdrž v extrémních teplotách, ale i otřesy atd. To je naprosto nesrovnatelnej proces s výrobou mobilu. Jsou na to i standardy, které to musí splňovat, aby to auto vůbec někdo schválil k provozu.

    To, že se oboje jmenuje displej, neznamená, že na displej v mobilu jsou stejný nároky jako na displej v autě nebo raketoplánu nebo tamagotchi.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: telefon neni vystaven tak vysokým teplotním výkyvům, extrémům a vibracím.

    Navíc tady neodchází displeje, ale jeden paměťovej modul od nvidie.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: Nikoliv. Je to porovnání displeje s displejem.

    Jediné co tam je rozdílné, tak telefon má mnohem horší chlazení, ale taky nemusí mít tak vysoký jas.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    Mustang Mach-E: the hype is real
    http://www.youtube.com/watch?v=OzKPkCc1VE0
    MINER
    MINER --- ---
    TOMBRIDER: Máš k tomu nějaké info? Docela by mě to zajímalo.
    Mám interval 30k, ale za rok to nenajezdim, tak měnim častěji, ale po roce ne. Tak by mě zajímal, jakej je skutečnej dopad.
    Vim, že ta doba je omezená kvůli aditivům, které právě zajišťují dlouhou km výdrž oleje, ale zajímalo by mě, jak to tedy degraduje v čase..
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    CRAZY_IVAN: to je doporučení výrobců.
    Ale věř tomu, že i po dvou letech se jeho kvalita nikterak dramaticky nesnižuje. (Beru nájezd 10,max15k km)
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: celý telefon má životnost tak 3 roky, auta si lidi nechávaj dýl. To je porovnávání hrušek a jablek. Spíš je to potřeba porovnat s tím, s jakou životností počítají jiní výrobci, pokud má někdo informace.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Btw. Věděli jste, že motorový olej by v autě neměl být déle jak rok? :))
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN: zajímalo by mě jestli Mercedes takhle dělá víc věcí!?!? (Jakože použijí nějakou komponentu a po zjištění, že není tak dobrá, ji nahradí lepší?)

    ... Takhle to přece nejde dělat takove "závěry", kór když už jsi sám psal, že kvalita těch aut je nahoru. :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: je to stejně tak krásný jako SBC brzdy od mercedesu a další věci velkejch automobilek. V Evropě ti SBC mimo záruku neopravují zadarmo. V Americe ti NHTSA zařídila opravy do dnes. Špatná komponenta od dodavatele, kterou po zjištění problémů nahradili - to ukazuje přístup. Btw. Bez brzd je auto docela nebezpečný :)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    COMODOR_FALKON: jenze tlacitka vydrzej dyl .)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak on je to hlavne uz adresovany problem o ktorom sa vie, takze novsie auta tym netrpia a je to zalezitost starych S/X, tesla to riesi kompletnou vymenou touchscreenu aj ked staci vymenit ten emmc cip akurat na to treba trochu pajkovacie zrucnosti, takze doma na kolene si to clovek neopravi

    https://twitter.com/wk057/status/1182047438577774593
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: 5-6 let je pro touchscreen ještě celkem luxusní životnost...

    Dovedeš si představit, že by tak dlouho vydržel třeba touchscreen v telefonu...?
    Tam ty kritéria životnosti přešvihneš už tak po 3 letech, jakkoli ho klidně další 3 můžeš používat...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: no ale je rok 2021, to k vam nejazdi ani iTesco alebo rohlik? ja idem autom dnes do tesca, ze to mam po ceste jak do skoly, tak do prace, inak nakupujem u nas na vesnici v obchode a v roku 2021 mate dost neflexibilnu pracu, to veru nezavidim, ja mozem prist a odist podla potreby, takze dnes pojdem do toho tesca okolo obeda, ked nie je spicka a nebudem sa tam tlacit, chudaci ludia co su uvezneni v zivotnom style minulosti a musia sa vsade ponahlat autom :(
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak ad Tesla... tohle je krásný:

    Tesla: Recalled touchscreens were meant to only last 5-6 years
    https://www.motorauthority.com/...clid=IwAR3lthQRFusNvPtvkTXFm6EhtOtOblWlW0PPlL-79ngyz8zBTJpKkQsWUbM

    "In a letter to the NHTSA, Tesla vice president of legal Al Prescott said that "given a reasonable average daily use of 1.4 cycles, the expected life would be five to six years." He added that "NHTSA has not presented any evidence to suggest that that the expected life is outside industry norms of that the eMMC flash memory device itself does not comport with that average lifetime estimate."

    Takže touchscreen se životností 6 let je podle Tesly normální. To je výborný. A to starý esko se dá bez touchscreenu používat aspoň nějak.

    S trojkou, Y, nebo aktuálně novým S a X jsi bez touchscreenu definitivně v hajzlu. A jestli je takhle udělaných v tý Tesle víc věcí, tak to může bejt dost vážnej problém – jestli to auto má poločas rozpadu 10 let, tak současný zůstatkový hodnoty, který jsou velmi zásadní i pro kupce novýho (o něco radši kupuješ nový auto za 3 miliony když víš, že ho za 5 let prodáš za 2 miliony a za 10 let za milion, než když budeš vědět, že za 10 let bude mít hodnotu 0 a tím pádem po pěti letech tak půl mega), půjdou k zemi.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Rekola můžeš nechat víceméně kde chceš, pokud je tam zamkneš. Což jediný dává smysl.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: nevím, jak rekola, ale tady to u nás pokud necháš mimo checkpoint platíš myslím 320kc to už můžu jet tágem a nám to levnější tam i zpět
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Carsharingy jsou různý.

    Jedno je P2P carsharing, čili něco jako Airbnb na auta. To u nás dělá HoppyGo a docela to dává smysl, prostě lidi půjčujou auta lidem (nebo třeba dealeři Škodovky, který to patří, takhle půjčujou přebytečný skladovky), na občasný využití to má svůj účel. Nicméně nejčastějc si tam lidi půjčujou dodávky, sportovní auta a nebo auta když někam na nějakou dobu přijedou nebo mají auto v servisu. Ergo to není konkurence pro vlastnictví, ale pro půjčovny.

    Pak jsou různý takový ty Anytime, Car4Way, GreenGo a donedávna Revolt, který mají auta po městě, přijdeš, nějak zarezervuješ nebo něco (typicky appkou) a platíš jen čas kdy to máš půjčený. Třeba Anytime stojí od asi 2 Kč/minuta (někdy v noci) po tuším 6 nebo 7 Kč. Když jsem si jel z Karlína do Žitný nad Karlák vyzvednout počítač v servise, tak mě to stálo asi 250 korun. Je to dobrý na ježdění do hospody, protože to tam můžeš nechat a večer je to levnější než taxík.

    Naopak bikesharing mi dává smysl, třeba Rekola asi použiju spíš než mít svoje kolo. Právě kvůli pohodlí, je snazší to kolo nechat třeba před hospodou...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam