• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: lol, pět kompletně jinejch aut pod stejným názvem, vidím, že marketéři v Audi strávili poslední roky taky plodnou debatou na téma počet čudlíků, že nezvládli ani vymyslet, jak pojmenovat svejch pět švestek...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, stejně jako e-tron GT je něco úplně jinýho než e-tron.

    V současnosti existující/pro letošek plánovaný e-trony jsou:

    1) Původní e-tron, což je v podstatě Audi Q8 přebastlený na elektriku, těžká, neefektivní kráva s mizerným dojezdem a šílenou spoteřbou.



    Od toho je odvozenej e-tron Sportback (to samý, ale s šikmější zádí) a e-tron S (to samý, ale výkonnější či co) a e-tron S Sportback (šikmější zadek a výkonnější).



    2) e-tron GT, což je Porsche Taycan s jiným designu. S "normálním" e-tronem to nemá ani náznakem nic společnýho.



    3) Q4 e-tron, což bude SUV nejblíž odpovídající VW ID.4 nebo Škodě Enyaq, využívající stejnou techniku, tedy platformu MEB (na který bude mimochodem stát i menší, poevropštělá verze Mustangu Mach E).



    A ještě bude existovat další platforma pro elektrický verze Q5 a Macanu, plus nějaký další věci.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    q4 e-tron bude nieco ine ako ten e-tron co teraz vyrabaju?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: První normální EV od Audi bude Q4 e-tron, která přijde letos.

    Artemis bude platforma pro high-tech, drahý EV, to je něco úplně jinýho. Ostatně viz označení A9, který naznačuje, že to bude nejdražší Audi vůbec.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    no aby to nebolo skor 5 rokov, ked prve "normalne" EV planuju az 2024

    "The first product (a “highly efficient electric car”) should be ready by 2024 and may carry the name of the Audi A9 is already being traded as the name."
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Dva roky nejspíš mají, ale to je dost rozdíl proti době, kdy měli minimálně pět, ne-li víc.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    starsie vyjadrenie Audi CEO na margo Tesly, mozno uz ich dohnali, neviem:

    “When it comes to computers and software architecture, Tesla certainly has a two-year lead, and in automated driving as well,” says Duesmann.

    Audi CEO Duesmann claims e-tron battery issues solved - electrive.com
    https://www.electrive.com/2020/07/23/audi-ceo-duesmann-claims-e-tron-battery-issues-solved/
    MINER
    MINER --- ---
    No Way Norway | Extended Big Game Commercial | General Motors
    https://www.youtube.com/watch?v=yCy-a_E2I3s&feature=youtu.be&ab_channel=GeneralMotors
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Praha dá do lamp s nabíječkami elektromobilů až 880 milionů korun - Ekolist.cz
    https://ekolist.cz/...odajstvi/zpravy/praha-da-do-lamp-s-nabijeckami-elektromobilu-az-880-milionu-kc
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    doufam ze nenastartuju diskuzi :)

    V Las Vegas testují autonomní taxislužby bez řidičů v ostrém provozu | cdr.cz
    https://cdr.cz/clanek/v-las-vegas-testuji-autonomni-taxisluzby-bez-ridicu-v-ostrem-provozu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TOMBRIDER: ja tiez nie, ale udajne taki ludia este existuju, tak kvoli nim musia montovat extra kolecko za ktorym sa musia nacahovat
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOBASH: Ach soo
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: No my řešili to kolečko který je navíc. A to opravdu u e-tronu nevidím, přitom všechny ostatní Audi ho mají (obvykle na středový konzoli, někde u pravý ruky řidiče).
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    DZODZO: A není to na volantu? Já třeba na kolečko hlasitosti na rádiu nešáhl ani nepamatuju. Buď mám tlačítka na volantu. Nebo na jinejch autech ovládání pod volantem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BASIK: Hm, toho jsem si nevšim, je možný, že to je jen 220 kW, ale ta rychlost mi přišla na 220 docela dost...
    BASIK
    BASIK --- ---
    BOBASH: Vsude vidim 220kW DC HW v aute, ale v nekterejch clancich se pise, ze "po pripojeni k 350kW ionity nabijecce", se to nabije z 10 na 80 % za 18 minut :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: a co teprve este hapticka odezva vo vzduchu? sach-mat tlacitka...

    logo_instagram_glyph-icon
    https://www.ultraleap.com/haptics/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Někdo to někde řešil (bohužel už nevím kde) a může to být z části tím, že Tesla má u všeho mnohem menší "safety margins".

    Tradiční automobilky dělají auta tak, že to obvykle udělaj tak, aby to vydrželo, a pak kus přidaj, pro jistotu. Tesla chodí mnohem víc na krev – a je možný, že to tak mají i u baterek.

    Ad aerodynamika – Tesly jsou špička (že něco "vypadá hladce" moc neříká a Cx u Ioniqu bych musel hledat), ale ne špička o třídu, spíš špička s mírným náskokem.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Buď to je módní trend, a nebo je možný, že to u Mercedesu v kombinaci dedikovanej displej na ovládání (ten dole) plus nějaká haptická odezva může fungovat.

    Co, to fakt nefunguje, je konfigurace "jeden displej a na něm všechno", kdy se musíš natahovat na nějakou obrazovku nahoře.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: chyba tam ale podstatne kolecko na hlasitost, neviem neviem, to mi pride ako zasadny nedostatok
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To spíš přesedne do Audi nebo BMW, který mají tlačítkový interfacy taky. I třeba e-tron GT má pořád spoustu věcí na tlačítka, přestože má asi čtyři dotykový displeje.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam