• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Autonomní brzdění znamená radar. Teď už je tuším povinný rozpoznávání dopravních značek (kamera), bude povinnej tempomat s funkcí omezování rychlosti podle čtení značek. Nevím, jestli už náhodou není povinnej i systém varování před autem v mrtvým úhlu (další dva radary) a spousta dalších věcí.

    Ono to každý o sobě vypadá "levně", ale dohromady se to nasčítá, protože je to auto plný elektroniky.

    Jo ale co je úplně nejdražší je to, že v EU reálně neprodáš auto, který nemá pět hvězdiček v EuroNCAP crashtestu, aspoň 8 airbagů atd.

    Pasivní bezpečnost je nejdražší.
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    MINER: ale asi to budeš muset mít EU-homologovaný (?), což prostě nebude levný, proto na evropskej trh některý automobilky prděj...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MRAKY: každá země se nastavuje zvlášť. Na to musí být přichystané auto, samotná jednotka musí detekovat kde je a podle dané země vyslat signál. Ten se navíc může lišit země od země.

    MINER: Pokud v původním autě tahle technologie není, tak to nejsou jen ventilky, ale má to dopad do celého auta včetně infotainmentu.
    Ty lokální rozdíly fakt nejsou prdel.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Cywe ventilky stojí litr dva, to je úplně easy technologie. Ecall je taky za babku, něco za provoz, ale v tom počtu/na auto se to ztratí.
    Bez ABS/ESP bych auto nechtěl, to ty čínský rakve jezdí bez toho?
    Takže zbejvá autonomní brzdění. I tam ale nečekám, že je to nějaká raketa. Je to už dost zvládnutá oblast i na mnohem víc advanced úrovni jako nauto.com…

    MRAKY
    MRAKY --- ---
    JYRKA: "Treba eCall maji, ale implementace v Evrope je mnohem obtiznejsi" muzes to rozebrat trosku vic? v cem je to obtiznejsi ?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Urcite autonomni brzdeni, kombinace ESP a ABS, tlak v pneumatikach, eCall.
    Treba eCall maji, ale implementace v Evrope je mnohem obtiznejsi
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: který povinný asistenční systémy jsou ty drahý?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: emise, což je tady irelevantní.
    A pak bezpečnostní standardy - počínaje povinnými asistenčními systémy.
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: ví někdo, které ty standardy jsou nejdražší?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SHEFIK: hlavně to s čínskejma standartama v Evropě asi ani legálně nezvládneš, a po předělání na evropský budou stát stejně... nebo to tak minimálně dopadlo zatím vždycky, pamatuju si třeba Tata nano, co měla stát jak babeta...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: lol, pět kompletně jinejch aut pod stejným názvem, vidím, že marketéři v Audi strávili poslední roky taky plodnou debatou na téma počet čudlíků, že nezvládli ani vymyslet, jak pojmenovat svejch pět švestek...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Něco k tomu Bobashovo oblíbenému blábolu o nutnosti 100% dokonalosti FSD, bez které údajně nemůže nahradit ~60% řidiče...

    Safety Third: I Was Wrong To Fear The Tesla FSD Beta
    https://cleantechnica.com/2021/02/23/safety-third-i-was-wrong-to-fear-the-tesla-fsd-beta/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    FEDAJKIN: ja budu Teslu rad okukovat u souseda, ale v garazi bych chtel Skodu :D
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    FEDAJKIN: pokud se ptas na produkt EV jako takovej, tak imho ptat se prevazne na cinsky vyrobce je dost zavadejici.. bezpecnostni standardy, kontrola kvality... odpovedi v evrope bude ze tyhle auta nikdo moc nechce.

    early adopter u EV bude spis majetnejsi clovek, kterej nechce vyhazovat penize a svy bezpeci do kanalu. u xiaomi je to uplne jina diskuze a kupni sila, socialni skupina...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    SHEFIK: Držel jsem chvíli Nio, Xpeng a BYD, ale před měsícem jsem ty pozice zavřel, když vidím ten výplach teď tak jedině dobře. Koupil jsem ted Lucid, ale tím jsem si moc nepomohl. Každopádně tady mi jde čistě o zájem o ten produkt, jestli je sentiment ohledně EV "jen Teslu a nic jinýho, maximálně ještě něco od zavedené automobilky bych přemýšlel" nebo jestli je tam prostor pro experimenty jak to bylo před deseti lety, kdy early adopteři blbnuli s Xiaomi, Lenovo, ZOPO a jinými čínskými brandy v plenkách.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    FEDAJKIN: chystas se investovat? :)

    ...

    tady neco k tem elektrickejm traktorum co nedavaj smysl

    You Can Now Reserve An Electric Tractor From Solectrac For $1000
    https://cleantechnica.com/.../02/25/you-can-now-reserve-an-electric-tractor-from-solectrac-for-1000/
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---

    Kdyby to bylo možné, koupili byste si čínské elektrické auto?

    16 hlasy od 16 respondentů

      BOBASH
      BOBASH --- ---
      DZODZO: Ano, stejně jako e-tron GT je něco úplně jinýho než e-tron.

      V současnosti existující/pro letošek plánovaný e-trony jsou:

      1) Původní e-tron, což je v podstatě Audi Q8 přebastlený na elektriku, těžká, neefektivní kráva s mizerným dojezdem a šílenou spoteřbou.



      Od toho je odvozenej e-tron Sportback (to samý, ale s šikmější zádí) a e-tron S (to samý, ale výkonnější či co) a e-tron S Sportback (šikmější zadek a výkonnější).



      2) e-tron GT, což je Porsche Taycan s jiným designu. S "normálním" e-tronem to nemá ani náznakem nic společnýho.



      3) Q4 e-tron, což bude SUV nejblíž odpovídající VW ID.4 nebo Škodě Enyaq, využívající stejnou techniku, tedy platformu MEB (na který bude mimochodem stát i menší, poevropštělá verze Mustangu Mach E).



      A ještě bude existovat další platforma pro elektrický verze Q5 a Macanu, plus nějaký další věci.
      DZODZO
      DZODZO --- ---
      q4 e-tron bude nieco ine ako ten e-tron co teraz vyrabaju?
      BOBASH
      BOBASH --- ---
      DZODZO: První normální EV od Audi bude Q4 e-tron, která přijde letos.

      Artemis bude platforma pro high-tech, drahý EV, to je něco úplně jinýho. Ostatně viz označení A9, který naznačuje, že to bude nejdražší Audi vůbec.
      DZODZO
      DZODZO --- ---
      no aby to nebolo skor 5 rokov, ked prve "normalne" EV planuju az 2024

      "The first product (a “highly efficient electric car”) should be ready by 2024 and may carry the name of the Audi A9 is already being traded as the name."
      BOBASH
      BOBASH --- ---
      DZODZO: Dva roky nejspíš mají, ale to je dost rozdíl proti době, kdy měli minimálně pět, ne-li víc.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam