COMODOR_FALKON: Ne. Jsi úplně mimo.
Kdyby vznášedlo mělo letět mimo vliv přízemního efektu a nemělo manžetu, bude potřebovat ŘÁDOVĚ víc výkonu.
Ta manžeta je tam proto, aby se udržel přetlak pod vznášedlem. Dá se nahradit proudem ("stěnou") vzduchu, ale to funguje jen na zvednutí v řádu třeba 20 cm. Zvednout se výš než jak vysokou má manžetu vyžaduje výkon odpovídající vrtulníku, možná o něco menší dokud se pohybuješ v přízemním efektu.
Pro srovnání:
vznášedlo, 70 tun, pro vztlak 2 diesely 675 kW ea.
Hoverwork BHT130 - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Hoverwork_BHT130
vrtulník, 52 tun, 2 turbopropy 8 500 kW ea.
Mil Mi-26 - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-26
Udržet dvoutunovej Roadster ve vzduchu tryskama bude energeticky náročný cca jako udržet ve vzduchu střední vrtulník. Což mimo přízemní efekt bude třeba 20 gph (takže třeba 80 l/h), v přízemním efektu míň, ale ne o řád.
Takže kdyby si tu energii vyráběl z baterek (což asi nebude, má na to mít nádrže stlačenýho vzduchu), tak na plnou baterku vydrží Roadster ve vzduchu třeba půl hodiny nebo tak něco.
Jako dopravní prostředek nepoužitelný..