• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: A tohle je přesně to, co je v Tesle blbě.

    Musk se rozhodl, že půjde použít displej z NTB, tak to otestovali a použili. Jenomže to neotestovali naježděním milionu kilometrů v podmínkách od polárního kruhu po Saharu, jak to dělají normální výrobci. A pak se jim to po pár letech začalo srát.

    Stejně tak Musk přišel s tím, že přece nepotřebujou vypínač, protože se to bude rozsvěcet samo (a teď to rozšířil na páčky pod volantem). Konstruktéři mu nejspíš řekli, že je to píčovina, protože vědí, že některý věci se dělají už desítky let stejně prostě proto, že to tak funguje, ale Musk to chtěl jinak, tak je to jinak.

    Dtto Falcon Doors, kreténská prosklená střecha, kvůli který je Model 3 sedan a ne hatchback, a milion jinejch věcí, který jsou jiný aby byly jiný a ne proto, aby fungovaly.

    Tohle všechno je skvělý, dokud je Tesla tak malá automobilka, že její prodeje utáhnou geeci, který tohle milujou a chtějí Teslu proto, že je jiná než ostatní auta, protože nemají rádi auta a chtějí něco, co není auto, ale gadget na kolech.

    Ale jakmile Tesla vyroste tak, že bude potřebovat aby jí kupovali normální lidi který jsou zvyklí na normální auta, tak tohle bude naopak problém, protože normální lidi co chtěj normální auta si půjdou koupit elektrickej Ford nebo Volkswagen už jenom proto, že má normální ovládací prvky.

    Navíc to časem může výst k ještě hlubším problémům, protože firemní kultura s despotickým psychopatem kterej má sklony k mikromanagementu, problém se sebekontrolou (přečti si něco o způsobu, jakým v době "production hell" vyhazoval lidi, protože se zrovna nasral) a představu, že je nejchytřejší na světě, je dost toxická.

    Dost mi to připomíná Henryho Forda, kterej přesně tímhle způsobem ve 30. a 40. letech dospěl téměř ke krachu, manželka a snacha ho musely pod pohrůžkou prodeje svých akcií Fordu donutit k odstoupení a uvolnění místa Henrymu III.

    Géniové jako Musk bývají skvělí pro rozjezd něčeho, ale s růstem firmy začnou představovat přítěž. A u Tesly přijde chvíle, kdy se bude muset Muska zbavit, pokud bude mět fungovat. A kdy se bude muset stát konvenčnější automobilkou, protože jinak nedokáže dostatečně růst.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH:
    Tohle tak nepůsobí. Tesla působí jako opak, co se opravdu snažil posunout věci dál. A ani z dopisu NHTSA neni závěr, že to tak plánovali. Celej ten dopis působí spíš jako "pojďme neudělat precedens, který by mohl být problematický" a ano, my to lidem vyměníme a mezitím jsme se snažili udělat maximum, aby se ta chyba minimalizovala u lidí, co ten typ čipu mají. A navíc jdeme dál, protože jsme ho tam přestali dávat. Ještě jednou... kdyby tak opravdu plánovali, myslíš, že by ten čip, potom, co se ty problémy objevily, nahradili? Kdyby to tak plánovali, proč by to tak nenechali? Kdyby to tak plánovali, proč by neudělali tu paměť jako v klasickém PC - možnost jednoduše vyměnit. Jak řikám, myslim, že v tomhle konkrétním případě hledáš utvrzení svého pohledu.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: To, že něco posralo VW neznamená, že když to podobně posere Tesla, je to dobře.

    Princip chápu a je normální, že se něco nepovede. Ale vysvětlení "plánujeme to na šest let, tak co se divíte" je prostě trochu blbý.

    Zvlášť u auta, který bez toho displeje ani nepojede...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Nebo spíš tím, že nároky na automobilový součástky jsou někde na půl cesty mezi součástkama do mobilních zařízení a do letadel...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Speaking of zabugovaný infotainmenty, ani ten Mustang na tom, podle té recenze, co jsem postoval níže, není zrovna dobře a ani v tom videu to nepůsobilo zrovna plynule.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: to není nárokama, ale tím, že na ně za těch dvacet let nahmatáš jak na telefonu za měsíc.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    * přidaj do manuálu informaci o servisním intervalu
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: mam pocit, že si děláš si závěry dle jedný věty z celého dopisu:
    https://static.nhtsa.gov/odi/inv/2020/INRL-EA20003-82493P.pdf

    Rozhodně mi z toho nevyznívá, že by to tak naplánovali. Kdyby to tak naplánovali, tak ten čip v dalších letech nevyměnili za takovej, kterej to nedělá, ale jen přidaj do manuálu informaci do servisního manuálu :)). Navíc to auto můžeš dál ovládat a dojet do servisu.

    Naopak ten úryvek z článku vypadá, že akorát konstatovali kolik to tak vydrží podle dostupných informací a hájili se, protože timhle může vzniknout precedens (aspon tak mi to přijde po přečtení celého dopisu).

    Spíš to vypadá, že si snažíš UTVRDIT svůj pocit. Kdyby to mělo potvrzovat tvůj pocit, tak by tesla ten paměťovej čip nenahradila lepším, hned jak se ty problémy začaly objevovat. Stejně tak by nevylepšovala svoje auta průběžně. Holt někdy, když inovuješ, tak narazíš na věci, které jsi nečekal, při testech se ti neprojevily.

    PS ostatní výrobci maj svolávačky a prodávaj zabugovaný infotaimenty (např. pamatuješ na VW, jak jsi se rozčiloval?)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: Hele, to, že dělám 9-17 je moje rozhodnutí, které pramení z toho, že i ajťáci potřebují občas hovořit s lidmi. A upřímně se mi nelíbí to povyšování plynoucí z toho, že si myslíš, že když ses kdysi naučil anglicky, tak jsi sežral Šalomounovo hovno.
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: za tebe doufám, že nikdy nebudeš potřebovat třeba doktory, kteří učinili špatné rozhodnutí, že šli na medicínu a teď hnijí v nemocnici, stejně tak policií, hasiče a asi tak milion jiných profesí

    Ale v zásadě mě tvůj pohled na realitu fascinuje :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jenomže SBC brzdy od Mercedesu jsou spotřební díl, NA KTEREJ SE MYSLÍ V SERVISNÍM PLÁNU.

    Tedy nevydrží to zcela plánovaně a taky ti to plánovaně vymění dřív, než to umře.

    U Tesly ani nevidím jako největší problém to, že se jim to nepovedlo udělat tak, aby to vydrželo. Problém je, že to nepovažujou za divný. To prohlášení je mnohem horší než samotnej fakt.

    Prostě plánujem to na šest let a když se to potom rozbije, tak to není nic divnýho. Potvrzuje to můj pocit, že Tesla moc nepočítá s tím, že by její auta měly dlouho vydržet/opravovat se.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Nároky na součástky v autě jsou jiný než na telefon.

    V autech normálně vydržej touchscreeny 20 let (ano, auta před 20 lety už je měly). Viděl jsem i 30 let starý auto s funkčním touchscreenem (sice na trochu jiným principu, ale i tak).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Představ si, že jsou pořád lidi, kteří musí pracovat na nějakým místě a v nějakou dobu.

    Pořád jsi nepochopil, že lidi chtějí od aut, aby se přizpůsobila jejich životu, ne aby si přizpůsobovali život autu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: ludia, ktori v minulosti ucinili zle rozhodnutia, ktore vyustili do situacie, ze dnes musia delat na kancelarske krysy? ja som zacal tym, ze ma este za komara prihlasili do centra volneho casu na anglictinu, mal som 6 rokov :)
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: ano, někdo na kancelářské krysy dělat musí.
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: Zkus si najít, jak vypadá displej vymontovanej z auta tradiční automobilky. Víš, jak je robustní a tlustej, často s kovovym rámem? Víš, jak se dimenzujou a testujou komponenty do auta? Nejen třeba výdrž v extrémních teplotách, ale i otřesy atd. To je naprosto nesrovnatelnej proces s výrobou mobilu. Jsou na to i standardy, které to musí splňovat, aby to auto vůbec někdo schválil k provozu.

    To, že se oboje jmenuje displej, neznamená, že na displej v mobilu jsou stejný nároky jako na displej v autě nebo raketoplánu nebo tamagotchi.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    COMODOR_FALKON: telefon neni vystaven tak vysokým teplotním výkyvům, extrémům a vibracím.

    Navíc tady neodchází displeje, ale jeden paměťovej modul od nvidie.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: Nikoliv. Je to porovnání displeje s displejem.

    Jediné co tam je rozdílné, tak telefon má mnohem horší chlazení, ale taky nemusí mít tak vysoký jas.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    Mustang Mach-E: the hype is real
    http://www.youtube.com/watch?v=OzKPkCc1VE0
    MINER
    MINER --- ---
    TOMBRIDER: Máš k tomu nějaké info? Docela by mě to zajímalo.
    Mám interval 30k, ale za rok to nenajezdim, tak měnim častěji, ale po roce ne. Tak by mě zajímal, jakej je skutečnej dopad.
    Vim, že ta doba je omezená kvůli aditivům, které právě zajišťují dlouhou km výdrž oleje, ale zajímalo by mě, jak to tedy degraduje v čase..
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    CRAZY_IVAN: to je doporučení výrobců.
    Ale věř tomu, že i po dvou letech se jeho kvalita nikterak dramaticky nesnižuje. (Beru nájezd 10,max15k km)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam