• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Autonomní brzdění znamená radar. Teď už je tuším povinný rozpoznávání dopravních značek (kamera), bude povinnej tempomat s funkcí omezování rychlosti podle čtení značek. Nevím, jestli už náhodou není povinnej i systém varování před autem v mrtvým úhlu (další dva radary) a spousta dalších věcí.

    Ono to každý o sobě vypadá "levně", ale dohromady se to nasčítá, protože je to auto plný elektroniky.

    Jo ale co je úplně nejdražší je to, že v EU reálně neprodáš auto, který nemá pět hvězdiček v EuroNCAP crashtestu, aspoň 8 airbagů atd.

    Pasivní bezpečnost je nejdražší.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    HOLAKAC: ony ty ventilky nejsou nutné - jde to řešit snímáním otáček kol přes senzor ESP a podle toho vyhodnotit, která kola jsou vyfouknutá. Elegantní a bez opruzu s ventilky
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    MINER: ale asi to budeš muset mít EU-homologovaný (?), což prostě nebude levný, proto na evropskej trh některý automobilky prděj...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MRAKY: každá země se nastavuje zvlášť. Na to musí být přichystané auto, samotná jednotka musí detekovat kde je a podle dané země vyslat signál. Ten se navíc může lišit země od země.

    MINER: Pokud v původním autě tahle technologie není, tak to nejsou jen ventilky, ale má to dopad do celého auta včetně infotainmentu.
    Ty lokální rozdíly fakt nejsou prdel.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Cywe ventilky stojí litr dva, to je úplně easy technologie. Ecall je taky za babku, něco za provoz, ale v tom počtu/na auto se to ztratí.
    Bez ABS/ESP bych auto nechtěl, to ty čínský rakve jezdí bez toho?
    Takže zbejvá autonomní brzdění. I tam ale nečekám, že je to nějaká raketa. Je to už dost zvládnutá oblast i na mnohem víc advanced úrovni jako nauto.com…

    MRAKY
    MRAKY --- ---
    JYRKA: "Treba eCall maji, ale implementace v Evrope je mnohem obtiznejsi" muzes to rozebrat trosku vic? v cem je to obtiznejsi ?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Urcite autonomni brzdeni, kombinace ESP a ABS, tlak v pneumatikach, eCall.
    Treba eCall maji, ale implementace v Evrope je mnohem obtiznejsi
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: který povinný asistenční systémy jsou ty drahý?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: emise, což je tady irelevantní.
    A pak bezpečnostní standardy - počínaje povinnými asistenčními systémy.
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: ví někdo, které ty standardy jsou nejdražší?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SHEFIK: hlavně to s čínskejma standartama v Evropě asi ani legálně nezvládneš, a po předělání na evropský budou stát stejně... nebo to tak minimálně dopadlo zatím vždycky, pamatuju si třeba Tata nano, co měla stát jak babeta...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: lol, pět kompletně jinejch aut pod stejným názvem, vidím, že marketéři v Audi strávili poslední roky taky plodnou debatou na téma počet čudlíků, že nezvládli ani vymyslet, jak pojmenovat svejch pět švestek...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Něco k tomu Bobashovo oblíbenému blábolu o nutnosti 100% dokonalosti FSD, bez které údajně nemůže nahradit ~60% řidiče...

    Safety Third: I Was Wrong To Fear The Tesla FSD Beta
    https://cleantechnica.com/2021/02/23/safety-third-i-was-wrong-to-fear-the-tesla-fsd-beta/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    FEDAJKIN: ja budu Teslu rad okukovat u souseda, ale v garazi bych chtel Skodu :D
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    FEDAJKIN: pokud se ptas na produkt EV jako takovej, tak imho ptat se prevazne na cinsky vyrobce je dost zavadejici.. bezpecnostni standardy, kontrola kvality... odpovedi v evrope bude ze tyhle auta nikdo moc nechce.

    early adopter u EV bude spis majetnejsi clovek, kterej nechce vyhazovat penize a svy bezpeci do kanalu. u xiaomi je to uplne jina diskuze a kupni sila, socialni skupina...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    SHEFIK: Držel jsem chvíli Nio, Xpeng a BYD, ale před měsícem jsem ty pozice zavřel, když vidím ten výplach teď tak jedině dobře. Koupil jsem ted Lucid, ale tím jsem si moc nepomohl. Každopádně tady mi jde čistě o zájem o ten produkt, jestli je sentiment ohledně EV "jen Teslu a nic jinýho, maximálně ještě něco od zavedené automobilky bych přemýšlel" nebo jestli je tam prostor pro experimenty jak to bylo před deseti lety, kdy early adopteři blbnuli s Xiaomi, Lenovo, ZOPO a jinými čínskými brandy v plenkách.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    FEDAJKIN: chystas se investovat? :)

    ...

    tady neco k tem elektrickejm traktorum co nedavaj smysl

    You Can Now Reserve An Electric Tractor From Solectrac For $1000
    https://cleantechnica.com/.../02/25/you-can-now-reserve-an-electric-tractor-from-solectrac-for-1000/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---

    Kdyby to bylo možné, koupili byste si čínské elektrické auto?

    16 hlasy od 16 respondentů

      BOBASH
      BOBASH --- ---
      DZODZO: Ano, stejně jako e-tron GT je něco úplně jinýho než e-tron.

      V současnosti existující/pro letošek plánovaný e-trony jsou:

      1) Původní e-tron, což je v podstatě Audi Q8 přebastlený na elektriku, těžká, neefektivní kráva s mizerným dojezdem a šílenou spoteřbou.



      Od toho je odvozenej e-tron Sportback (to samý, ale s šikmější zádí) a e-tron S (to samý, ale výkonnější či co) a e-tron S Sportback (šikmější zadek a výkonnější).



      2) e-tron GT, což je Porsche Taycan s jiným designu. S "normálním" e-tronem to nemá ani náznakem nic společnýho.



      3) Q4 e-tron, což bude SUV nejblíž odpovídající VW ID.4 nebo Škodě Enyaq, využívající stejnou techniku, tedy platformu MEB (na který bude mimochodem stát i menší, poevropštělá verze Mustangu Mach E).



      A ještě bude existovat další platforma pro elektrický verze Q5 a Macanu, plus nějaký další věci.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam