• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    FEDAJKIN: chystas se investovat? :)

    ...

    tady neco k tem elektrickejm traktorum co nedavaj smysl

    You Can Now Reserve An Electric Tractor From Solectrac For $1000
    https://cleantechnica.com/.../02/25/you-can-now-reserve-an-electric-tractor-from-solectrac-for-1000/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---

    Kdyby to bylo možné, koupili byste si čínské elektrické auto?

    16 hlasy od 16 respondentů

      BOBASH
      BOBASH --- ---
      DZODZO: Ano, stejně jako e-tron GT je něco úplně jinýho než e-tron.

      V současnosti existující/pro letošek plánovaný e-trony jsou:

      1) Původní e-tron, což je v podstatě Audi Q8 přebastlený na elektriku, těžká, neefektivní kráva s mizerným dojezdem a šílenou spoteřbou.



      Od toho je odvozenej e-tron Sportback (to samý, ale s šikmější zádí) a e-tron S (to samý, ale výkonnější či co) a e-tron S Sportback (šikmější zadek a výkonnější).



      2) e-tron GT, což je Porsche Taycan s jiným designu. S "normálním" e-tronem to nemá ani náznakem nic společnýho.



      3) Q4 e-tron, což bude SUV nejblíž odpovídající VW ID.4 nebo Škodě Enyaq, využívající stejnou techniku, tedy platformu MEB (na který bude mimochodem stát i menší, poevropštělá verze Mustangu Mach E).



      A ještě bude existovat další platforma pro elektrický verze Q5 a Macanu, plus nějaký další věci.
      DZODZO
      DZODZO --- ---
      q4 e-tron bude nieco ine ako ten e-tron co teraz vyrabaju?
      BOBASH
      BOBASH --- ---
      DZODZO: První normální EV od Audi bude Q4 e-tron, která přijde letos.

      Artemis bude platforma pro high-tech, drahý EV, to je něco úplně jinýho. Ostatně viz označení A9, který naznačuje, že to bude nejdražší Audi vůbec.
      DZODZO
      DZODZO --- ---
      no aby to nebolo skor 5 rokov, ked prve "normalne" EV planuju az 2024

      "The first product (a “highly efficient electric car”) should be ready by 2024 and may carry the name of the Audi A9 is already being traded as the name."
      BOBASH
      BOBASH --- ---
      DZODZO: Dva roky nejspíš mají, ale to je dost rozdíl proti době, kdy měli minimálně pět, ne-li víc.
      DZODZO
      DZODZO --- ---
      starsie vyjadrenie Audi CEO na margo Tesly, mozno uz ich dohnali, neviem:

      “When it comes to computers and software architecture, Tesla certainly has a two-year lead, and in automated driving as well,” says Duesmann.

      Audi CEO Duesmann claims e-tron battery issues solved - electrive.com
      https://www.electrive.com/2020/07/23/audi-ceo-duesmann-claims-e-tron-battery-issues-solved/
      MINER
      MINER --- ---
      No Way Norway | Extended Big Game Commercial | General Motors
      https://www.youtube.com/watch?v=yCy-a_E2I3s&feature=youtu.be&ab_channel=GeneralMotors
      SHEFIK
      SHEFIK --- ---
      Praha dá do lamp s nabíječkami elektromobilů až 880 milionů korun - Ekolist.cz
      https://ekolist.cz/...odajstvi/zpravy/praha-da-do-lamp-s-nabijeckami-elektromobilu-az-880-milionu-kc
      SHEFIK
      SHEFIK --- ---
      doufam ze nenastartuju diskuzi :)

      V Las Vegas testují autonomní taxislužby bez řidičů v ostrém provozu | cdr.cz
      https://cdr.cz/clanek/v-las-vegas-testuji-autonomni-taxisluzby-bez-ridicu-v-ostrem-provozu
      DZODZO
      DZODZO --- ---
      TOMBRIDER: ja tiez nie, ale udajne taki ludia este existuju, tak kvoli nim musia montovat extra kolecko za ktorym sa musia nacahovat
      TOMBRIDER
      TOMBRIDER --- ---
      BOBASH: Ach soo
      BOBASH
      BOBASH --- ---
      TOMBRIDER: No my řešili to kolečko který je navíc. A to opravdu u e-tronu nevidím, přitom všechny ostatní Audi ho mají (obvykle na středový konzoli, někde u pravý ruky řidiče).
      TOMBRIDER
      TOMBRIDER --- ---
      DZODZO: A není to na volantu? Já třeba na kolečko hlasitosti na rádiu nešáhl ani nepamatuju. Buď mám tlačítka na volantu. Nebo na jinejch autech ovládání pod volantem.
      BOBASH
      BOBASH --- ---
      BASIK: Hm, toho jsem si nevšim, je možný, že to je jen 220 kW, ale ta rychlost mi přišla na 220 docela dost...
      BASIK
      BASIK --- ---
      BOBASH: Vsude vidim 220kW DC HW v aute, ale v nekterejch clancich se pise, ze "po pripojeni k 350kW ionity nabijecce", se to nabije z 10 na 80 % za 18 minut :)
      DZODZO
      DZODZO --- ---
      BOBASH: a co teprve este hapticka odezva vo vzduchu? sach-mat tlacitka...

      logo_instagram_glyph-icon
      https://www.ultraleap.com/haptics/
      BOBASH
      BOBASH --- ---
      JIMIQ: Někdo to někde řešil (bohužel už nevím kde) a může to být z části tím, že Tesla má u všeho mnohem menší "safety margins".

      Tradiční automobilky dělají auta tak, že to obvykle udělaj tak, aby to vydrželo, a pak kus přidaj, pro jistotu. Tesla chodí mnohem víc na krev – a je možný, že to tak mají i u baterek.

      Ad aerodynamika – Tesly jsou špička (že něco "vypadá hladce" moc neříká a Cx u Ioniqu bych musel hledat), ale ne špička o třídu, spíš špička s mírným náskokem.
      BOBASH
      BOBASH --- ---
      CRAZY_IVAN: Buď to je módní trend, a nebo je možný, že to u Mercedesu v kombinaci dedikovanej displej na ovládání (ten dole) plus nějaká haptická odezva může fungovat.

      Co, to fakt nefunguje, je konfigurace "jeden displej a na něm všechno", kdy se musíš natahovat na nějakou obrazovku nahoře.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam