• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Jo. O tom ale mluvím :) Napsal jsem, že digitální část UI toho BMW (ale třeba i současných Audi) je, co do přehlednosti překvapivě špatná, což Bobash vyvracel tím, že u BMW je to super, protože má, wait for it, dobrá tlačítka. What? Vůbec jsem neřešil, jaká má BMW tlačítka a jestli jsou, nebo nejsou dobrá. I kdyby to byla nejlepší tlačítka na světě, nezmění to fakt, že ten digitální interface není dobrý a jak píšeš, design digitálního rozhraní nerovná se designu fyzických věcí. Já tady ale nejsem ten, kdo dává do stejného pytle tlačítka a rozhraní digitálního dashboardu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DAN_F: Nic ve zlým, ale UX design obrazovky nerovná se designu fyzických věcí. To, že v reálu jsou různé tvary a materiály, má velký smysl - snadno to nahmatáš poslepu, potmě.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    EV Sales: Germany January 2021
    http://ev-sales.blogspot.com/2021/02/germany-january-2021.html

    Německo má pěkně nakročeno, 37k plug-inů jen za leden. To by celej rok (prodeje se postupně zrychlují) dávalo někam k 600-800k.

    Blbý je aktuálně poměr BEV k PHEV - PHEV vyhrávají 56% vs 44%,

    Pokud by se letos vláda dostala k tomu že zkrouhne dotace na PHEV, tak bychom sice celoročně byli na 500k, ale s mnohem větším podílem BEV na úkor PHEV
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Právě vůbec. Ale hej, má to tlačítka různých tvarů a velikostí, tam pro tebe začíná a končí UI, takže není nic šance, že bys mohl pochopit, o čem je řeč.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no tak minimálně to znamená že je jedno jestli tam tlačítka jsou nebo nejsou
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Cisty zisk BMW sel za posledni ctyri roky z 10 mld usd na 3,5
    Tesle z minus 1 mld na plus 0,7mld

    Co to rika o vlivu tlacitek na uspesnost automobilky?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: V tom BMW funguje i tohle.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Já ale psal digitální UI. Tlačítka můžou mít sebelepší, ale nic to nemění na tom, že nedokážou udělat přehledný dashboard, nebo navigaci.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: To urcite. ID4 se mi nazivo hodne libil
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Ha, to jsem minul. Nicméně furt dává větší smysl ID4. O hodně víc auta za ne o moc víc peněz.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Neni, ID3 uz koupis pod 900
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: To je levnější než ID.3, a dává to mnohem větší smysl...
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Elektromobil Volkswagen ID.4 lze v předprodeji pořídit za méně než milion korun | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/elektromobil-volkswagen-id4-lze-v-predprodeji-poridit-za-mene-nez-milion-korun
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nebo si prostě koupíš jiný auto.

    Auto není telefon a tyhle preference tam fungujou jinak. Viz příklad s VW, taky si mysleli, že si lidi zvyknou.

    A viz to, že všechny prémiový značky mají kolečka na hlasitost.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no tak si prevyknes, technologie nam stale urcuju firmy, kedysi boli v kurze hranate ikony, potom zas kulate, teraz nam zas zacinaju cpat spatky tie hranate
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Spousta lidí to používá a dost se vztekaj, když ho nemaj.

    Viz třeba VW – měli kolečko, pak ho zrušili u MIB2 a u MIB3 udělali to dotykový šoupátko pod displejem, protože zákazníci byli nespokojený.

    Ovládání na volantu je fajn, ale když jsi zvyklej kroutit kolečkem, tak chceš kroutit kolečkem.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: spolujezdec. Klasický boj s přítelkyní o hlasitost... Bohužel jí to dává výhodu..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: to kolecko u radia je uplne zbytocne, komu sa tam chce nacahovat, ak sa da hlasitost nabindovat na tie scrollovacie valecky na volante, tak neni o com :)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: až na blinkry
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam